Parkológép extrákkal
Szöveges ítélet
Régi vágyam volt, eredetileg egy megkímélt keveset futott 1-2 éves előző modellt kerestem, de amikor megláttam a szalonban az újat, azonnal beleszerettem. Sokan, a régi smart tulajdonosok az előző modellt istenítik, és hiányolják a régi dolgokat, nekem azonban nem volt olyan, és ez kívül belül nagyon tetszik. 1-esből kettesbe váltva ugyan valóban hosszan vált, ilyenkor hideg motornál inkább kézzel kapcsolom fel fel másodikba, onnan viszont nagyon sima minden fokozat. Sokat járok egyedül, főleg a belvárosba, a parkolás sokkal könnyebb mint egy átlagos autóval. Egy kis tuning után a végsebességével is elégedett vagyok. Nem mintha nem lett volna elég a 84 LE, de autópályán a 145 km/órás végsebességgel beragadtam teherautók, lassú gépkocsik mögött. Magyarországon valahogy nem akarják tolerálni a kis autókat a belső sávban, még akkor sem, ha csak egy rövid előzés erejéig használnánk. MIndenki a gázra lép, ha meglátja, hogy egy smart indexelni kezd. A mostani 190 km/h végsebesség már elég, hogy meglepjem az ilyen "kollégákat", és elvegyem a kedvüket a kisautók leiskolázásától. Egyébként külföldön ez nem jellemző, télen 3000 km-t tettem meg vele 3 nap alatt Németországban, és tudtam teljes értékű autós lenni a BMW, Porsche és Mercedes hazájában.
A féket szidják a tesztek általában, ez azért van mert nagyon kicsi a holtjáték, hihetetlenül harapós és nagyon kis erőt igényel a pedál. Másik autóból átülve az első egy-két fékezés nekem is szokatlan, de ez visszafelé is igaz. Igaz, csak két személyes, de zömmel egyedül használom, mint az a sok ezer társam is a saját óriási autóját körülöttem minden reggel. A belső hely és a lábtér nagyobb, minta feleségem nem is olyan kicsi terepjárójában. Annak idején sem a Porsche-ban, sem a Honda Prelude-ben nem fért el mögöttem senki, még a fiam sem, ezeket mégsem húzták le az újságírók, nem értem miért ez a topic egy smart fortwo teszten? Nem értik mit jelent a fortwo? A motorom is két személyes, ez ilyen, ilyennek, választjuk, vesszük és szeretjük.
Sajnos a Pappas nem csak a vételárat, de a szerviz díjakat is magasan tartja. A fogyasztás a méretéhez képest valóban nagy első hallásra, hiszen mindenki a dízel motorral szerelt 3,5 literes fogyasztásából indul ki, de nem szabad elfelejteni, hogy az 1L/117 LE arány, de az 1L/ 84LE arány is nem olyan rossz érték, és ha ez az erő rendelkezésre áll akkor ki is használjuk. A 250 kg-os motorom sem eszik kevesebbet, ha nyomom neki.
Összességében nekem egy "parkológépnek" indult, de igazi hobbi, és kedvenc vált belőle. Nem is tervezem eladni a következő 10 évben.
Hibalista
- Még semmi, remélem így is marad
Ide hordtam szervizbe
Pappas
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 530 | Következő autója? | Házi kedvencet nem cserélgetünk. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
