A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Forester (2002-2007)

Forester Forester 2.0  

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Vajon meddig gyártanak még ilyen autót?

Szöveges ítélet

„Vitézek! Mi lehet jobb az végeken az jó Subarunál? Midőn az emberrel sáron-havon át tör előre mindenkor rendülhetetlenül az jó japáni táltosok legelsőbbike, soha meg nem rogyván, hihetetlen magabiztosságával aléltatván kényeztetve magafeledten kurjongató lovasát? Van-e mámorítóbb, vitéz pajtásim, az útról leeshetetlenül száguldani a kanyarban, miközben vigyorgó szájainkból a centrifugális erő az ablakhoz tapasztja röpködő nyelvünket, kockáztatván magjaink elömlését az szertelen örömben? Mi lehet jobb, mondjátok? Mint szánnyuk szegény vitéz bajtársinkat, kik nem lovagolhatván az jó nipponi parikákon, kénytelenek valgukat töretni az kehes szamaraikkal, akaratuk ellenére gyakorta tehetetlenül kornyadván az útszélen, vereslő fejjel szorongatván az marokbélijüket. Vagy mely sanyarúság szegényeknek napszámra a szerviznek hítt gebeszerájokban tölteni drága idejöket, térdeik közé lógatott orral várván az koppasztásnak idejét.”

Remélem, nem bántottam meg senkit régies tréfabeszédemmel. Nem vagyok annyira elvakult, hogy ne tudnám, vannak a Subarun kívül is kiváló autók. Csakhogy általában jóval több pénzért.

Az autó kiválóságát számomra elsősorban a különleges technika adja, nekem sokkal fontosabb a dizájnnál és az elektronikai őrangyalok seregénél az autó páratlan stabilitása. A hajtáslánc egyszerűen kiiktatja az időjárás befolyását a menetbiztonságra. És éppen ez az egy dolog lehet az, ami miatt vigyázni kell a Subaruval: az ember már-már elhiszi, hogy ez az autó minden útfelületen és minden kanyarban elmegy bármilyen sebességgel, amire képes. De vigyázzatok, a megálláshoz ez az autó is csak négy kereket tud fékezni. Ha valaki nem tekint minden métert versenypályának, a megengedett sebességeket kihasználva és betartva a Subaruval szinte lehetetlen leesni az útról.

A Forester nagyon jó autó. Nem terepjáró (abból ültem át), de havas, csúszós utakon (és általában minden épített úton) sokkal jobb egy terepjárónál. Kényelmes, bár testes embereknek nyilván szűk ez a korábbi modell. Az enyém a legkisebb, a kétliteres szívómotorral szerelt, százötvennyolc lóerős változat. Nekem elég a teljesítménye, lehet vele menni és előzni is, de versenyzőknek nem ajánlom, ahhoz nem elég gyors. Fele-fele arányban használom vidék és Bp. között, rendre 9,3–9,8 közötti az általam kiszámított fogyasztás. Autópályán megengedett sebességgel 8,7 liter. Benzinből a jobbat szereti, a 98-ast vagy a százast. Jó bele a 95-ös is, de hát itthon valami gyenge lónyálat adnak 95-ös helyett, mert attól alacsony fordulatszámon torpan. Ezt orvosolja a jobb benzin. Ha valaki szerint sok ez a kilenc és fél literes átlagfogyasztás, hát az vesse össze más, egyhatos vagy kétliteres, négyhengeres benzinmotorú, kétszáz kilóval könnyebb, kétkerékhajtású személyautó 7-9 literes átlagával hasonló használat mellett. Akkor már nem is sok szerintem. A Forester csendes autó úgy száztízig. A hátborzongató boxerhang négyezres fordulattól kezd jönni, autópályatempónál már a nagy tükrök is adnak hangot, úgyhogy itt már nem süketszoba. A felszereltségnek a szükséges és értelmes extrák részei: digitklíma, hatlemezes CD, abs, ülés- és tükörfűtés, elektromos tükörbehajtás és ablak, hatalmas tetőablak, remek tempomat, hátsó szintszabályozás, felező (kb. 1:1,4 arányú nyomatékmodósítás), visszagurulásgátló (ez úgy működik, ahogy kell: emelkedőn kuplungolva, a féket felengedve bármeddig megtartja az autót, amíg a kuplung be van nyomva) és mindezek felett persze a páratlan összkerékhajtás. Emellett abszolút megbízható, semmi hibája nem volt (a kiégett izzót nem számítom ide), és nem is mutatja semmi jelét, hogy valami hibát akarna produkálni. A gyári négyévszakos gumi nem igazán jó semmilyen útfelületre, ennek ellenére az autó ezzel a gumival is ragad az útra. Hibaként két dolgot tudok megemlíteni: nagy sebességnél nagy a szélzaj, és a középső szellőzőket nem lehet elzárni.

Összegzésképpen mindenkinek ajánlom, akinek fontos a megbízhatóság és a biztonság. És nem is olyan drága, mint sokan gondolják.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Emil Frey

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Seibiko

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 44620
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Terrano II Következő autója? Subaru
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Forester 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)