Barátságos óriás.
Szöveges ítélet
1996 februárjában, újonnan vettük az autót, a mai napig ~260ezer kilométert mentünk vele. Döbbenetesen nagy a bels? tere és a csomagtartója, meglep?en stabil, még egy 1 tonnás vontatmánnyal is igen sportosan lehet vele kanyarodni, nem veszi rossz néven. Üresen 1820 kg, mellé a 2.9 lieteres 5 hengeres, 95 lóer?s szívódízel nem egy er?s motor, de a váltó elég jól ki van találva, így azért viszonylag dinamikusan lehet vele menni. A 4 kerék menet közben is kapcsolható, a felez?höz meg kell álni. Magában 9-10 liter között fogyasztott, lakókocsival 13-14 liter között. Még 260e km-rel, a nagy téli minuszokban is biztosan indult. Hosszú távon sem kényelmetlen, a hátsó lábtér hatalmas, a hátsó ülések is dönthet?ek. Csomagtere közel 1 köbméteres, felhajtott ülésekkel ennek majdnem duplája. Autópályán 140-150 között lehetett hajtani, 160 körül volt a vége.
Rendszeresen szervizeltük, a motorolaj értelem szer?en amikor esedékes volt, akkor cseréltük (vagy hamarabb, ha pont egy hosszú út közepére esett volna), a váltó, terepváltó, difi(k) olaját meg ha kellet ha nem (az összes kb 25eFt volt), minden nyaralás el?tt a vontatás miatt. (Ilyenkor az összes zsírzási pont is le lett kenve.) A váltóolaj gyakori cseréje ellenére, a spanyol h?ségben, vontatmánnyal, sikerült megf?zni a váltót, az égett olaj meg már nem tudta tenni a dolgát, ezért pusztult el. A motor gy?r?zése meg azért t?nt esedékesnek, mert egy hosszabb út után nívó alá fogyott az olaj, kb 1 litert kellett beleönteni. Pár száz km. múlva meg megkerült (!!!!) az olaj, azaz jó 1 literrel túl volt töltve a motor. Ezt még párszor eljátszotta, majd szét lett szedve a motor, hátha kiderül, hogy mi a baja. Semmi baja nem volt, a dologra mai napig nincs magyarázat, de ha már szét volt szedve, akkor kapott egy garnitura gy?r?t és mozgócsapágyat.
A kocsit végül is egyrészt azért cseréltük le, mert vontatmánnyal 3520 kg-osak voltunk, amihez már kéne "E" kategória, az osztrákok meg rászálltak az ilyenek módszeres büntetésére, másrészt, er?sebb autóra vágytunk. Az utódja egy 2002-es VW Passat 1.9 PDTDI Variant lett, ami ugyan er?s, de piszok kicsi a Mussohoz képest, hátul már-már kényelmetlennek mondható, és elég instabil lakókocsival.
A váltó és a fölösleges gy?r?zés ellenére azt kell mondanom, hogy egy igen megbízható autó, óriási, kényelmes beltérrel, elfogadható menetteljesítménnyel és fogyasztással. Mindenkinek merem ajánlani, még az újabb, már nem eredeti Merci motorosokat is, ami a szervizes tapasztalata szerint még talán megbízhatóbbak, mint az eredeti motorosak.
Hibalista
- A kocsit alapvet?en vontatásra használtuk, egy 1000 kilós lakókocsit húztunk vele, miközben a motort nem igazán kíméltük!!! A fogyó eszközökön (fékbetét, kuplungtárcsa, szíjak) kívül 190ezer km-nél meg lett gy?r?zve az egyébként eredeti Merci motor, bár utólag kiderült, hogy még nem lett volna rá szükség. 250ezer km-nél a váltóban pusztult el 4 csapágy: Spanyolországban, 2700 kilóméterre itthontól. ...nem bírta a 4x fokos h?séget és a vontatást. Kíméletesen, végig 4.-ben (direkt fokozat) hazajöttünk velei az utánfutóval... 160 ezer volt a javítása. A terepváltóban 2 szimeringet kellett cserélni. Egyébként egy kimondottan megbízható autó.
Ide hordtam szervizbe
Rácz János / Hirsch Kft. (azt hiszem) Kecel. Nálla is vettük, a márka hivatalos szervize.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 260000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 309 GLD | Következő autója? | VW Passat 1.9 PDTDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
