A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ssangyong » Korando (2019)

Korando 1,5 TGDI Clever 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Váratlan befutó a koreai sárkány

Szöveges ítélet

2021-ben született a kisfiam,2021-ben született a kisfiam, így az addigi Thaliánkat le szerettük volna cserélni a feleségemmel, mert nem ítélte biztonságosnak.

Durván 3 hónapig okultam, olvastam, kérdeztem, egyszóval tájékozódtam az elérhető (új- és használtautó) piacon.
Ennek a folyamatnak a végén Winkler Korando tesztvideója miatt került képbe a számomra eddig ismeretlen autó.
Ezután következett a szűkített lista tényleges kipróbálása: Hyundai i30 kombi, Tucson, Kia Ceed kombi, Suzuki SX4 S-Cross, és a Korando (egyéni okok miatt csak újautóval foglalkoztunk).

Gyors előretekerés: maradt a Ssangyong és a Tucson.
Versenyeztettem kicsit a szalonokat, de hamar kiderült, hogy hasonló felszereltséggel a Hyundai +2 millió lenne.
(A minőségbeli különbség, amit a Hyundaiban nagyon sulykoltak számomra nem látszott/észrevehetetlen.)
Innen már szinte csak alá kellett írni, 2 héttel később kigurultam - az eredetileg tesztautóval - a Ceglédi kereskedésből.

Clever+ felszereltséget választottam, bár a szinteket közben átalakították, nagyjából most is hasonló.
Amin utólag változtatnék: az automata váltót kérném, városi araszolásban annyival kényelmesebb, hiába imádok egyébként kézzel váltani.
Emellett kérném a nagyobb középső képernyőt (mivel csak ezt lehet a sofőr elé tükrözni a digitális műszerfalra, a kisebbet nem).
Nyilván az adaptív tempomat is jól jönne, de az nem nagy érvágás.

Az autóval a megtett durván 20.000km alatt az egyetlen negatív tapasztalatom az, hogy az előttem lekanyaradó autót látván pánikba esik (nyilván nem tudja, hogy kanyarodik), amivel rám is a frászt hozza.
Egyébként a vezetéstámogató kütyük számomra tökéletesen el vannak találva, nem agresszívak, de azért jeleznek, a sávtartó pedig kanyarban tart.

A fogyasztás 2 dolgon múlik, a használat helyén és a sofőr lábán.
Városban 9-11 liter között kér, viszont sima országúton el tudok menni vele 6 liter alatt (inkább 7 a reális, mert sportosabban szoktam közlekedni).
Követem a fogyasztást mióta megvettük az autót, a vegyes teljes átlag 8,44liter/100km. Ebben van autópálya, országút, városban munkába járás.
Szerintem egy ilyen méretű, kellően erős autótól ez abszolút vállalható, főleg, hogy semmilyen hibrid megoldás nincs benne, sima turbós benzines.

Az utazás egyébként nagyon kényelmes, jól tartanak az ülések, jól variálható a vezetőülés is.
Hosszabb utakra is nyugodtan el lehet vele indulni, főleg, hogy óriási a belső tér. Hátul kis túlzással bulikat lehet tartani.

Nagyon jó minőségűek a kapcsolók, ráadásul ergonomikusak, minden pont kézre esik és ott van, ahol az ember keresné.
Plusz pont, hogy a hátsó sor nem koszos USB portot kapott, hanem egy használható konnektort. Erről aztán mehet az adapteres töltés, laptop, bármi.
Minden, amit az ember normál esetben megérint, az puha, persze lentebb nem spóroltak a műanyaggal, de valahol meg kell fogni a költségeket.
Ugyanitt, ha valakit zavar a zongoralakk, akkor Premium felszereltséget válasszon, mert az anyósülés előtti területen ellenkező esetben hatalmas fekete síkság van.
Premium esetben viszont rétegelt üveg, ami díszvilágítást kap és gyönyörű, főleg este.

A biztonság 10/10, mindenre figyel az autó.
A vészfékező már mentett meg karamboltól (büntetőfékezéshez hasonlatos műveletet hajtottak végre előttem, bár nem szándékosan).
A holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a tolatókamera, mind-mind kiváló.

A csomagtartó nagyon jól variálható, és bár Winkler kicsit parasztvakításként hivatkozott rá, a középre tehető elválasztó elem szerintem egy végtelen jó ötlet, nagyon sokszor használom, nem csúszkálnak a kisebb poggyászok.
Elfér kényelmesen a nagy babakocsi, mellette pedig 3 nagyobb táska egymáson (NEM gurulós utazóbőrönd, hanem sima táska).

Az autóra egyébként 5 év garancia jár alapból, ami plusz pénzért (íráskor 160.000Ft) kitolható még 5 évvel.

Összességében nagyon boldogok vagyunk vele, a 3. gyerekünk érkezéséig nem is tervezünk cserét.
Akkor is elég nagy esély van egy 7 üléses Rextonra, addigra jobban el is terjed a sárkányos márka. :)

Hibalista

- Szigetelés első ajtóknál - Márkaszinten javítva ingyen - Szigetelés motorháztető alatt - Márkaszinten javítva ingyen - Nyikorgó kuplung - ingyen javítva (zsírozás)

Ide hordtam szervizbe

Cegléd, Zakar és Társa Ssangyong márkaszerviz

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2020
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 7600
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Thalia 1.2 - 2012 Következő autója? Rexton
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ssangyong Korando 2019 (2020)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)