Plasztik Golyó
Szöveges ítélet
Régen kinéztem magamnak, de az itt (is) írtak alapján nem mertem régit venni az új meg még drága volt.
Most sikerült nagyon jó áron venni egy 0km darabot. Mielőtt megvettem kértem egyet kölcsön a Pappastól 3 napra, hogy kipróbáljam a már sokszor megénekelt hibákat(futómű, bólogatás, rossz váltó, stb..) Az "csak" egy 71LE verzió volt, de az is nagyon bejött.
A mostani egy turbó benzines 84LE verzió nagyon tetszik. A futómű kemény, de pl az előző HONDA Civic-emhez képest még puha is, sztem teljesen rendben van. Ha nagyobb gödröt kap akkor hamarabb felűt mint egy "normál" kocsi. A váltót lehet kézzel is és automata módban használni, kb. 2 napig használtam kézzel, azóta csak automatában :)Egy városi autótól szerintem a min. hogy automata legyen, ilyen szempontból nem értem pl. az IQt, bementem a TOYOTAhoz hogy kipróbáljak egy automatát és az egész ORSZÁGBAN nem volt ilyen tesztautó csak kézi!!???
Bólogatás van. Főleg ha jól gyorsítok és közben váltok, de ez evidens mivel hátsó kerék meghajtású és rövid a tengelytávja, mikor odalépek neki úgy megemeli az órát mintha sport gép volna és persze mikor vált, megszűnik a nyomaték így az óra visszahuppan, majd megint felemeli. De ez akármilyen váltóval így van hátsó kerék meghajtás esetén, semmi köze a robotizált váltóhoz. Nem tudom ki találta ki ezt a hülyeséget, de sokat olvastam :D
A legjobb vele elindulni, olyan mintha rajt automatika volna benne, a sport hondámmal nagyon kellett koncentrálni, hogy így ki tudjak lőni, itt pedig csak lelépek a fékről (ilyenkor kis ideig még figyel is hogy ne guruljak vissza mondjuk egy rámpán) megnyomom a gázt és már röpül is. Egy alsó rendű útról egy nagy forgalmú főútra úgy be lehet ugrani, mint semmi mással (OK egy Ferrari is tud ilyet:))
A csomagtartója pont akkora mint a másik "nagy" kocsinké a Yarisé: 220 l alapban. (Az asszonyé "nagy" Yaris és enyém a SMART :D)Egy közepesen nagy bevásárlásra teljesen elég 2 sörös rekesz + egyéb befér. Viszont az, hogy külön lehet az üveget felfelé, a maradékot pedig lefelé nyitni nagy ötlet. Ezt szerintem simán bevezethetnék más gépeken is. Tök jól pakolható e miatt.
Ami nem igazán jön be az a belseje, nagyon sivár műanyag, ez azért gáz a Mercitől pláne ennyiért (új áron). A belső méret egyébkén nagyon rendben van 2 embernek + a csomagjaiknak bőven jó. A vezető ülésből simán hátra nyúlok a csomagtartóba :)
Amikor vezeti az ember kimondottan magasan ül, belülről inkább olyan érzés mintha terepjárót vezetnék nem SMARTot :) Nagyon dinamikusan megy, a pirosnál bajnok vagyok vele induláskor.
Szerintem az új (2007 utáni) SMART mérete már határeset és nem lefelé :) hanem fölfelé, ennél nagyobb kocsival már nem lehet kihasználni pl a parkolási lyukakat, ilyen szempontból jobb lehet a kisebb (2,7 helyett csak 2,5) régebbi SMART és már sok az IQ bár annak meg a kormányzása/fordulóköre jobb.
Városban ígért 6,4l fogyasztás felejtős :) min. 7 eszik és ha nyomod neki, márpedig fogod, mert nagyon tud menni, akkor inkább 7,5l. Persze ha versenyzőbe nyomja az ember akkor akármennyi is lehet.
Most kb. ennyi ugrott be, de valószínűleg még jövök, mert nagyon élvezem a gépet.
Egy igényesebb belsővel verhetetlen volna.
Hibalista
- Nincs egy éves a gép, még nem volt baja
Ide hordtam szervizbe
Pappas, Kárpát utca
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Civic 1.6 Sport | Következő autója? | vagy IQ ha addig lemegy az ára v lesz elektromos:) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
