Peches példány 2.
Szöveges ítélet
Eltelt három év, öregurasan, de beletettem 48 ekm-t, sztrádán is meghajtottam - a 160-180-t is bírta, persze 10 l körül fogyasztott.
Szóval:
Szeretem: Rossz úton is íven, pontosan, gyorsan kanyarodik – nem dülöngél, (billen) magabiztosan sodródik, ha jobban nyomom. Etyek-Vértesacsa világbajnok.
A belteret – amit fogok, kellemes tapintású, amit piszkítok, könnyen tisztítható. Magasan ülök, kényelmesen. És van vezetőoldali kapaszkodó
A kaszni kevéssé csavarodik.
A szűk fordulókört.
A féket.
Nem szeretem: Az érzékeny hasát. Jó terepező, beviszem a fű közé, az meg föltépi az alsó hangszigetelését. Egy fémlemez kéne a szivacsra.
A szélzajt 90 km/h-tól. Nem igazán sztrádaautó.
A kuplungnak a legkisebb csúsztatásra is a szakmában egyedülálló rothadó halbelsőség-szaga kezd terjengeni, bejön az utastérbe, és tartósan ott is marad.
A tolató világítás inkább sötétítés.
Télen a fűtés, nyáron a légkondi vagy gyenge, vagy zajos. Jó, nem egy limuzin, de mégis... A légkondi a motrot is kómába viszi.
És még:
Belső visszapillantó tükröt, megaző csőlátását.
A fogyasztásmérő csekély megbízhatóságát (a tank ürülésével amúgy növekszik). Kimértem - tank 61,5 l és nem 64,0, ahogyan a brossúra állítja.
Megkarcoltam a fémig, másnapra rajta volt a veres rozsda, mint egy csóró Zsigulin! Hol itt a 12 év átrozsdásodási garancia?
És persze a vérfagyasztó alkatrészárakat.
Megszoktam: A billenős kanyarodását (mert pontosan vezethető).
A TV-nyi balik oldaltükör az A oszloppal együttes, veszélyesen nagy takarását. Hogy kivédjem, tekergek a kormány mögött – elég röhejes lehetek.
A kuplung (elég) kemény, a váltó (elég) nehezen jár (csak kötözködök).
A duda bégető (klimaxos ba-)nyafogását. De legalább ritkán használom.
Hiányzik: Felező: Terepen (tud ám mászni, ha megkérik!) gyilkolom a kuplungot – az amúgy nagyon az egyes se elég rövid, lefulladok.
Tolatóradar- kamera. A kanyarodófenomént csak a tükrökkel meg a meszes gerincemmel nehéz beszuszakolni igazán szűk helyre, pedig - bár nagyobb - kisebb helyre befér, mint az előző Carinám. Kamera jó lenne előre-lefelé is, mert amikor ereszkedek a lejtőn, nem látom, hova-kire-mire-merre.
A könyöktámaszt húznám kicsit előbbre, a vezetőoldali kapaszkodó kicsit magasan kezdődik lehet, hogy töpszli vagyok – 174 cm?
Kicsit lenne erősebb a motor!
Hibalista
- a korábbi kuplungcserét a légkondikompresszor cseréje követte.
Ide hordtam szervizbe
Emil Frey. Jó, drága (az alkatrész is persze)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Carina E | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
