A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Smart » Fortwo (2007)

Fortwo 84 LE fortwo coupé pulse 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Igazi társ a városi káoszban

Szöveges ítélet

Igazából az újságírók által megszületett félrevezető cikkek vittek arra, hogy írjak az új smart fortwo-ról rendszeres felhasználójaként, hogy aki komolyan gondolkozik megvételén legyen információja erről az oldalról is. Hozzá kell tennem, elfogult is vagyok, ugyanis szeretem a smart-ot, amely annak köszönhető, hogy több, mint két éve smart tulajdonosként élem napjaimat, amit egyáltalán nem bánok. Nos, a cikkírók legtöbbször elfelejtik, hogy egy kis, városi autóról írnak, amit nem arra teremtettek, hogy autópályákon száguldozzanak, bár a smart teljes egészében képes erre, főként ha figyelembe vesszük a 130km/h maximálisan megengedett sebességhatárt is. De térjünk vissza rendeltetéséhez, autónak lenni a városban és rövidtávon hosszabb utakat megtenni. Kezdjük az alapoktól, a smart fortwo kétszemélyes, kár felróni hátrányként, hogy többen nem utazhatnak benne, hiszen eleve így tervezték. Azért nem árt figyelembe venni, hogy bizony-bizony nem egy kisautó hiába négyszemélyes, hátul inkább életveszély utazni, mintsem élvezetes. A következő kritikus pont a csomagtér szokott lenni. Valóban nem ezzel az autóval kell várni a messziföldről hazaérkező rokonokat, azonben két személynek röpke kiruccanáshoz, nyaraláshoz/teleléshez elegendő teret nyújt a csomagtartó. Nem kell pánikrohamot kapni nagybevásárláskor sem, de ha új frigót veszünk, akkor célszerű kölcsönkérni a szomszéd pick-up-ját és erős a gyanum, hogy a kanapét sem ezzel fogjuk hazaszállítani. Cora-s/Tesco-s/Auchan-os zacsik tömkelegét, karton tejet, ásványvizet, stb képes elnyelni a csomagtartó. Ezek bepakolását megkönnyíti a felnyíló üveg- valamint a lenyíló csomagtérajtó. Utóbbira ráülhetünk ha elfáradtunk a nagybevásárlásban, de tökéletesen alkalmas arra is, hogy ne első lendületre vágjuk be a nehezebb darabokat. Pár cikkben már előfordult, hogy "egy kézzel nem lenyitható a csomagtartó" ..... hááát bizony tapasztalatlanok számára nem is, mivel a pici füleket egyszerre kell megnyomni a lenyitáshoz, azonban egykezesnél egymás után felváltva párszor megnyomjuk (bal-jobb-bal-jobb) és már pakolhatunk is. Az ember ha gondolkozik sok mindenre képes!!! No a csomagtér megvan, ugorjunk az utastérhez. Az ülések a sokak által említett gyenge oldaltartás ellenére jól tartanak, kényelmesek. Magasságuk valóban nem állítható, erre valamelyest megoldást a ferde sín hivatott kínálni (minél közelebb a kormányhoz, annál magasabban és minél hátrébb, annál alacsonyabban ül az ember). A háttámla dőlésszöge kényelmesen, egy karhúzással állítható, semmi tekergetés. Én amit kifogásolnék, hogy az anyósülés főként a vezetőülés irányából dönthető, pedig az emberek többsége inkább a másik irányból próbálkozik. Az utastér tágas, jól áttekinthetőek a műszerek, kezelőszervek. A kesztyűtartó opció, kb. egy olcsóbb kézitáska áráért kérhető, nem egy eltántorításra hajlamos tétel. Célszerű a smarttal együtt rendelni, hogy kulccsal zárható legyen, utólag már bonyolultabb a beszerelése. A telefonok valóban vándorolhatnak a kesztyűtartóban.... HA! nem veszünk bele való kis betétet vagy ha nem fedezzük fel, hogy a kormány mindkét oldalán található két kis rekesz, amiben nem vándorol, tökéletesen elfér, kéznél is van a telefon és akár szivargyújtóról könnyen tölthető. Minek a kesztyűtartóba rakni, amikor nyújtózkodás nélkül pont kéznél is elhelyezhető???
Sebességváltó! Ezt már annyit szídták, hogy érdemes új sorban kezdeni. Először is vajon egyes újságírók miért nevezik előválasztó karnak???? Miért nem jó sebességváltónak??? Na mindegy. Szóval valamire való smartos tudja, hogy a smart automata váltója nem egyezik az átlag automata váltóval. Nem, nem azért mert rángat! Hanem mert automatizált, vagyis a kuplungolást végzi el helyettünk az automatika, vagyis kb. épp olyan, mintha a kuplungra lépnénk, miközben váltunk. Normális ember ilyenkor nem nyomja tovább a gázt, mert akkor sebességbe akasztva a váltót rántana egy bazi nagyot. A smart kb. hasonlóan viselkedik. Aki normálatlan módon tapossa a gázt, annak bizony bólogatni is fog, netán ha frankón fullra visszaengedi, mert hagyja váltani, azután tövig nyomja, akkor aztán még nagyobbat!!! De ha érzéssel csinálja mindezt az ember és veszi a fáradtságot, hogy megismerkedjen smartjával, akkor szépen hozzászokik és megtanulja hogyan lehet bólogatásmentesen váltogatni. Szerintem megéri a fáradtságot, én észre sem veszem már ha vált, de az előző modellnél sem voltak eget verő gondjaim.
Fék! Nincs két egyforma. A smarté sem átlagos, de a smart sem az, valljuk be. Egyet jó tudni róla. Bazi jól fog. És aki szintén nem csak két sarokig vezet smartot nagyon szépen fogja tudni kezelni, fog tudni városi forgalomban is szépen fékezni, csordogálni mindenféle káros hatások nélkül.
ESP, ABS...stb. ezek azok az elektronikai felszereltségek, amelyek alapfelszereltségként tartoznak a smarthoz. Segítségükkel teljes biztonságban lehet autózni, nem kell félni, hogy felborul, 120-szal is szépen ki lehet kerülni egy megugrott nyulat, egy figyelmetlen rókát... épp most teszteltem és bizton állíthatom élek. Nem kellett semmi extrát csinálnom, csak kikerülni. A smart sem elszállni, sem kifarolni, sem egyebet nem akart csinálni, amiről egy-két tesztelő igyekszik beszámolni. Mellesleg már az előző modell is szépen szerepelt az Allianz "jegesút" tesztjén, másik két középkategóriás, ESP-s autótulaj azt sem tudta hogy szedje a kormányt vagy tapossa a féket, hogy ne vigye el a vízoszlopot.... és mégiscsak elvitte, míg én a smarttal szépen ellavíroztam miközben az elektronika végezte a dolgát. Természetesen az ésszerűség és a fizika határain belül 70-nel jeges úton nem érdemes szlalomban nyulat kerülni... de még csak 70-nel sem menni... no comment. Szóval úttartás, stabilitás, biztonság kipipálva, nem véletlen, hogy megfelel az amerikai előírásoknak is, mégha egy-egy magyar autós szaki nem is képes elboldogulni egy smartocskával. Oldalszélérzékenysége a fizika törvényeinek megfelelő, csodák nincsenek, a smart nem egy lapos sportautó, viszonylag nagyobbacska oldalfelület, könnyű önsúly, de egy tapasztalt vezetőt túl nagy meglepetés ezen a téren sem érhet.
Motor és fogyasztás. 84 lóerő több, mint elég egy ekkora autónak. Meglehetősen harapóssá teszi, lehet élvezkedni. Az élvezetnek azonban ára van, autópályán szélsebesen száguldozva, klímával 7,85 litert falatozott a drága. Mondhatni nem kevés, de ha kis kockavoltát nézem, amivel hát hogy is mondjam nem a legáramvonalasabb, számítani lehet a fogyasztásnövekedésre. Mivel nagyon jól megy és nehéz megállni, hogy az ember lassan, takarékosan közlekedjen sajnos átlagosan is azt kell, hogy mondjam nálam 7 liter!

És mi az ami nem nyerte el túlzottan a tetszésem? Hiányzik a jól megszokott S-alakú műszerfal, a jópofa kis kiegészítőkkel, ez az új belső elég felnőttes lett. Bár az ablaktörlő kezelőgombjai és a hatásos klíma némileg kárpótol. A külső formája is lényegesebben komolyabbra sikerült, amely esetén a levehető szervízpanellel még tudom vígasztalni magam, végre nem mutatványozok izzócserekor, de az üzemanyagajtóval végképp nem vagyok kibékülve. Az jól nézett ki anno, miért kellett (rondára) változtatni? És bár az előző modellnél a nagy felár miatt nem rendeltem nyitható üvegtetőt, mostmár ha gyűjtök sem lehet ilyenem, mivel már nem rendelhető. :( Apropó, ár! Tényleg magas. A smart még mindig a daimler terméke, egyedi és igazodik a Mercedes paletta árához. Ez van. Mindenki örülne, ha olcsóbban juthatna a kedvencéhez és én is szívesen fizetném érte a felét, de próbálom arról az oldalról megközelíteni, hogy az életem, a biztonságom ér annyit, hogy smart-tal járjak és ehhez természetesen még hozzájárul a "smartos feeling", valamint hogy a 98-as smartokon sem fog az idő foga, ugyanúgy jópofák és design-osak, a parkolási lehetőségekről nem is beszélve. Tehát próbálom a pozitív oldalról megközelíteni a dolgot és azt gondolom, ha a magyar fizetés kicsit jobban hasonlítana a nyugatihoz, akkor egy smartot sem éreznénk túl drágának. Az egyik ismerősöm inkubátornak nevezi, először megsértődtem, de utólag rájöttem, nem is rossz név, hisz valóban óvja, körbeöleli a bentülő max. két személyt.

Remélem aki olvassa némileg átlátja az írásom célját, hogy nem polgárpukkasztást kívántam elérni, hanem kicsit szemléltetni milyen is smart tulajdonosnak lenni. Valóban sok negatív tapasztalatot nem írhatok, se turbó halált, se egyebet, mert 0-kilométeresen ültem be mindkét smartba. Nem vagyok milliomos, csak bizalmatlan... mert sokat hallottam a lehasznált, visszatekert smartokról, amit kevés kilométerrel árulnak (mondjuk ez nem csak smart esetében van sajnos így) és nem engedhettem meg magamnak anyagilag, hogy belebukjak egy ilyenbe, de mindenképp szerettem volna egy smartot. Sajnos távoli nagynénivel, aki megkímélt smartját adta volna tovább nem rendelkeztem, de csak még közeli ismerőssel sem. :( Annyit fizettem az első passion benzines smartomért, mint a haverom egy navis, full felszerelt új suzuki swiftért. Nem annyira a márka összehasonlítása miatt írtam, hanem hogy kitűnjön, hogy ő is megvehetett volna egy smartot, de másképp döntött. Nála a szerelem elszállt, nálam megmarad... :)

Hibalista

- :) Egyenlőre jól bírja a gyűrődést!

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 61 LE fortwo coupé passion Következő autója? smart :) mily´ meglepő, bár jó lenne majd egy 4 üléses modell ha családom lesz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Smart Fortwo 2007 (2007)

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)