Kellemes csalódás
Szöveges ítélet
2019.-ben találkoztam az éppen akkor piacra bevezetett Korando szgk.-val.
Tartottam a márkától, mert az előző modellek problémásak voltak (ismerősök szerint).
Belevágtam és megvásároltam, mert a legjobb ár érték arányú SZUV volt a piacon. A hasonló teljesítményű és felszereltségű japán és koreai modellek minimum 2.5 millióval, de inkább 3-al kerültek többe.
Dízelt akartam, de aztán annak árából (1 milliós felár) az összkerekes gép mellett döntöttem (a hobbim miatt is). Nem csalódtam a típusban. Egyedül a fogyasztást tartom egy kicsit soknak, mert nem tudok 9 l alá menni (városban 10 l). Igaz az intelligens 4x4, plusz 150 LE valamivel csak kell működjön.
Az autó belső tere nagy, a csomagtartó az elválasztóval kicsi, azonban, ha kivesszük, nyerünk vagy 100 l-et. A belső tér anyagminősége vegyes benyomást nyújt. A műszerfal műanyag borítása puha, nem kopogós. Ellenben az ajtók és egyéb elemek burkolata kemény és karcolásra érzékeny műanyagból készült.
Az összeszerelésben hibát nem találtam, az illesztések pontosak, nem cicegnek, recsegnek az elemek.
A vezetése számomra élmény. Az autó meglepően stabil. A kanyarban éppen úgy fekszik az úton, ahogy a bemutató filmben látható. 90 km/h-nál sincs az az érzése az embernek, mint a legtöbb magas építésű autónál (de főleg SZUV-oknál), hogy mindjárt ki-/lesodródik a kanyarból vagy felborul (nem 90°-os kanyarról beszélek!).
Az autó külső megjelenése, mondhatni vagány. Szemből egy kicsit nőies (kicsik a fényszórók), ez nem válik előnyére. Oldalról és hátulról kimondottan macsós.
A motor teljesítménye jó, ha rálépünk a gázra, tömegét meghazudtolva gyorsul.
A 4X4-es meghajtást nem bántam meg, megszokott vezetés mellett lehetetlen megcsúszni vele. Terepen pedig nagyon jól teljesít. Amit hiányolok belőle, az a felező. Valamiért kihagyták belőle, pedig nem lett volna egy nagy költség. Ha az benne lenne, akkor már tényleg igazi terepjáró lenne.
Összességében meg vagyok elégedve a járgánnyal.
Hibalista
- Ablakmosó porlasztó fej bedugult. Garanciában javították. - Motorháztető száz felett beremegett. Beállították. - A kormánymű 45.000 km környékén, egy közepes nehézségű terepet magában foglaló utazás után kotyogni kezdett. Éppen csak érezhető szinten, de engem zavart, így elvittem a szervizbe. Garanciában kicserélték. Szerencse, mert a gyári kormánymű 800 euró környékén van. - 62.000 km-ben, elromlott az olajnyomás jelzőm (na az nem volt kellemes, mert 700 km-re voltam az otthonomtól és nem tudtam merjek-e tovább menni). Elvittem egy helyi szervizbe, ahol megállapították, hogy a nyomás ok, a jelző-gomba romlott el. Hazajöttem és garanciában kicserélték. - Most a csomagtartó zár vacakol, hol zár az első lecsukásra, hol nem. Valami elállítódás lehet a ludas. Nem is csodálkozom azok után, hogy mennyit volt nyitva és csukva az elmúlt időszakban. Nagyjából ennyi az 5 év és közel 90 e km termése.
Ide hordtam szervizbe
Fábián BudapestNagyon korrektek, mindenben segítenek.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 88000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Picasso | Következő autója? | X200 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
