Fekete golyó
Szöveges ítélet
Nos 1 hónapja vettem az autót, 3 és fél évesen.Német importból jött , 44000 km-er van benne, de mentségére legyen szólva megvan a német szervízkönyve, 30000ig vezetve van, akkor volt két éves, ugyhogy több mint valószínű, hogy valós a kilométer az autóban.Állapotra tökéletes, szinte új, kapott egy teljes polírt, felniápolást, és műanyagápolást, ugyhogy kivűl belűl rendben a kocsi.Ahogy megvettem első dolgom volt olajcserére vinni, csak úgy heccből felhívtam a Kárpát utcát, ugy 60 körül saccolták.A smartklub honlapján viszont találtam egy szerelőt aki sokkal olcsobban megcsinálta.3 liter olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, és üzemanyagszűrő- ezek kellettek hozzá, 14e-t fizettem érte, ami szerintem nem sok, illetve az olajcsere volt 7500.Kevesebb is lehetett volna, de magam vittem az alkatrészeket, igy olcsoban kijött.A szerelő telefonszáma följebb , drágábban hozott volna alkatrészt, igy inkább én vittem , igy meg a rezsi oradij lett több de mindent beleszámitva még igy is jobban jártam ugy 5e-vel.
Az autóról: Először tartottam tőle, hogy kicsi lesz nekem /185 centi vagyok és 100 kiló, de amint beleültem rájöttem hogy nagyon nagy az autó belül,igaz csak két személyes de az a két ember nagyon jól elfér benne.Az enyém pulse felszereltségű, van benne 2 lufi, manuális kondi, villanyablak, villanytető, 2 ködlámpa, cd-s hifi, bőrkormány, ülés alatti zárható fiók, gyári alufelni, óra, fordulatszám mérő,stb szóval jól felszerelet.Kötöttem rá cascot, csak lopásra másra hoz a spanom betétlapot:), igy lett havi 4700.A kötelezője nekem a legdrágább kat. /budapest fiatal/ 7000.Szóval nem sok a fenntartása, a fogyasztása pedig 3.5 L gázolaj 100 km-en csak városban!!!Azt hiszem ez az az érv amiért érdemes diesel smartot venni, mág ha drága is, a városba szaladgálni, esetleg kimozdulni egy picit hétvégére tökéletes.Hátra befér két nagy sporttáska, persze csak csukott hátsó tetővel.Ja és cabrió.Amugy se egy gyakori auto a smart, de a cabrio még ritkább, hátha még diesel is, ugy hogy sikerült kifognom egy nem tul gyakori autot.Óriási érzés az , hogy nincs felettem tető, a lámpát alulról nézem, és szánom a sok embert a nyári dugóban a légkondicionált autokban sötét ablakok mögé bujva!
A menetszél ugy 80 felett zavaró, de annyival amugy sem szoktam menni, ez nem az az auto.Egész más kedvvel megyek reggel munkába ezzel az autóval.Azt mondják aki egyszer beleül, az utána mást nem akar venni, ebben lehet valami.Én nagyon megszerettem, imádom az apró kis dolgait, a komfort indexet (lenyomásra hármat pittyen), az autómata váltoját, amit én teljesen rendben levőnek érzek.Persze ha sietek át kapcsolom Tiptronic-ra, ilyenkor ugymarad az emberek arca egy picit.100 NWm egy ilyen pici autoban több mint elég egy kigyorsitáshoz, vagy egy gyors előzéshez.Parkolni nagyon könnyü vele, bárhova megáll.Ha rátolatsz valamire és már azt hiszed közelebb nem megy, akkor van még 30 centi :).
Még egy dolog nem olcso egy ilyen auto, de nagyon tartja az árát, majd meglátjuk két három év mulva, talán veszek egy ujat belőle, talán nem...
Hibalista
- Egyelőre hibamentes.
Ide hordtam szervizbe
06-70/3144-996 Simon Tibor Korrektek és gyorsak, igaz csak olajcserőre vittem, de meg vagyok velük elégedve.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 44000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | Swift II. | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
