Tökéletes szolgáló, csak benzinnel bírjuk
Szöveges ítélet
Az autócsere során felmerült hosszú specifikálás alapján esett erre a típusra a választás. Milyen szempontok merültek fel? Rossz úton se üssön le az alja, vagyis lehessen nyugodtan telekre menni, földúton járni vele. Legyen kényelmes fejtere (csaknem 2m magas embernek is). Könnyen lehessen ki-be szállni. Télen is biztonságosan lehessen vele közlekedni. Legyen egy nem túl nagy kombi, hogy hátra a kutya (vizsla) beférjen. Ne legyen új, mert arra nincs családi forrás, de legyen hosszú távon használható. Rendelkezzen automata váltóval, klímával, és tempomattal (a család nő tagjai is szeressék vezetni).
Ezeknek a kiválasztott autó, ami egy amerikai kivitelű Forester tökéletesen megfelelt. Mivel nem sok km-es éves futásteljesítménnyel terveztük, így a fogyasztás nem volt elsődleges szempont a kiválasztáskor. Az is igaz ezzel kapcsolatban, hogy a használat során az előzetes ijesztgetések ellenére nem is elviselhetetlen a fogyasztás. Igaz, hogy nem városban, hanem elsősorban országúton használt az autó. Így az eddigi tapasztalat szerint 10.5-11.5 l/100 km közötti az átlag, és még soha nem érte el a 13 l/100 km-t. Nem hajtva, nem kihasználva az autóban lévő minden teljesítményt és erőt, de azért jó átlagokat tartva.
Az előzetes elvárásoknak tökéletesen megfelelő az autó, és a család nagy örömére szolgál már második éve bennünket. Ez idő alatt annyira népszerű lett a használata, hogy mégsem olyan kevés az az éves futásteljesítmény, amit a Foresterrel teszünk meg.
Az autót használtan vettük, de az első tulajdonosától. Az ő figyelmüknek és kíméletes használatuknak köszönhetően az autó kívül-belül nagyon szép állapotban van, még hosszú évek ígéretét hordozza magában. Ami kiemelten nagyszerű érzés az előző autóhoz képest az a ki-beszállás könnyedsége. A nem alacsony, de nem is magas üléspozíciónak köszönhetően nem nehezebb a beülés, vagy a kiszállás, mint egy hokedlire leülni, illetve arról felállni. Maga az ülés azonban kényelmesebb, igaz, nekem úgy 400 km után kezd fájni a derekam benne. Ebben sajnos sokkal gyengébb, mint a korábban használt Galant. A hátsó ülések támlájának állíthatósága is fokozza az ott ülők kényelmét. Az út közben nagyon sok fedeles rekesz áll rendelkezésre a velünk utazó dolgok elhelyezésére. A csomagtartó rolóig töltve elég kicsi, költözni kevés lenne, ha az autón nem lenne 1,4 t-ás vonóhorog.
Menetdinamikára panasz nem lehet, még az automata váltó mellett sem. Ez egyedül az előzéseknél okoz kis hátrányt a kézi váltóhoz képest. Az autó futóművére viszont panaszt nem tudok mondani. A kátyúkat észrevétlenül elsimítja. Kanyarokban az autó stabilan megy, egyenesfutása kifogástalan. Havon, jégen igazán élvezetes az állandó négykerékhajtásával. Itt sikerült úgy provokálni, hogy kiderüljön inkább alulkormányzottan kezd viselkedni, ami könnyen uralható, kezelhető. Véleményem szerint átlagautós nem használja ki az autó adottságait.
A vásárlás utáni kötelező átvizsgáláson és a kopó alkatrészek cseréjén túl csak az olaj és a vízfogyás kellemetlensége merült fel. Ebből az utóbbival még mindig küzdünk, nem akar megszűnni a vízfogyás. Ennek oka még keresés alatt van.
A használat további tapasztalatairól a későbbiekben még írok.
Hibalista
- Hűtővízrendszer szigetelések, futómű kopó alkatrészek (vásárlás után)
Ide hordtam szervizbe
Seibiko Szerviz Bp.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | Galant | Következő autója? | Subaru Forester |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
