A presztizs márka nem írja felül az ésszerűséget !
Szöveges ítélet
Tisztelt Stump András tesztíró!
A 2014.08.25-i összehasonlító tesztjére szeretnék reagálni "Az újat vagy régit? SSANGYONG KORANDO 2014 kontra MERCEDES BENZ GLK 2009" írására.
Személyes tapasztalatomat osztanám meg Önnel és az Olvasókkal, miszerint én Mercedes fanatikus rajongó vagyok, de mégis a SSANGYONG-ot választottam/vásároltam.
A rövid történetem:
Már 20 éve csak és kizárólag 4x4-es autókat használok. De most nem a GLK-ra térnék ki, hanem a luxus terepjárókra. Az ML Mercedesszel 2003-ban ismerkedtem meg, egy amerikai kivitelű 320-as benzinessel, V6-os motorral(2000-es évjárat). 3 évig használtam, egy nagy szervízproblémám volt, amikor a katalizátornál egy részecske szűrő egységért 340e Ft-ot kellett kifizetnem a szervízben!!! Ezenkívül nagy hibája volt az autónak, hogy amerikai piacra gyártották és folyamatosan "lyukas volt a tankja" (15 l-es fogyasztás). Ezért gyorsan meg is váltam tőle, majd egy 400 CDI V8-as, a márka nagyon reklámozott világverő 250 LE-s változatát vásároltam meg. Brutális motorteljesítmény, luxus felsőfokon, de elképesztő szervízszámlák!!! Négy év után ezt is lecseréltem és váltottam egy 2005-ben gyártott 320 CDI változatra, full full verzió, légrugó. 7 évig használtam és elmondhatom, hogy kétszer örültem: egyszer, amikor megvettem, másodszor, amikor sikerült eladni! 10 millióért vásároltam 2008-ban, és 3 millióért számolták be, amikor a SSANGYONG-ot megvásároltam.
Mindegyik típusomnál döbbenetes, hogy minimum évi 1,5 millió Ft értékvesztést szenvedett el az autó, szalon állapotú minőség mellett. A legutolsó típusnál mind a négy légrugót ki kellett cserélnem a hét év során (darabja 110e Ft + munkadíj), az ajtózárakat (darabja 97eFt), a váltó elektro-hidraulikus vezérlőegységet 130e Ft-ért, hőmérséklet szenzort a katalizátorhoz 50e Ft-ért és a forgó-kopó alkatrészek sokaságát.
Személyes negatív tapasztalatomból mondom, hogy a zalaegerszegi Mercedes Márkakereskedésnél 12800 Ft-os egység óradíj mellett javították a régi autómat!!! Egy hibakód kiolvasás 15840 Ft-ba került és akkor még hozzá sem nyúltak (2014.01.27-i munkalap)!! Egyszóval én tisztelem a Mercedes márkát, de nagyon óvok mindenkit a használt, sokat futott autók megvásárlásától. Én a pofátlan, zsebmetsző szervízárak miatt döntöttem úgy, hogy 2015-ben inkább egy Mercedes alapokra épített autót, nevezetesen a SSANGYONG-ot vásárolom meg, amire 5 év teljes körű garanciát kapok. Az autóban szupervision műszerezettség található (vetített diagrammok), multi-funkcionális kormány, keréknyomás ellenőrzés, könnyűfém felnivel...stb. Nem bántam meg, hogy váltottam. :-) Pedig nagyon sokáig gondolkodtam a most piacra dobott ML COUPÉ SUV verzión... de beláttam, hogy nem vagyok a pénztárcám ellensége és a PRESZTÍZS NEM ÍRJA FELÜL AZ ÉSSZERŰSÉGET!!!
5 év után ha lemegy a teljes garancia a SSANGYONG-ról, ami full verziósan 7 millió Ft-ba került nekem és 0 Ft-ért eldobom a "MÉH telepre" és ugyancsak egy hasonló kvalitású autót veszek ennyi pénzért is, még olcsóbban jövök ki, mintha egyetlenegy méregdrága felsőkategóriás SUV-ot vásárolnék a magyar utakra, melynek az értékvesztése évente 1,5 millió Ft + az esetleges malacpersely felhasználása a rejtett szervízekre.
Végezetül a Mercedes márkát nem bántva (1994-ben vásárolt E280 Mercedes a család kedvence volt minden értelemben, csak kiöregedett), nehezen összehasonlítható az a gondolkodásmód, ami a pénzszóró presztizs márkák és a racionális alapokon számolt típusok között folyamatosan fennáll és mese, hogy a presztizs márka tartja az értékét!
Köszönöm, hogy elolvasta a levelem!
Tisztelettel:
Tóth Gábor
Hibalista
- Zárt motorháztetőnél, a kipufogócsonknál valaminek a melegedés hatására füstölni kezdett az autó - mintha egy kábel olvadt volna meg -, de a motorháztető felnyitása után a szerelők sem találtak semmit. De elmondásuk szerint már találkoztak ezzel a hibajelenséggel. Károsodást nem szenvedett az autónk.
Ide hordtam szervizbe
Nyitrai Autóház Kft, Nagykanizsa, Teleki út 25.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 285 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | ML 320 CDI | Következő autója? | Multivan T6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
