Egy megfizethető -villanyos- második autó
Szöveges ítélet
Az előző Smartomat 2012-ben vettem, szintén Németországból (szintén kereskedésből). Tudom, hogy sokan szidják, de nekem semmi bajom nem volt vele! Második autónak az is tökéletes volt. 2018-ban nekiadtam a kisfiamnak, hogy szaporodjon a kötelező bónusza. :-)
Ebben az évben felrakattam a házunk tetejére egy 8kW-os napelem rendszert, amit 2019 tavaszán már rá is kötöttek a DÉMÁSZ hálózatra, úgyhogy a 2019-20-as (nem nagyon hideg) telet már árammal fűtve vészeltük át és még maradt is 'felesleges' áramunk. Közben evett a fene, mert sajnáltam rövid utakon járni az 1.6-os Nissan Primerával. :-( És egyre inkább az elektromos autók kezdtek érdekelni. Kritériumok: legyen kicsi (vagyis rövid, a könnyű parkolás miatt), min. 4 üléses, viszonylag magas (hogy az idős édesapám is könnyen be tudjon ülni), ülésfűtés, tolatókamera (ez utóbbiak a Primerában is vannak és nagyon szeretem őket). A hatótáv nem számított, mert naponta 100 km-nél kevesebbet megyek (van úgy, hogy csak 20-30-at).
2020 tavaszára kitisztult a kép, hogy (szülői segítséggel együtt) max. 5 mFt-ot költhetek 'új' vagyis második autóra.
Kb. 3 hónapig nézelődtem-keresgéltem-leveleztem a német használtautó oldalakon: végül a VW e-Up és a Smart ForFour ED közül az utóbbi nyert! Egy 2017-es, 2000 km-t futott, egy tulajdonos autó árát sikerült lealkudni 12500 Euro-ra - 13200-ról (az előző gazdija a Daimler AG volt).
2020 júniusában hoztam be a saját kerekein (Memmingen - Makó: 2 nap, 11 töltés!), de semmi gond nem volt útközben (csak elég esős időt fogtam ki)...
Ami -így pár hónapnyi használat után- hiányzik: nincs benne könyöklő és az ablakemelő gombok is elég hátul vannak.
A többivel elégedett vagyok: csendes, megbízható, kényelmes, jól felszerelt... Ja! És zárható a kesztyűtartója - Helló Speedzone! :-)
Eddig még csak mosásra és autóápolási szerekre költöttem... Várom a 20000 Km-es szervizt!
2020.10.28. update: időközben vettem egy könyöklőt az e-bay.de-n. :-)
Furcsa, hogy nem egyformán jár az autó két órája: a középső (navi) órája automatikusan átállt téli időszámításra, a műszerfalon lévőt nekem kellett átállítanom.
2021.06.30. update: megvolt a 4 éves nagyszerviz (vagyis B szerviz). Pollenszűrő, nagyfesz.aksi szárítópatron, fékolaj és 12 V-os aksi csere: 132 eFt. Aki Smartot vesz jó ha tudja, hogy CSAK PESTEN szervizelik!!! :-( Hiába van pld. Szegeden is Pappas, átirányítanak Pestre, a Kárpát utcába. :-( Maga a szerviz ugyan drága volt, de jól megcsináltak mindent, semmi rossz érzésem nem volt...
Hibalista
- Eddig még semmi nem romlott el rajta. - 2020.10.28. update: egyszer már előfordult, hogy a középső (navi) kijelző fekete maradt induláskor. Természetesen a következő induláskor OK volt... :-)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 2000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 2004-es ForTwo CDI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
