A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ssangyong » Korando (2019)

Korando 1.5 gdi Style+ 2022 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sárki pffff

Szöveges ítélet

2022-ben újonnan vásároltam az autót, szerencsére még azelőtt, hogy 2 millát felment volna az ára. Akkori 7.2m ft-os ár jónak számított, ebben az árban benne volt a Style+ felszereltség és a digitális műszerfal. Papíron sok-sok extrával volt felvértezve az autó, más kérdés, hogy melyik (extra) mennyire volt használható.

Ezekről az extrákról majd még írok.

Összességében az autó mérete jó, belül tágas, kényelmesnek mondható, azonban sajnos a csomagtér már nem annyira komfortos, mondhatni kicsi. Ez előtt egy Ford focus kombit használtam, annak a csomagtere minden tekintetben jobb volt. Sajnos a korandonál a hátsó lábtér a csomagtartó méretére volt hátrányos hatással, de hát valamit valamiért.

Belső minősége rendben volt, nekem tetszik is belülről, de ez szubjektív. Karosszéria tekintetében már voltak gondok. Nagyon vékony lemezből van, a motorháztetőt nem szabad lenyomva becsukni, csak ejteni. Szintén a motorháztető 100-as tempó felett elkezd mocorogni, rázkódni, ezt a szervíz javította (úgy ahogy). Gesztenyefa alá álltam ami épp potyogott, kvázi jégkáros lett az autó, előtte az alatt a fa alatt álltam 4 évig egy ford fiestával, és 2 évig egy focussal, egyiken sem lett egyetlen egy horpadás sem.

Fogyasztása nyilván nem valami jó, de kb ennyit lehet várni egy kockától amiben 1.5-ős turbós benzines motor van. Nyugis országúti tempó 7-9l, városi dugó 10-12l, autópálya nyugisan 8-9l, 140-el inkább már 9-10l. Aki ennél kevesebbeket ír az csak lejtőn megy vele 45-el.

A motor teljesítménye papíron nem rossz 163LE, 280NM, de éppen, hogy megfelelően mozgatja a kasznit, átlagnak (így nekem is) elég.

Nézzük az extrákat:
Tempomat (style+-ban): ez volt a legnagyobb csalódás, kb 2 bites, vagy full gáz vagy full motorfék, idióta mód lett megoldva, nagyjából képtelen egyenletes tempót tartani, focus 1000x-er jobban működött.
Lejtmenet támogató rendszer: nem jöttem rá 45e km alatt mi célt szolgál.
Kipörgés gátló: muhaha, kipörög
Emelkedőn való elindulás segítő: kb 70%-ban ok, de van, hogy simán visszagurul
Ütközés megelőző: van, hogy a frászt hozza az emberre, mert valamitől nagyon megijed és be akar fékezni, illetve csipog mint állat.
Sávtartás segítő: bizonyos úthibáknál, vagy eső esetén az előttem haladó keréknyoma miatt van, hogy simán az árokba akar vinni. Néha finoman segít szó nélkül, máskor meg csipog mint az állat.
Hangok: mindenért ciripel, csipog, fütyül, a leghallkabb módban is hangos, semmi sem kikapcsolaható (!!!), bazári hangokkal operál, nagyon idegesítő, minden miatt 15 mp-ig csipog, fütyül... agyrém..
Hifi: bazári hangszórók, recsegnek, torzítanak, doboz hang, halk, a fiesta 2 hangszórója jobb mint ebben a nem tudom mennyi

Persze most csak az idegesítő dolgokat emeltem ki, amúgy a menüje jó, grafika oké, nekem tetszik, hogy a legtöbb funkció gombokkal elérhető, nem csak tapipadról.

Együttélve a sok kiábrándító dologgal megszokható, használható, de nem egy nagy szám.

45e km-nél az egyik gyújtótrafó megadta magát, M7-en félreálltunk, assistance kijött, székesfehérvári szervízbe elvitt, csere skoda 4 napra, korandó előreláthatóan 2 hétig nem lesz. :-(

Fordból ültem át a Korandóba, de nagyon gondolkozok, hogy lecserélem egy Kugára.

Kötelező szervízek: 7500km - 65e Ft, 15000km, 85e Ft, 30000km, 150eFt (!!!), most jön a 45e km-s, izgulok :-/

u.i.: Korando-s Facebook csoport tagok 80%-a "frappánsan" sárkinak hívja (winklerrel együtt). Nos csak egy javaslat, aki így hívja a korandót annak a véleményére ne adj, mert az biztos csőlátású. Lásd Winkler teszt.

Hibalista

- - első parkradar érzékelő - - gyújtótrafó - - puffogó motorháztető

Ide hordtam szervizbe

Ssangyong Dél-Pest

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2022
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Focus Következő autója? Kuga
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ssangyong Korando 2019 (2020)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A Nagy Vas

Korando 1.5 gdi-t - 2022
2022.12.20 4000   -

Ikersárkány visszavág!

Korando 1.5GDI - 2019
2022.09.25 28000   -

Jól választottam!

Korando 1.5 TGDI - 2022
2024.06.01 12000   -

Kellemes csalódás

Korando 1.5 GDI, AWD - 2019
2024.09.09 88000   -

Ne dőlj be, mint én!

Korando 1.5 TGDI - 2023
2024.04.05 25000   -

Szeretem autó

Korando 1,5GDI - 2021
2021.12.19 8000   -

Váratlan befutó a koreai sárkány

Korando 1,5 TGDI Clever - 2020
2022.10.25 20000   -

üzembiztos, hibamentes, kényelmes autó

Korando 1,5 GDI - 2019
2021.05.25 15000   -

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)