Soha többet!
Szöveges ítélet
6 éves korában került hozzánk. Sikerült a legfapadosabb smart-ot megvenni... tekerős ablakok, sem klíma, sem szervo nem volt benne.
Pozitív dolgok:
- tetszett a külső forma, bár én amúgy is a kisautókat szeretem
- fogyasztás /néha sikerült 4 alá is levinni, de átlagosan 4,5 liter körül volt/
- az 54 lóerős, turbódízel egész jól vitte az autót a városi tempóban
Negatívumok (sok lesz):
Futómű borzalmas, a legkisebb úthibát is meg lehetett érezni. A robotizált váltója is szörnyű, össze-vissza váltogatott és lassú volt. A műanyagok zörögtek benne folyamatosan 50-es tempótól felfelé. Az ajtókat csak nagy erővel lehetett becsukni, a csomagtartó sokszor nem csukódott be elsőre. Az autó elejéről kezdett lejönni a lakk, a tetején levő fólia is kezdett leválni.
A parkolás - hiába rövid az autó - nehézkes volt vele a rossz irányíthatósága miatt, nagyon alulkormányzott volt.
Vásárlás után nem sokkal a kuplung elromlott (90.000 km-nél), amiről azt olvastam, hogy típushiba. Télen folyamatosan világított az esp visszajelző lámpa, de amint jó idő lett, elmúlt a hibajelenség. A szerelő azt mondta, hogy az esp-nek semmi baja, "csak" a kormányszögjeladó hibás.
A check engine lámpa is időnként világított, volt, hogy magától megszűnt ez is, de a hibakiolvasó lambdaszonda hibát írt.
Végül 10 éves korában adtuk el, de az utolsó másfél évben már csak azért volt meg, mert nem volt rá komoly érdeklődő.
Hibalista
- kuplung 90.000 km-nél, kb 200.000 ft volt a javítás költsége - futómű: szinte az egész eleje ki lett cserélve - motortartó bak - lambdaszonda - kormányszögjeladó
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 88000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Ka | Következő autója? | Aygo |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.7/10) |
