Nagyon jó koncepció, nagyon szar konstrukció!
Szöveges ítélet
Masodik varosi autonak vettem, sokat nem vartam tole, de abban is sikerult csalodnom.
Amit szeretek : virtualisan nagy belso ter, dinamikus motor (allitolag ezert nem bir ki 100.000 km-t ezt megerositeni nem tudom), kis meret, futes, forma, most ide mit irjak meg legyek halas hogy beindul es elvisz A-bol B-be?
regi:
NAGYON JO KONCEPCIO, NAGYON SZAR KONSTRUKCIO!
amit nem:
- Katasztrofalis valto, neha nagyobb felelemben erzem magam mint 260-al az M1-esen kamerak es mazsolak kozott szlalomozva. Egyszeruen egy hibas szerkezet, ez az ujban sem sokat valtozott, pedig a ket konstrukcio kozott eltelt min. 10 ev vajon mi a turot csinaltak abban a getragban 10 evig? Egy kezi valtoval ezerszer tobb orome es biztonsagerzete lenne az embernek...
- Futomu kiraz az autobol a pesti utakon, a felutesek utan mindig korbejarom a kocsit, lelki szemeim elott szettort futomu, felni, szakadt gumi, de eddig birta max. a vesem szakadt le. A merete es a biztonsag miatt sajnos ezt el kell fogadni, ezen javitani sztem. nehezebb mint az osszes tobbi idegesito hibajat kikuszobolni.
- A fek adagolhatatlan uzenem annak aki erre a fekre azt mondja hogy "harap". A kutyam lehet harap, erre inkabb a szar lenne a jo jelzo. Lassan araszolva ezzel a valto es fek kombinacioval egyszerubbnek tunik tolni a kocsit...nem kell izgulni konnyu, egyszer attoltam a sajat labfejemen :-), meg sem ereztem... Jokora bakkecske ugrasok kozott probalok araszolni dugoban ezt meg tetezi egy kis buveszkedes kezifek-ures-padlogaz jatekkal hogy 40 fokban mukodjon a legkondi.
Raadas a visszagurulas gatlo, remek dolog foleg ha az ember tenyleg ovatos fekezgetessel gurulni akar...., foleg elore, amennyi elektronika van a kocsiban kb. ket mozdulat leprogramozni hogy ureseben talan nem kellene ez a szolgaltatas, esetleg ha a kocsi orra lefele es nem felele mutat...
-Emlitettem legkondi 2500 (fordulat nem kobcenti...:-) alatt nincs. Ez az ujban jelentosen javult, ovatosan ki is hangsulyozzak, bezzeg az elozonel a futest dicsergettek az eladok... a legkondival az elso nyari napon szembesultem..
- A kormany erdeklodes hianyaban nem rendelheto szervoval hehe, az ujban sem, csak ha nagyon akarom... lehet kicsi a kocsi de mig az egyik vegallasbol a masikba attekerem kb. ket kozepkategorias kocsi is valtja egymast az altalam kinezett parkolohelyen. Egy tempos jobb-bal kombinacio meg vegkepp leizzaszt foleg ha a nagy igyekezettol nem csuszik ki a kezembol a kormany. Szomoru de az osztrak berelt szervos uj smartban az attetelezes ugyanaz....
- Ablaktorlot sokan szidjak, erre keszultem azonnal csereltem, hatra az angol forumok alapjan Nissan micra lapat kerult, ezekkel nincs gond torolnek.
-Ablaktorlo kapcsolo kikapcsolva 2/3-1/3 allasban van, az hogy csak ugy lelokom nem mukodik, szamolni kell a kattanasokat. Ugyes hogy hatramenetben a hatso automatikusan bekapcsolodik, ez akkor a legjobb amikor inditanam es mivel rukiben kell tartani a valtozar miatt, a gujtas utan komotosan torolni kezdi a szaraz uveget hatul, na ebbol rogton tudom,hogy nem jo helyen all a bajuszkapcsolo.
-Lehet hogy a hatso ajtot le lehet nyitni EGY kezzel, de szeretnem ha ezt a mutatvanyt megmutatna valaki az anyosules lehajtasanal. Szerintem 3 (ferfi!!) kez minimum kell hozza. Ketoldalt kb. a 12,5 mm-es PSZH gepuskafedel rogzito finomsagu rugos kampo amit egyszerre kell felhuzni es kozben letolni az ulest... ez a muvelet termeszetesen akkor a legfontosabb amikor esoben telipakolt kezekkel probalok nagyobb helyet varazsolni a kocsiban es kozben konnyezo szemmel nezem, hogy a mellettem parkolo jazz-ben a mukormos lany egy fel mozdulattal loki szet szinte az egesz auto osszes uleset egy hatalmas tancteremme alakitva... Nekem eleg lenne ha siman 2 vagy netan 1 kezzel ez a muvelet abszolvalhato, ezt nem volt alkalmam az ujnal leellenorizni.
Muanyagok az auto arahoz forditott kapcsolatban allnak kopogo, rideg olcso muanyagok es ezentul meg kenyesek is, a csomagtartom ugy nez ki mint a pickup platoja egy hazepites utan, pedig a legnagyobb suly a csomagtartoban 50liter viragfold volt, ezenkivul max a diploma taskam...
A muszalas szovetek tapintasa szornyu, nagy gondban lennek ha dontenem kellene a rideg muanyag vagy a szovet a rosszabb valasztas a muszerfalon.
Az ablak elotti pakolo resz hatalmas, szamitottam is a hasznalatara aztan rajottem, alatta a hangszoro, es minden ide-oda csuszkal, ide max. egy tepozaras plusallat valo, de en inkabb a zenenel maradtam. Ami meglepoen jol szol, de a grundig autoradioktol mar 15 evvel ezelott hanyingerrel fordultam el a Schiller strassen... Azt hittem mar reg csodbe mentek, amikor meglepodve lattam, hogy a smartban reinkarnalodott mint beepitett autoradio...
Jol szol, de nem tud meg egy nyamvadt alap mp3-at sem...( az uj sem...) de van egy csinos jackdugo a muszerfalra furva amibe beledughatom a lejatszot.... na ez kb. az ezerkettes zsigulink idoszakara emlekeztet mikor erositot barkacsoltam apam kocsijaba...
- Fogyasztasa hajszalra megegyzik a csalad benzines civicjenek a fogyasztasaval, ezzel azt hiszem mindent elmondtam...
-gondolom az ablakemelok mar konyoken jon ki mindenkinek az enyem nemi biztositek tabla atrendezes utan legalabb mar gyujtas nelkul is megy. Ezt az ujban kijavitottak...
Ajanlom inkabb a kulfoldi forumokat tanulmanyozasra ha valaki tobbet akar tudni mint a bodypanel le es felszerelese
Most joggal kerdezhetitek miert hasznalom?...adjam el, menjek innen a francba stb.
Lehet onsanyargatas? Szeretem ha a Karpat utcaban a parkoloban a csillagos tulajdonosok, utana a munkafelvevok neznek magasrol le ram :-)?
A formajat szeretem, jo ranezni, jol neznek ki rajta a szeles PARA-dak, sajnalom szegenyt lelke van... Amugy legszivesebben egy mini villanyautot hasznalnek, varosba be sem engednek mast, foleg ha egyedul hasznalja valaki. A Fiat trepiunora vartam de nem jott ki..most mar lehet kapni 500-as neven.. de az nagyobb lett mint a regi, es olasz... Az orig. 500-as fityon tanultam meg autot szerelni a blokkjat emelgettem minden vasarnap nem a sulyzokat. Ezekre a tapasztalatokra es mernoki diplomamra epitve, ki merem jelenteni ezt az autot meg lehet epiteni a Ford Tmodell hasznalhatosagi szintjenel sokkal magasabb szinvonalon is, es fele ilyen aron is jo penzert el lehetne adni, csak valahogy ez senkinek nem erdeke, a fogyasztok meg balga neptomeg...
Hibalista
- eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Karpat utca
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | BMW | Következő autója? | BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
