Powered by Mercedes-Benz
Szöveges ítélet
Először is szögezzük le, hogy a Koreaiak tervezik és gyártják a világ legrondább és legszarabb autóit (a Kínaiakat én még autónak se nevezném). A Mussot viszont Angliában tervezték. A hajtásláncot (motor, váltó, osztómű) pedig Németországban gyártották (Merci). Későbbi modellévekben a motort már licence alapján gyártották Koreában. Azért persze vannak távol keleti alkatrészek is benne, amik (főleg a kisebb filléresek) elég silányak pl.: az ablakmosó szivattyúja és az összes kültéri csavar összerohadt az egyik központizár motorja úgyszintén. A kézifék huzalja már gyárilag is olyan hosszú, hogy majdnem függőlegesig kell húzni a kart, hogy fogjon. Bár ezek inkább csak bosszantóak és nem befolyásolják a használatot érdemben.
A motor és a váltó karaktere teherautós, ami nem véletlen, mert ez egy teherautó váltó és motor. Az öthengeres motor hangja nagyon állat főleg kívülrűl hallgatva. Egy hónapja voltunk vele vizsgázni az Autóklub vizsgaállomásán, ahol is a vizsgabiztos nyitott motorháztetővel full gázzal túráztatta a motort, a hanghatást még fokozta, hogy a főtengelyről közvetlenül hajtott hatalmas hűtőventillátor szele a motortér körül állók haját lobogtatta. Mondanom se kell, mindenki minket nézett és vigyorgott, mint a vadalma.
Alvázas lévén nagyon masszív és csavarodás mentes a karosszéria, ami egy terepjárónál nem elhanyagolható szempont. A szervója a legkönnyebb, amit valaha tekertem (egyujjas). Ez a szívó változat (100 lóerő) nem egy rakéta, de fogyasztásával se dönt senkit nyomorba:) 11 litert csak akkor fogyaszt, ha 5 személlyel, csomagokkal + 1,5 tonnás ponyvás utánfutóval 140-el nyomulsz, egyébként 7,5 literrel is elmegy. Az összkerékhajtás és a felező gombbal kapcsolható akár menet közben is. A terepjáró képesség gumifüggő, de főként mély sárban és hóban érzi otthon magát, jégen kevésbé (nincs kipörgégátló). A plüss kárpit és a külső fényezés még így tíz év után is újszerű, és ami még ennél is fontosabb soha nem robbant le!
Az utolsó két évben már nem tudtuk úgy kihasználni, mint korábban, ezért fájó szívvel eladtuk.
Hibalista
- Főként a kopóalkatrészeket kellett cserélni, amik ilyen futásteljesítménynél már természetesek:
- - fékek
- - lengéscsillapítók (csak 1x pedig ez egy terepen is használt terepjáró!!!)
- - gumik (1x)
- - kardánkereszt elől, hátul (ezt többször, kb. 7.000 Ft/db)
- - olaj, zsírzás, 5000-renként.
-
- Egy komolyabb dolog romlott el: a motor vákuum szivattyúja, ez működteti pl.: a fékszervót. Sajnos már csak akkor vittük szervizbe, mikor teljesen elszállt (no szervo), ezért már nem lehetett javítani (csere 90.000 Ft).
-
Ide hordtam szervizbe
Veszprém, de erre mindig ráment 1 nap (az állatkertbe már megérte volna bérletet venni annyiszor voltunk)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
BMW Neményi-től kezdve Daewoo és Toyota szervízig volt minden
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 145000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ford Escort | Következő autója? | Mazda MX5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
