Igaz a legenda
Szöveges ítélet
1 hónapja adtam el a Foresterem, használtam 4 évig, volt elég tapasztalatom megismerni a jó és kevésbé jó tulajdonságait.
Kezdem a jókkal:
Nem voltam SUBARU fan mielőtt megvettem. Sokat nem tudtam róluk, nyilván az imprezáról igen, de egyéb autóiról keveset. Annyit, hogy mikor láttam egyet, mindig eltűnődtem, hogy egy ilyen forma, hogy tud versenyképes lenni a konkurenciák mellett. :)
Pick Up-om volt (Toyota hilux. Legdögösebb, legmegbízhatóbb ex-autóm. Fekete, megemelve, lesötétítve), imádtam! De jött a gyerkőc, anyámat bakot tartva tudtam csak beültetni, stb...ideje volt egy családcetrikusabb autót vennem a "traktor" helyett. 4x4 es kellett, dinamikusabb és legyen MEGBÍZHATÓ! Ez volt a legfőbb szempont bármilyen extra és egyéb jellemzők mellett (LE, nyomaték, szín, trend...). Így találtam rá a Foresterre. Bármikor keresgéltem, szűkítettem a kört, kijött ez az autó. Minél többet tudtam meg róla annál inkább megkedveltem. Már a külseje is tetszett. :) Találtam egyet nagyon kevés km-rel (újat esélyem nem lett vna venni), megvettem. Nem bántam meg. Fekete, lesötétítettem az üvegeket, egyből ütősebb is lett a "család" autó. Szerettem mindenét (amit kevésbé arra kitérek lent). Tényeg nagyon jó autónak tartom. Budán a hegyen lakom, soha nem tudtam vhol "ottragadni". Télen mikor mindenki az utca aljáig jutott el, nekem 1x sem okozott gondot hazajutni. Sőt kifejezetten élveztem megállni a legmeredekebb szakaszon, hogy lendület nélkül oldjam meg a feladatot. :)
Motorja a 159 lóerejével elég, ha nem a gyorsuló versenyekre vetted. Sose szabad elfelejteni, hogy ez egy állandó összkerék, tehát érzetre nem tűnik majdnem 160 LE-ős autónak (legalábbis nekem nem tűnt), de mint mondottam, normális közlekedésre bőven elég.
Belseje egyszerű, sallangmentes. Anyagok műanyag, de ez engem sose zavart. Sose vágytam faberakású autóra, bőr ülésekkel. Nekem kellett a nagy csomagtartó. Utazom sokat sport miatt. Előfordult, hogy nem volt szállás. Ilyen esetre bent volt nekem pokróc, polifóm, stb...nagyon élveztem mikor megágyaztam hátul a verdába, elhúztam a tetőablak takarót bekapcsoltam a CD-t és bámulhattam a csillagokat az ágyamból. :)
Most adtam el 4 év után (hogy majd veszek egy ujabb, dízelt)a fogyasztás miatt. (rám jellemző, hogy mikor akarom lecserélni a benzint dízelre? mikor 20 Ft-tal több lett a dízel. Tipikus.) Picit most félek is, hogy lesz e a következő ilyen vezethető, megbízható autó.
A rosszak:
Össze kell szednem magam, hogy találjak ilyet. Na nézzük:
- Gyári gumik katasztrófálisak. El lehet menni velük, én is elmentem amig le nem koptak, de utána ég és föld volt a másik gumival.
- Alacsony fordulaton párszor észrevettem, hogy picit "köhög". Ez pont egy bizonyos fordulatszám tartományon belül volt (nem emlékszem már rá, asszem 2.5-3 körül) Ezt anno kérdeztem is a szervizben. A rossz minőségű üzemanyag miatt lehetett.
- Ülésfűtésem elmászkált. Nem tudtam mi nyomja a seggem. :) Szerviszbe visszatették, de aztán megint éreztem, hogy nincs a helyén.
- vicces a fedélzeti komputer. :) Egy digitális óra középen. :) Se átlagfogyasztás mérő se semmi. ( hőmérő van a km óránál) Bár nem vagyok híve a túlcsicsázott, túl spilázott műszerfalaknak, néha azért irigykedve néztem a haverom S max-át ami olyan volt az enyémhez képest, mintha a NASA kutatóközpontjában lennék.
- ajtónyitó. Nem működik sok helyen. Nem nem, nem az elem. Kérdeztem erről is a szervizt. Azt mondták igen, sajnos a japánok vmi olyan frekvenciát használnak, hogy sok helyen gyenge vagy mittudomén, de nem működik. Tehát tudtak erről, nem az én subarum távirányítójával volt a gond. Vagy eljátszassz egy darabig vele, vagy kinyitod az ajtót, ajtó lock gomb, becsukod és mehetsz. Kulcsal nyitod. Picit bosszantó, de elviseled. :)
- Felső tetőablak elrepedt. Nem tudom mikor, hogyan. Megkérdeztem mennyi. 360 rugó!!!! Uh.....amerikából bátyámékkal meghozattam (1/3 ár). Sose cseréltem ki. Oda adtam eladásnál.
- futómű kopogott olyan 8000 ezernél. Kicserélték a "kutyacsontokat" meg ami ott elkopott. 30 rugó volt szervizzel
Ennyi.
Hibalista
- Tetőablak megrepedt, deffekt, "kutyacsont" csere 88000 km-nél
Ide hordtam szervizbe
Seibeko
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Ismerős
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | HILUX | Következő autója? | Xtrail |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
