Kevesen ismerik, pedig nagyon jó
Szöveges ítélet
A kocsi kiválasztásnál az alábbi szempontokat tartottam fontosnak:
2 méter magas lévén könnyen ki-be tudjak szállni, kényelmesen elférjek benne én és a gyerekek a hátam mögött, magas legyen az üléspozíció, pakolni is lehessen a nagy csomagtartóba. Nem volt szükségem összkerékhajtásra, valamint kis lökettérfogatú turbómotorra. Ja és dízelre sem. A legfontosabbat majdnem elfelejtettem. Tetsszen a feleségemnek is.
Sok típus virtuális vizuális és valós vizslatása, vezetése során merült fel bennünk (az én ötletem volt) a Ssangyong is. Elmentünk a szalonba nézegettük a Tivolit, az XLV-t és a Korandot és végül az XLV mellett döntöttünk. Szín és felszereltség kiválasztása után közölték velünk, hogy 5-6 hónapot kell várni a rendeléstől a szállításig. Korea nagyon messzinek tűnt. De az értékesítő felhívta a figyelmünket arra, hogy országban van egy autó, ami lehet, hogy megfelel. Barna. Nagyon szép metálbarna színű, bézs-fekete belsővel. (Megnéztük egy a szalonban lévő Rextonon és megtetszett. Nem minden autónak áll jól, és nem mindegyik barna szép. Ez az.) Kicsit felszereltebb, kicsit drágább, mint ahogy terveztük, de egy hónapon belül átvehető volt. Igent mondtunk, és egy hónap múlva már át is vettük.
10 hónapja használom, és nagyon tetszik. Nem csak nekem. Bevásárló központ parkolójában, az utcán parkolva érdeklődők jönnek oda megnézni, és kérdezni róla. Ismerőseim elcsodálkoztak, hogy ezt a típust választottam. Miután megnézték látszott az arcukon a változás „Hű ez jól néz ki, nagyon szép”. A DLX felszereltségben szinte minden van. Ami nincs, az nekem nem hiányzik (bőrbelső, navigáció, tolatókamera). Jól mutatnak a gépen a 18”-os kerekek és a LED-es lámpák.
Az 1.6-os motor pont megfelelő, jól mozgatja az 1400 (sofőrrel 1500) kg-t. Belső kényelmes, halk, nem nyikorog, nem cincog, hatalmas a csomagtere, minden elveszik benne. Fogyasztása városi használatban 8 liter, araszolós, dugóban állós forgalomban 8,5-9 liter. Hosszútávon, autópályán és városon kívül megtett több száz kilométernyi huzamos használat során 6,7 körül mozgott, és megpakolva is 7 liter alatt tartható a fogyasztása.
Túl vagyok az első időszakos (15.000-es) szervizen is, hiba nem volt, nincs, és remélem nem is lesz.
Már a második időszakos (30.00-es) szervizen is átesett az autó. Hiba, panasz továbbra sincs. A bézs színű szövet belső anyaga nagyon jó, nem koszolódik nagyon, könnyen tisztítható. Pl.:Kakaó folt - nedves törlőkendővel - folt nélkül.
Hibalista
- Semmi!
Ide hordtam szervizbe
Budapest Autószalon Bp. IV. kerület Váci út
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Renault Megane I. | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |