A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ssangyong » Korando (2019)

Korando 1.5 TGDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ne dőlj be, mint én!

Szöveges ítélet

A miért kérdésre a válasz:
2023 nyarán 2016.1 havi Opel Insignia ST 1.6 cdti utazóbálnám elérte a vég. Munkám miatt sürgősen kellett egy új autó, ami készleten van -max 10M Ft, benzines és semmiképp sem 3 hengeres, illetve méretét tekintve mivel egész Magyarországot járom lehetőleg némi gyűrődési zónával rendelkezik körülöttem. A piaci körkép szerint akkor a Hyundai I30 és a Kia Ceed felelt meg ezeknek a feltételeknek. Véletlenül viszont a látótérbe került az agyon meg vissza hájpolt Korando is, ami épp akciós volt augusztus 31-ig. Az autót minden autós újságíró szanaszét marasztalta itthon és külföldön is, hogy ez ár érték arányban a verhetetlen verda és mennyire nagyon jó...Ez lett.


Akkor és most, a szörnyű valóság:
Bedőltem - nem szégyenlem bevallani. Ekkora kapufát autóval még soha sem lőttem - de most leírom a gondolataim, talán más megússza a lelki (és anyagi) mélypontot. Az autót Bp-en a kereskedésből új autó szaggal gurítottam ki, majd a rózsaszín köd 1-2 nap alatt el is oszlott (furcsa, más autónál hónapokig érdekesnek találom, ezt kb egy héten belül elkezdtem fintorogva megközelíteni..)
A kereskedésben az alábbi utasítást kaptam átvételkor: 1. A váltóval finoman bánjak, majd bejáródik 2. A fogyasztástól ne ijedjek meg, majd bejáródik és csökken. 3. Az első olajcsere 7500 km-nél kötelező, sem előbb- sem később ( soknak találom, eddig új autónál hamarabb kellett no mind1.) 4. A kulcsot csak akkor lehet kihúzni, ha az utolsó fordítás előtt betolja az ember egy kicsit és úgy tovább fordítja.
A műanyagszag nem volt bántó még a kellemes 27 fokos dugóban sem, a 2018-as Toyota Yarishoz képest nulla..(az 1 év után is bűzlött ha megsütötte a nap a fröccsöntő szagtól)
A fogyasztása baromi sok, a hatótávja ezáltal nevetségesen kevés. Egy tank nálam MAX 500 km. Átlag 10-10.5 L ha hajtom és a klíma is megy a pályán inkább 13... az 50 literes tankkal kombinálva ez nekem irritálóan sok kútra mászkálás.
A futómű túl kemény, pattogós - se nem sportos, se nem libikóka. Olyan sehol sem jó igazán. A kormány semmilyen visszajelzést nem ad még "SPORT" módba átnyomva a gombot a váltókonzolon sem- ami elvileg a rásegítés mértékét csökkenti - szerintem placebo - bár a kereskedésben átadásnál is ezt mondták róla: "Szerintem nem történik semmi ha megnyomod". Szóval NORMAL/SPORT a kormány érzéketlen.
Az anyaghasználat kopogós, gagyi, karcérzékeny műanyag, az összeszerelés viszont nagyon jó- meglepetésemre nem nyüsszög/ rezeg, rezonál. A helykínálat elől bőséges, hátul a gyerekeknek elég, csomagtartó nevetséges. Rövid, de magas - ez produkálja a jól hangzó litereket, de kihasználhatósága vacak. Egy ügyes, ötletes kis 2 részes padlólemez van a csomiban, ami ha bennvan akkor síkba van a nyílás és a "raktér", utána pedig ha kivehető jó pár litert nyersz és van helye az ülés mögött. Talán 2 napig játszottam vele, aztán félredobtam a garázsba, totál felesleges dolog - annyira kevés a tér, hogy soha nem rakod vissza (babakocsi berak, utána max sportszeletet dobálsz be a lyukakba ide-oda, családi nyaralás esélytelen gyerekekkel). A csapott hátú 3 ajtós GOLF III jobban pakolható, pedig papíron jóval kevesebb az űrtartalom. A csomagtartóban egy árva filc, szövet, bármilyen betét sincs, szerintem 1 év múlva úgy fog kinézni mint egy piacos Ducato szanaszét karcolva, pedig nem kőműves vagyok, csak átlag júzer - bevásárlás, babakocsi, cuccolás ide-oda..
Az ülőlap kissé rövid, a tömöttsége jó, de ez a fényes szövetanyag szerintem hamar meg fogja adni magát + izzadós is. Minden műanyag borzalmasan karcolódik és baromi kényes. A kamu zongoralakk berakás még úgy veszem észre a mikroszálas törlőkendőtől is karcokat gyűjtött, DE legalább ha a nap jó szögből süt, akkor kiégeti a retinám...szeretem (-.-)
Apropó retina - az autó lámpája kíméli a szemet. Este olyan, mint egy mécses.. A kijelzőt és minden műszeregységet ledimmelve használom este, mert alig látni valamit az úton ha még a kijelző is a szemembe világít. Egy szépen felpucolt Lada Niva foncsor egy emelt fényerejű Osram izzóval jól beállítva érzésre többet nyújt számomra...

A legborzalmasabb dolgok: Az autó tele van olyan extrákkal amikkel "többet ad, mint a konkurensek" de a világon semmi értelme, némelyik csak idegesítő, bár van ami életveszélyes is szerintem. Vegyünk párat sorra (Style+ felszereltség):
Aktív sávkövetés - beavatkozik sávelhagyáskor és visszatereli az autót. Az index írja felül, sávváltáskor és előzéskor ha indexelsz akkor nem avatkozik be természetesen. Jól hangzik nem? Na de, nézzük csak jobban- A magyar utak 90%-a leszámítva az autóutakat és autópályákat, nem rendelkezik megfelelő felfestéssel ezért inaktív marad a rendszer. Lehet jobb is ? Ha van felfestés, lakott területen belül és egy csatorna fedlap, kátyú miatt mozdítasz egy kicsit a kormányon (ilyenkor nem indexel senki..) akkor az autó elemi erővel ránt meg az ellenkező irányba... Egy biciklis kerülésekor majdnem az árokban kötött ki a drótszamár, mert index nélkül elmentem mellette, mire az autó SÁVELHAGYÁÁÁÁS RIADÓÓÓÓÓÓ (ezt olvasd úgy, mintha a Taxi egy jelenetét néznéd) és nagyot tekert a kormányon, tapló módon ráhúzva a kerékpárosra a 1,5 tonnás szerelvényt... ó hogyaza...Megoldás: minden indítás után beülsz és megnyomod a kikapcs gombot (nem lehet végleg kiütni, indításonként kell- lassan lekopik a gombról a festék..)
Automata vészfék (Ütközés elkerülő rendszer) AEBS (Automatic Emergency Brake System) - okos dolog lenne HA normálisan működne. A márkaszerviz / forgalmazó felé már riportálta a többi tulajdonos (és az én) visszajelzésem, de nincs javítás a problémára.... A probléma: Az autó néha nem csak egy valós helyzetben tapos a fékre, hanem akkor is, ha egy kanyarodó autót érzékel maga előtt... vagy egy út szélére kilógó tárgyat. Nyáron csak ijesztő ahogy blokkol, csipog villog, hogy "VESZÉLY"... télen kevésbé vicces, mert a havas/ sónyálkás úton tisztességesen megcsúszik miatta random... Megoldás: Beülsz és hosszan nyomva az ESP gombot kikapcsolod az ESP-t és az AEBS rendszert is. Minden indításnál...
Ezek a legdurvább dolgok.. de sorolhatnám. A 4 elektromos ablakból csak a sofőré automata, a többi nem megy sehova magától - tartod a gombot...
A START-STOP rendszer néha nem érzékeli a kuplung felengedését és nem áll le- VAGY akkor áll le, mikor a lámpa zöld jelzésénél újra kinyomod a kuplungot, hogy indulj...
A parkradar magától néha működik, néha nem - de 90%-ban meg kell nyomni a gombot manőverezéskor, hogy aktiválódjon és büszke csipogásba kezdjen.


Összegezem, mert igen hosszú lesz ha folytatom: Az autó nekem olyan így túl a húszezredik kilóméteren, mint valami szép díszbe csomagolt sz_r. Kívülről nagynak és vehemensnek hat, belül gagyi. A fogyasztás magas, az elektronika borzalmas, az anyagok kényesek, a vezetése nem jó...
Engem becsapott a marketing és a tesztvezetésen a rózsaszín köd... Rossz választás volt, most próbálok minél kisebb anyagi buktával megválni tőle. :(

Hibalista

- Konkrét hiba nem volt, csak garanciális javítások. + kopó fogyó alkatrészek, durván Opel árban van hozzá minden. - Motorháztető nagy sebességnél rezonál és bejelzi, hogy "NYITVA"- állítottak rajt de nem változott. Együtt élek azzal, hogy billeg menetközbe ha olyan szelet kap és 140 felett rendszeresen azt írja "NYITVA"..bízom benne nem fog felnyílni. - Kézifék kötél az első kötelező szervizre (7.500 km) annyit nyúlt, hogy 19 kattanásra sem fogta meg az autót...

Ide hordtam szervizbe

Márkaszerviz Nagykanizsa, garancia miatt.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2023
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? A Face Lift Insignia ST Következő autója? B Insignia ST
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ssangyong Korando 2019 (2020)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)