Forever 4-5
Szöveges ítélet
Forester Forever riportjaimat folytatom, amikor jelentem, akiket érdekel, hogy a kocsi futása meghaladta a 300 ekm-t.
Tóth Imre, az EF raktárvezetője (ma már nyugdíjban - jó egészséget kívánok Neked !) azt mondta - szerencsés vagyok, amikor az első generációs Subi dizellel nem volt semmi problémám. Lehetséges, hogy a szerencse is közrejátszott, de olvasd el korábbi riportjaimat a rendszeres karbantartás, jó minőségű üzemanyag dolgairól és fontosságáról. És nem hajtottam túl az autót.
Az említett javításokon kívül csak a kopó - forgó alkatrészek cseréjére került sor és az elmaradhatatlan 15 ezres szervizek.
A motor még mindig jól húz, nem füstöl, bár már egy kicsit érezhetően csökkent a teljesítménye. Olajutánpótlás 1000 km-re 2 dcl.
Olajszivattyú, fúvókák cseréje akkor lesz esedékes, ha elromlanak.
Összességében a kicsit "ódivatú" formát leszámítva nagyon értékes autót birtokolt és jelenleg is birtokol családunk, amelyik soha nem hagyott cserben és remélhetőleg még sokáig szolgál biztonságosan.
Update 2019. augusztus km-óra állás 375000
Alapvetően a motorszerkezet és adagolórendszer kivételével a forgó-kopó alkatrészek mindig cserére kerültek.
Fájó költség lehet az adagolószivattyú és fúvókák cseréje, majd később a második kettőstömegű és kuplungcsere, de ezek - remélem csak 400.000 km után jelentkeznek.
A számítógépes diagnosztika szerint a motor és tartozékok állapota jelenleg jó, nincs füstölés és többletfogyasztás.
A kocsit a család használta mindig, most újból magyar rendszámmal fut (korábban osztrák volt).
---------------------------------------------------------------------------------
389000 km - VÉGE - az autónak 12 év után !!!
Valszeg FŐTENGELY törés - gyári hibás lehetett ???. Garanciaigényt csak akkor lehet érvényesíteni, ha az összes számla megvan (15 e km-ként olajcsere) és a számlában az olaj minősége is megjelenik.
Új motor kb. 3 MFt.
EGY KORSZAK VÉGETÉRT. JÖNNEK A HIBRIDEK.
Hibalista
- 210e km - xenon trafó, izzó - 220e km - kuplungcsere, vele együtt kettőstömegű - 230e km - az eredeti gumik cseréje (nyári, majd téli is), első csapágyak csere, kutyacsont csere - - Update 2019. augusztus - - második nyári gumi 220.000 és 240.000 km között, klimaszivattyúcsere, 1 xenonlámpa + trafó csere, első kerékcsapágyak cseréje, kettős tömegű lendkerék + kuplungszett csere, második téli gumi 275ekm-nél csere, páros kipufogó + cső csere 265ekm-nél, első kutyacsontok csere, hátsó kerékcsapágyak csere és harmadik nyárigumi szett csere 350ekm-nél, szerelési hibák miatt ABS jeladó és jobb hátsó csapágy ismételt csere, xenonlámpa szintjelző kapcsolók csere elől-hátul, 375ekm-nél vezérműlánc és tartozékok csere, vezérlés szíj vezető és tartó csere, hátsó stabilizátorok cseréje, hátsó féktárcsák és betétek cseréje, első ízbeni alvázvédelem, olajcserék (seb.váltó, difi - elől-hátul)
Ide hordtam szervizbe
Magyar Autó Szombathely
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 375000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Outlander PHEV |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
