Ne dőlj be, mint én!
Szöveges ítélet
A miért kérdésre a válasz:
2023 nyarán 2016.1 havi Opel Insignia ST 1.6 cdti utazóbálnám elérte a vég. Munkám miatt sürgősen kellett egy új autó, ami készleten van -max 10M Ft, benzines és semmiképp sem 3 hengeres, illetve méretét tekintve mivel egész Magyarországot járom lehetőleg némi gyűrődési zónával rendelkezik körülöttem. A piaci körkép szerint akkor a Hyundai I30 és a Kia Ceed felelt meg ezeknek a feltételeknek. Véletlenül viszont a látótérbe került az agyon meg vissza hájpolt Korando is, ami épp akciós volt augusztus 31-ig. Az autót minden autós újságíró szanaszét marasztalta itthon és külföldön is, hogy ez ár érték arányban a verhetetlen verda és mennyire nagyon jó...Ez lett.
Akkor és most, a szörnyű valóság:
Bedőltem - nem szégyenlem bevallani. Ekkora kapufát autóval még soha sem lőttem - de most leírom a gondolataim, talán más megússza a lelki (és anyagi) mélypontot. Az autót Bp-en a kereskedésből új autó szaggal gurítottam ki, majd a rózsaszín köd 1-2 nap alatt el is oszlott (furcsa, más autónál hónapokig érdekesnek találom, ezt kb egy héten belül elkezdtem fintorogva megközelíteni..)
A kereskedésben az alábbi utasítást kaptam átvételkor: 1. A váltóval finoman bánjak, majd bejáródik 2. A fogyasztástól ne ijedjek meg, majd bejáródik és csökken. 3. Az első olajcsere 7500 km-nél kötelező, sem előbb- sem később ( soknak találom, eddig új autónál hamarabb kellett no mind1.) 4. A kulcsot csak akkor lehet kihúzni, ha az utolsó fordítás előtt betolja az ember egy kicsit és úgy tovább fordítja.
A műanyagszag nem volt bántó még a kellemes 27 fokos dugóban sem, a 2018-as Toyota Yarishoz képest nulla..(az 1 év után is bűzlött ha megsütötte a nap a fröccsöntő szagtól)
A fogyasztása baromi sok, a hatótávja ezáltal nevetségesen kevés. Egy tank nálam MAX 500 km. Átlag 10-10.5 L ha hajtom és a klíma is megy a pályán inkább 13... az 50 literes tankkal kombinálva ez nekem irritálóan sok kútra mászkálás.
A futómű túl kemény, pattogós - se nem sportos, se nem libikóka. Olyan sehol sem jó igazán. A kormány semmilyen visszajelzést nem ad még "SPORT" módba átnyomva a gombot a váltókonzolon sem- ami elvileg a rásegítés mértékét csökkenti - szerintem placebo - bár a kereskedésben átadásnál is ezt mondták róla: "Szerintem nem történik semmi ha megnyomod". Szóval NORMAL/SPORT a kormány érzéketlen.
Az anyaghasználat kopogós, gagyi, karcérzékeny műanyag, az összeszerelés viszont nagyon jó- meglepetésemre nem nyüsszög/ rezeg, rezonál. A helykínálat elől bőséges, hátul a gyerekeknek elég, csomagtartó nevetséges. Rövid, de magas - ez produkálja a jól hangzó litereket, de kihasználhatósága vacak. Egy ügyes, ötletes kis 2 részes padlólemez van a csomiban, ami ha bennvan akkor síkba van a nyílás és a "raktér", utána pedig ha kivehető jó pár litert nyersz és van helye az ülés mögött. Talán 2 napig játszottam vele, aztán félredobtam a garázsba, totál felesleges dolog - annyira kevés a tér, hogy soha nem rakod vissza (babakocsi berak, utána max sportszeletet dobálsz be a lyukakba ide-oda, családi nyaralás esélytelen gyerekekkel). A csapott hátú 3 ajtós GOLF III jobban pakolható, pedig papíron jóval kevesebb az űrtartalom. A csomagtartóban egy árva filc, szövet, bármilyen betét sincs, szerintem 1 év múlva úgy fog kinézni mint egy piacos Ducato szanaszét karcolva, pedig nem kőműves vagyok, csak átlag júzer - bevásárlás, babakocsi, cuccolás ide-oda..
Az ülőlap kissé rövid, a tömöttsége jó, de ez a fényes szövetanyag szerintem hamar meg fogja adni magát + izzadós is. Minden műanyag borzalmasan karcolódik és baromi kényes. A kamu zongoralakk berakás még úgy veszem észre a mikroszálas törlőkendőtől is karcokat gyűjtött, DE legalább ha a nap jó szögből süt, akkor kiégeti a retinám...szeretem (-.-)
Apropó retina - az autó lámpája kíméli a szemet. Este olyan, mint egy mécses.. A kijelzőt és minden műszeregységet ledimmelve használom este, mert alig látni valamit az úton ha még a kijelző is a szemembe világít. Egy szépen felpucolt Lada Niva foncsor egy emelt fényerejű Osram izzóval jól beállítva érzésre többet nyújt számomra...
A legborzalmasabb dolgok: Az autó tele van olyan extrákkal amikkel "többet ad, mint a konkurensek" de a világon semmi értelme, némelyik csak idegesítő, bár van ami életveszélyes is szerintem. Vegyünk párat sorra (Style+ felszereltség):
Aktív sávkövetés - beavatkozik sávelhagyáskor és visszatereli az autót. Az index írja felül, sávváltáskor és előzéskor ha indexelsz akkor nem avatkozik be természetesen. Jól hangzik nem? Na de, nézzük csak jobban- A magyar utak 90%-a leszámítva az autóutakat és autópályákat, nem rendelkezik megfelelő felfestéssel ezért inaktív marad a rendszer. Lehet jobb is ? Ha van felfestés, lakott területen belül és egy csatorna fedlap, kátyú miatt mozdítasz egy kicsit a kormányon (ilyenkor nem indexel senki..) akkor az autó elemi erővel ránt meg az ellenkező irányba... Egy biciklis kerülésekor majdnem az árokban kötött ki a drótszamár, mert index nélkül elmentem mellette, mire az autó SÁVELHAGYÁÁÁÁS RIADÓÓÓÓÓÓ (ezt olvasd úgy, mintha a Taxi egy jelenetét néznéd) és nagyot tekert a kormányon, tapló módon ráhúzva a kerékpárosra a 1,5 tonnás szerelvényt... ó hogyaza...Megoldás: minden indítás után beülsz és megnyomod a kikapcs gombot (nem lehet végleg kiütni, indításonként kell- lassan lekopik a gombról a festék..)
Automata vészfék (Ütközés elkerülő rendszer) AEBS (Automatic Emergency Brake System) - okos dolog lenne HA normálisan működne. A márkaszerviz / forgalmazó felé már riportálta a többi tulajdonos (és az én) visszajelzésem, de nincs javítás a problémára.... A probléma: Az autó néha nem csak egy valós helyzetben tapos a fékre, hanem akkor is, ha egy kanyarodó autót érzékel maga előtt... vagy egy út szélére kilógó tárgyat. Nyáron csak ijesztő ahogy blokkol, csipog villog, hogy "VESZÉLY"... télen kevésbé vicces, mert a havas/ sónyálkás úton tisztességesen megcsúszik miatta random... Megoldás: Beülsz és hosszan nyomva az ESP gombot kikapcsolod az ESP-t és az AEBS rendszert is. Minden indításnál...
Ezek a legdurvább dolgok.. de sorolhatnám. A 4 elektromos ablakból csak a sofőré automata, a többi nem megy sehova magától - tartod a gombot...
A START-STOP rendszer néha nem érzékeli a kuplung felengedését és nem áll le- VAGY akkor áll le, mikor a lámpa zöld jelzésénél újra kinyomod a kuplungot, hogy indulj...
A parkradar magától néha működik, néha nem - de 90%-ban meg kell nyomni a gombot manőverezéskor, hogy aktiválódjon és büszke csipogásba kezdjen.
Összegezem, mert igen hosszú lesz ha folytatom: Az autó nekem olyan így túl a húszezredik kilóméteren, mint valami szép díszbe csomagolt sz_r. Kívülről nagynak és vehemensnek hat, belül gagyi. A fogyasztás magas, az elektronika borzalmas, az anyagok kényesek, a vezetése nem jó...
Engem becsapott a marketing és a tesztvezetésen a rózsaszín köd... Rossz választás volt, most próbálok minél kisebb anyagi buktával megválni tőle. :(
Hibalista
- Konkrét hiba nem volt, csak garanciális javítások. + kopó fogyó alkatrészek, durván Opel árban van hozzá minden. - Motorháztető nagy sebességnél rezonál és bejelzi, hogy "NYITVA"- állítottak rajt de nem változott. Együtt élek azzal, hogy billeg menetközbe ha olyan szelet kap és 140 felett rendszeresen azt írja "NYITVA"..bízom benne nem fog felnyílni. - Kézifék kötél az első kötelező szervizre (7.500 km) annyit nyúlt, hogy 19 kattanásra sem fogta meg az autót...
Ide hordtam szervizbe
Márkaszerviz Nagykanizsa, garancia miatt.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2023 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | A Face Lift Insignia ST | Következő autója? | B Insignia ST |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
