józan ember luxusa
Szöveges ítélet
2.2-es, 204 LE-s szedánból ültünk át ebbe, +700Kg -20LE, azt gondoltam, hogy sokkal lomhább lesz, de teljesen jól autózható. Rendkívül kényelmes, igazi nagy hajó, nagyobb segességnél (150Km/h) is szinte csak a szélzaj hallható a tükrök felől, motorzaj minimális. Alacsonyabb sebességnél csak padlógáznál jön meg a hangja, mondjuk annyira nem kellemes - de egyáltalán nem is kívánja az autó. Ebbe csak beleülsz, nyugi van és csend, amerikai modelleken valamint Toyota Land Cruiser, és Range Rovereken kívül méretben semmi sem hasonlítható vele össze (az említettek sem nagyobbak, csak nem kisebbek).
Aki autópályán belső sávban le akar vele tolni mindenkit, annak nem ez az autója, ahhoz nagyobb motor kellene - aki extra kényelmet, alacsony fenntartási költséget, 3 tonna vontatóképességet, óriásinál is nagyobb csomagtartót, csipetnyinél több luxust keres, annak bátran ajánlom, nem fogja megbánni.
Van néhány bosszantó apróság; fogyasztáskijelzés(pillanatnyi fogyasztáskijelző csak egy skála, nem pontos értéket mutat), irányjelző hang (6 féle van, de mindegyik fura, de van tücsökciripelés is közte :D ) , érintésérzékeny kilincs (néha nem nyílik, noha érzékeli a kulcsot, kinyitja a tükröket), nyithatóság belülről (zárt állapotban nem elég a kilincset meghúzni, előbb ki kell reteszelni a zárat), tempomat (lassabban reagál, hosszan nyomva hol 7 hol 9 hol 6km/h-s lépésekben növeli a sebességet), xenon nem szintezős, nincs fényszóró-mosó, se kanyarkövetés - kanyarsegédfény van)
Kb ennyi, ezek is inkább azért feltűnőek, mert más európai modellekben ilyen kategóriában ezek már benne vannak.
viszont a beépített audio rendszert nagyon szépen szól, az ülesek hihetetlenül kényelmesek, hűtöttek/fűtöttek, a motor rendkívül hamar felmelegszik, a belső felhasznált anyagok igazán minőségiek, a kezelőszervek egyszerű, de nagyon tartós kivitelezésűnek tűnnek - ha van ilyen kategória, akkor ez a józan választás a luxus tekintetében.
Ár/érték arányban verhetetlen, de nem csak ahhoz képest jó, hanem önmagában, hétköznapokat megélve is nagyon jó.
hiába a márka egyértelműen nullához közelítő presztizse, útszűkületnél folyanatosan elsőbbséget adnak, német luxusmárkákat vezető sofőrök is, nem akarnak folyamatosan letolni, levillogni, leszorítani , ez akkor különö9sen feltünő, amikor feleségem mini városi autójába ülök, mintha egy másik univerzumba érkeznék, szóval aki a nyugalmas vezetést keresni, annak is erősen ajánlott.
2 hónap alatt 4000km-t tettem bele, jórész városban, 9,5 L fogyasztással, optimalizálás nélkül, ez teljesen elfogadható a méreteit figyelembe véve.
Alvázas autó, annak minden előnyével és hátrányával együtt, én inkább élvezem ezt az utazási élményt, ahogy kivasal minden úthibát, és közben néha jelzi kis rezgéssel, távoli puffanással, hogy itt múlt héten egy kompakt szedán összeszedett egy alufelni törést, tréleren ment haza, de nyugi, te csak suhanj tovább ;)
Jövök vissza a hosszú távú használat részleteivel.
2021 december - megtett kilométer 50 000 - továbbra is teljesen hibamentes és élvezetes autózás. Még annál is jobb, mint az első pár ezer km alatt kiderült. Hiba továbbra sincs, fétárcsa lassan csereérett és 30e km környékén adblue folyadékot is kellett utántölteni - több bajom sose legyen autóval ;)
2022 február - eladtam, bár ne tettem volna... Jött céges autó, ő pedig az utcán árválkodott, vesztett az értékéből. Beleestem a csapdában, hogy a legjobb autó a céges autó - nos, ha egyszer tényleg igazán jó autód van, amit szeretsz, utána minden mást utálni fogsz, nem számít a havi 100e ft különbség a céges autó javára (ha a teljesen céges autót hasonlítod össze a gépkocsi térítéssel, cégautósok érteni fogják), akkor is visszakívánod. Sebaj, lesz helyette majd az újabb 200LE-s motorral és 8-as váltóval, LED fénnyel, gyakorlatilag minden olyan tételt kipipálva, amit kicsit fejleszteni szerettem volna az előmodellen ;) De ha "csak" ez lesz, ezzel is tökéletesen boldog leszek ;)
Hibalista
- egyelőre semmi
Ide hordtam szervizbe
Ssangyong Dél-Pestfutómű felől zörgést hallottam, dél-pesti szervizben hoztam nehéz helyzetbe a szerelőket, mire sikerült a hang forrását megtalálni; az akksi rögzítése lazult le. ;) mosolyogva fogadtak, lelkiismeretesen dolgoztak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 23000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 508 GT 2.2 | Következő autója? | ez most már marad addig, amíg elfogadható hatótávolságú full elektromos modellt gyártanak |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
