A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Smart » Roadster (2003)

Roadster 0,7 45kW 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

KÖDVÁGÓ

Szöveges ítélet

Egy 3 éves Yarist adtunk el miatta vérző szívvel, mert első látásra beleszerettünk. Ez nem is csoda, minden körülmény a Smart Roadster felé sodort minket….

Úgy kezdődött, hogy lehetőségünk volt egy F430 Ferrari Spider-ben üldögélni (nem csak álló helyzetben) néhány órát. Ekkor fogalmazódott meg bennünk a sürgető igény egy saját nyitható tetejű autóra, ami lehetőleg hasonló érzést/élményt/üléspozíciót tud nyújtani. Nevezzük ezt „sportkocsi-érzés”-nek. Egy új(szerű) Yaris árában gondolkozhattunk….
Szétnéztem a magyar használtautó kínálatban, hogy mit lehetne egy Yaris-nyi pénzért kapni. A keménytetős cicakabriók kiestek (nem ülsz alacsonyan, olyan mint egy sima személyautó nyitható tetővel), az SLK ebben az árban már 10 éves (nem akartunk sokat szívni az új szerzeménnyel), az MX-5-ben nem férek el (188cm…) és nekem túl hétköznapi, kommersz, nem elég vagány. A nagy álom, az etalon – a Lotus Elise - sem igazán ez az árszint….Ekkor került a látómezőbe a SMART ROADSTER….

Többet megnéztem szerte az országban, a SMARTKLUB-nál is éppen árultak egyet. Két évesen, 10.000 km-el, jó áron. Bevallottan kijavított kisebb karosszériasérüléssel (műanyag bodypanel csere, tridion váz újrafényezés az egyik oldalon) árulták és vállaltak rá fél év garanciát. Mivel az ár és a szín stimmelt, az autó fiatal és keveset futott volt, az üzlet megköttetett. Azóta eltelt kb. 14 hónap minket igazolt és minden nap úgy érzem, hogy ez az autó volt életem egyik legjobb döntése!

Mit ad a SMART ROADSTER?

- extrém mély üléspozíció, (amiből következik a gyakorlást igénylő ki-és beszállás),
- a hátad mögött duruzsoló 3hengeres 700ccm-es turbómotor 61, 82 vagy 101 lóerővel (ha szeretnéd sokáig használni a turbót, akkor figyelj arra, hogy induláskor és leállítás előtt fél-egy percig járasd a motort),
- kivehető targatető vagy motoros vászontető, szerintem 80km/h-ig akceptálható a szélzaj és főleg a huzat, tehát városban szedem csak ki a tetőt (nekem a manuális targatető van, ezt nem kell felújítgatni és kezelgetni – ez a költségkímélőbb változat, igaz kicsit kényelmetlen és macerásabb kinyitni az autócskát),
- a fentiekből következő „sportkocsi érzés” (tudom, hogy ez nem az, de nagyon élvezetes pótlék!),
- tűrhető helykínálat két személynek (ezt sem tudja minden élményautó. A hodály „normális” autók után szűkösnek tűnik, de ha néhány napig csak ezzel jársz és megszokod a passzentosságot, akkor már nagyon otthonos),
- MINDENKI TÉGED NÉZ (ha nem vagy exhibicionista, akkor ez zavarni fog. De tény, hogy ha melléd is áll a lámpánál egy 30 milkás SUV, akkor is téged fognak nézni…)
- MOSOLY minden reggel, amikor végre újra mehetsz vele….
- nem vagyok autóversenyző, nem próbálgatom a határait, de a hátsókerékhajtás ellenére nagyon stabil és kiszámítható. A menetstabilizáló elektronikának köszönhetően bekapcsolt ESP-vel még havon sem lehet kifaraltatni…
- robotizált váltó (szerintem előny…), akár a kormányról is válthatsz,
- két csomagtartója van, összesen kb. 150 liter. Ez nem sok így leírva, de nekünk még mindig sikerült elpakolni a hétvégi nagybevásárlást (5-6 szatyor) benne…
- egy kismotoros kisautóval (pl.: Matiz) megegyező fenntartási költségek!!!! Ha alkatrész kell, több SMART-bóntóból is tudsz szerezni – tehát megfizethető!!! Az ebay-en is rengeteg dolgot megtalász hozzá – olcsón.
- az olajhűtőnek köszönhetően jóval megbízhatóbb, mint a többi Smart….

Mikor ne válassz magadnak ilyen autót?

- ha a vezetés élményéért cserébe nem vagy hajlandó kompromisszumokra. Egy ilyen autó rengeteg kompromisszumot kíván a gazdájától (nem a magyar utakra való rázós futómű, térkínálat, használhatóság, kényelem, csomagtér), DE MEGÉRI!!!
- ha egy élményautóban is a masszírozós szellőztetett ülést, a négyzónás klímát és a tolatóradart keresed, akkor ez nem a te választásod. Az enyémben még klíma sincs (el lehet lenni nélküle…), de a jobban felszerelt példányok mindent nyújtanak, amire vlóban szükség lehet.
- ha két főnél nagyobb a család és nincs másik autód…

Hozzáteszem, hogy a kis turbómotor miatt a gép érzékeny a szervízintervallumok szigorú betartására (olaj!!!!!) és a kopóalkatrészek cseréjére, így én a gyári SMART szervizek belső ellenőrző lapja alapján szervízeltetem az autót és cserélem az alkatrészeket, folyadékokat…. Ez is közrejátszik abban, hogy 14 hónap és 12.000 km megtétele után sem tudok beszámolni semmilyen hibáról. Nálam a jellemző típushibák eleve ki vannak zárva : klíma vezeték törés (nincs klímám), vászontető mozgató mechanizmus problémák (targatetőm van)  Egy apróság azért van: mindegyik példány – általában a visszapillantó tükrök környékén – nagy esőben csepegés szinten beázhat. Ezzel együtt kell élni, ha lenyitható tetejű kocsid van, letörlöd az ajtó belsejéről azt a kis vizet és mész tovább...
A típust 2003-2005 között gyártották, összesen 43.000 példányban – tehát soha nem lesz gyakori látvány az utakon. A mi 200.000-es városunkban talán 4 példány szaladgál….Azért, mert egy évben néhány alkalommal szükség van nagyobb autóra, még nem kell egész évben unalmas autóval járni! Mi négy évszakos egyetlen saját autóként használjuk, igaz, ha kell tudok a családból kölcsönkérni „rendes” autót.
Ha megvetted, a SMARTKLUB oldalán (van fórum) mindenben tudnak segíteni (ők egy nagyon jó budapesti SMART-szervizként is funkcionálnak), ha tudsz németül, házilag is mindent meg tudsz csinálni a német Roadster-Biblia alapján : http://web.me.com/kaisackmann/jhwus/

Tehát, ha tetszik: VEDD MEG!!! Mire vársz?

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Nyíri Róbert Pécs, Zsigmond u. Ajánlom minden SMART-osnak! Fontos, hogy olyan helyre vidd, ahova folyamatosan hordanak SMART-okat (sok dolog van máshol-máshogyan, mint a többi autóban....).

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 10000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Yaris Következő autója? Elise (majd egyszer...)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Smart Roadster 2003

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)