Imádni való kis ribanc!
Szöveges ítélet
Sokáig kerestem. Szinte mint a "nagy Ő"-t. Tartott vagy 3 hónapig amíg megnéztem sok-sok eladó autót a lakókörnyezetemben, illetve távoli lakókörnyezetemben. Lesújtó dolgokat tapasztaltam. Soknak lógott a bele, ilyen-olyan bajai voltak. A tetőmechanizmus szinte mindegyiknél problémás volt, volt ahol nem is működött.
Persze, hogy mindenki olcsón szeretne jó autót vásárolni, nos rá kellett jönnöm, ez a "brahis" kategória nem az, amiben olcsón lehetne jót kifogni. Meg is vettem az évjárat második legdrágább autóját, és úgy érzem helyes volt a döntés, jó vételt csináltam. Műszakilag az autó tökéletes, ritka, hogy egy 7 éves autóra az ember elmondhatja, hogy szinte újszerű állapotban van, de az enyémre ez igaz. Egy megrepedt (de javított) szélvédő igazolja csak a használatát. Gyönyörű.
Hihetetlen, hogy az utcán annyian fordulnak meg utána, és olyan ábrázattal, kortól és nemtől teljesen függetlenül, mintha Naomi Campbell sétálna anyaszült meztelenül. Azért ezt szokni kell.
Szokni kell, még sok minden mást is. Jót szól itt az egyik ítélkező: Beszállni nehéz, kiszállni nem akarsz. Tökéletesen igaz. Annyival korrigálnám, hogy ha mégis ki kell szállni, az még nehezebb mutatvány, de egy begyakorolt mozdulatsor után megszokható. Mint ahogy az is, hogy egy napszemüveget sem tudsz hová elhelyezni. Nem vicc: a kesztyűtartó egy pénztárcát nem tud befogadni.
Az ülés átölel, a kormány (állítási lehetőség nélkül is) a helyén van, az ajtón lévő kartámasz, és ha van (nekem van) a kézifékre adjusztált kartámasz ha pici is, tökéletes helyen van. Innentől kezdve ki sem akarsz szállni, itt vagy újra, itt vagy gyermek, a leghuzatosabb anyaméhben. Anyám megfázott, behallatszik néha a trüszkölése a testébe, (lefúvó szelep) tücsökként ciripel a pici turbó, jól érzem itt magam, vigyorgok kifelé a fejemből, körülölel a magzatburok. Dejóóóóóóóóóóóóóóóóó!
82 LE...
885 kg.
Sok?
Nem. Fenét sok! De elég. Az autó könnyű, a seggem kb 20-22 cm-re az aszfalttól, a szemem a buszok kerekének teteje és a kerékjárati ív közötti magasságban van. Szokni azt kell. Nagyobbnak érződik a sebesség mint valójában.
Úttartás? Hm... Nem vagyok egy autó nyüvő, sőt... Vigyázok a szeretett példányra, az ember mégis az első napokban igyekszik megismerni merre vannak az autó határai. Francba! Itt úgy érzem 90-nel tudnék körözni egy körforgalomban, anélkül, hogy a gumi megszólalna, vagy a menetstabilizátor véget vetne a mókának. Hihetetlen! Lapos sport(os) autóként teljesen elfogadható komfort érzetű futómű, de nem kátyús ill. macskaköves budapesti utakra szánták. Nem is ott használom.
Merevség? Volt már cabriom, és vezettem sokszor sok félét. (Opel, Mazda MX5, MG, Alfa Spider, Golf, Escort...) Messze, összehasonlíthatatlanul ez a pici falat a legmerevebb az összes közül. Bármennyire furcsa is.
Fogyasztás? Hmmmm... Mondták az eladók sorba: -nem eszik 5 litert. Persze hiszem, ha látom. De inkább nem hiszem amíg nem látom. Aztán tényleg nem eszik. Minden tankolást írva 4,5 l/100 km az eddigi átlagom. Nem nagypapa tempóban, de nem is idióta kölyökként vezetve. Volt ebbe klímázva autópályán zárt tetővel, és nyitott poroszkálás is. Garda tóig, úgy 780 km-re, kipróbálva az autópályás fogyasztást is, 120-150-es tempó között 4,8 l/ 100 km ment le a torkán a kicsikémnek.
Olaszországi nyaraláskor derült ki, mi minden fér bele ebbe a csöppségbe. A létező legnagyobb bőrönd megy a buborék alá, a „kalaptartóra” miután már az ülések mögé bepakoltuk a kettőnk ágyneműjét párnákat is beleértve (ha már ezt kérte a bungalló tulajdonosa a Garda tó partján) s ekkor a hatalmas bőröndöt még ki lehet tolni a buborék oldala felé. Így bátran lehet még két kis hátizsák oldalra ami úgyis jó szolgálatot tesz majd az ottani napi kirándulásokkor. Ilyenkor a tető persze nem nyitható, de ez bocsánatos bűn az autópálya tempónál. Erre ott a klíma ha meleg lesz majd elhagyva Velencét. Előre, a másik csomagtartóba, elfektetve egy fél nagyságig kinyitott tengerészzsák fért el, mellé a fotós hátizsákom ami nem kicsi darab, és Tescos szatyorban néhány plusz lábbeli, illetve esőkabát széldzseki a végére. Magam sem hittem volna. Ilyen módon az utastérbe nem került más, mint ami úgyis oda került volna, egy kisebb hűtőtáska a lábhoz, néhány itthoni szendviccsel, és hideg üdítővel, ásványvízzel.A Garda tó melletti káprázatos szerpentineken pedig örökké csak útban volt valaki. Nem is tudom, mi, avagy az autó élvezte-e jobban a kanyarvadászatot. http://www.youtube.com/watch?v=LvTihvYlwho
Világítás? Mindig bejön a projektoros ikerfényszóró. Jó volt az a Clioban, jó ebben is.
Kritizálják a tesztek a váltót. Nem teljesen egyezik a véleményem, noha az tagadhatatlan, hogy kézzel váltva és kuplungolva gyorsabb volna, biztosan javulna a gyorsulás, véleményem szerint 1-2 másodperccel. Maradjunk abban, hogy van ennél százszor kifinomultabb, és százszor szarabb szerkezet is. Ahogyan azonban a pici 3 hengeres felpörög, szenzációs. Jómagam nem automatán használom, inkább kézzel váltok, nagyon gyorsnak tűnik az utazó sebesség elérése. Jó a 6 gang, és a turbóval igazán rugalmas az autó, városban simán viszi 4.-ben, de az 5. is kapcsolható, ha nincs kilátásban gyorsítás. Amit elfelejtettek írni, kimagaslóan jól érzékeli a váltó a vezetési stílust, ugyanúgy a lejtmenetet. Ha tempósabban haladtunk korábban, magasabb fordulatszámon vált vissza. (manuális módban is)... csak hogy tudják a nem márkatársak.
És megvonási tüneteim vannak ha véletlenül néhány nap nem tehetem bele a seggem.
Csak ajánlani tudom mindenkinek! Igazi játékszer, infantilis felnőtteknek, mint amilyen jómagam vagyok. Itt a tél, s most is néha előveszem, ha sem hó, sem jég, sem víz nem rontja el a kedvemet, nehogy már a pici város lakói el kezdjenek pletykálni, hogy olyan szarul mennek a dolgok, hogy el kellett adnom…
Mellette persze másik hűséges társam (KIA Rio) szolgálja ki a hétköznapjaimat. Mindegyik imádni való, és mindegyiket másért szeretem.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
