német autó japán motorral Franciaországból
Szöveges ítélet
Nos. Mivel előtte is smartom volt, és mivel smartot csak az vásárol aki konkrétan smartot szeretne, így nálam sem volt kérdés, hogy a 67.000 kilómétert megélt 2004-es smartomat mibe számítassam be. Rengeteg minden változott az autón, van ami előnyére, van ami hátrányára, de összességében ugyanaz a kicsi, jópofa és vidám városi autó, ami ´98-ban is volt. Nagyobb lett, kívül kicsit, belül nagyon...:-) Még több a lábtér, és még jobbak az ülések, a hosszabb tengelytáv miatt jobb az úttartása, nem bólogat úgy, mint a régi. A váltója valamivel gyorsabb lett, de nyilván nem egy "hagyományos" automatával kell összehasonlítani, mivel ez egy manuális váltó robotizált kuplunggal, és gombnyomással választható automata sebességválasztással. (softouch) Érzésre olyan, mint egy automata, de valójában épp úgy nem az, mint ahogy a Toyota Aygo váltója sem... A motorja erősebb, halkabb, és megszűnt az a mozdonyos hangja is, ami a régieknél folyamatosan hallható volt. (A régi smartéval ellentétben itt már nem Mercedes, hanem Mitsubishi motorról beszélünk.) Az új smartnál már létezik szívó motor is, az én 71 lovasom is ilyen. Amiatt választottam ezt, mert amellett, hogy még így is 20 lóerővel erősebb a régi turbós 700-as motornál, a reggeli elinduláskor nem kell fél doboz cigit elszívni, mire elegendő pötty jelenik meg a műszerfalon (vízhőfokvisszajelző...:-) ahhoz, hogy rövidtávon ne tegyem tönkre a turbófeltöltőt. Szóval ez csak kényelmi szempont volt nálam, mivel legtöbbször rövid távon használom az autót, így a közel 10 perces téli motormelegítés elég érzékenyen érintette az amúgy 15 perces menetidőmet...(nem garázsban áll sajnos). De ez már a multé, most egy szál cigi, és gyí! (ez is csak az utastér megfelelő hőmérsékletének elérése miatt). A műszerfal komolyabb lett, nekem hiányzik a régi bohókás formavilág, de így is egyedi és funkcionális, viszont sajnos eltűnt a műszerfal és a szélvédő közti hatalmas rakodópolc. Ugyanígy járt a "hátsó" oldalablak is, mivel a C oszlopon, (ami a mi esetünkben egyben a B oszlop is...:-) azaz a tridion cellán túl már nincs kilátási lehetőség, csakis hátra. De ez igazából nem befolyásolja a használatot, csak látványelemként hiányzik. A régi smartommal ellentétben ez üvegtetős, ami nekem rendkívül tetszik, de mégjobban tetszene, ha nyitható is lene. De nem az. Viszont nyitható az első panel, így sokkal könyebb hozzáférni a lámpákhoz és az ablakmosó tartályhoz, mint a régi modellnél.
Érzékenyen érintette a pénztárcámat, hogy a régi smart felnijei nem jók az új smartra, így a beszámításkor szándékosan eltitkolt felnire szerelt téligumigarnitúrámmal nem értem semmit, venem kellett új smartra való lemezfelniket horror összegért. Viszont az tény, hogy az új smartnak szebbek a kerekei, mivel a régiével ellentétben a hátsón már nem látszik oldalról, hogy egyébként sokkal szélesebb az elsőnél. De ez nem vígasztalt az alkatrész értékesítő pultnál, mégkevésbé a pénztárnál.
Szóval összeségében ez egy jobb, nagyobb és használhatóbb smart, mind a régi, de éppúgy vannak megszokást igénylő hibái is, mint ahogy a régi modellnek is voltak, csak ennek már kevesebb...
Hibalista
- semmi, egyszer voltam kötelező szervízen, (na ez nem túl olcsó...) és annyi...
Ide hordtam szervizbe
Pappas, Kárpát u.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Smart fortwo 700 pure | Következő autója? | smart |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
