Smarties - férfiálom - női autó
Szöveges ítélet
Női vezető vagyok, és szőke. Egy Picasso után került a látómezőmbe a Smartom, amit - bár nagyon csinosnak, de túl kicsinek találtam, így nem is alkudtam rá. Végül a sors úgy akarta, hogy egymáséi legyünk.
Nehezen szoktam meg az egyterű magasított ülése után, hogy bele kell huppanni, de ez az én problémám volt. Annál könnyebben sikerült azonosulnom a 110 LE-vel, a pörgős motorral, és a ténnyel, hogy ezzel a kocsival, akármilyen picinek tűnik, lehet előzni. Igazi városi autó, mindenhova befér, a parkolás azóta nem gond, és bár nem mostani évjárat, ha le van mosva mindenki bámulja a fekete-ezüst csodát.
A kocsi legnagyobb érdeme, hogy a ránézésre pici női autómba eddig akárhány férfirokonom (férj + tesó) vagy ismerősöm ült be, mindegyik azonnal elkunyerálta egy próbakörre, és azóta rendszeresen felcsillan a szemük, ha felajánlom, hogy vezethetik.
A belső tere tágas, szépen felszerelt, ízléses, sok pakolóhellyel, és rendkívül kényelmes, sportos ülésekkel. Kicsi a csomagtere, viszont ennek ellenére a hátsó üléseket lehajtva egészen komoly bevásárlást is meg lehet vele ejteni.
Nagyon szeretem az intelligens automata fényszórót - sötétedésre, mélygarázsra magától kapcsol, és a sebességgel hangosító CD-s rádiót, ami szakértők szerint is brutálisan jó hangzású. Talán női mivoltomból adódik, hogy szeretem, főleg este, hogy ha bezárom, még ég 10 sec-ig a fényszórója ( a járókelők nagy örömére - a buta szőke nem kapcsolta le...ja...de!). Az ülés közötti kis rész alkalmas a női táska tárolására, csak akkor nem férek hozzá az ablakemelőgombhoz, ami olyan jól el van dugva, hogy mindig az ajtót kapirgálom, még így évekkel később is.
Hiányzik nekem belőle a fűthető tükör és a tempomat, valamint a nyitható tetőablak. A teljes tetőüveg impozáns, mindenkit lenyűgöz, de nincs sok funkciója.
Összességében az eddigi legjobb, legszebb és legmegbízhatóbb autóm, amiből büszkeség kiszállni.
Ha lecserélem, az csak azért lesz, mert a gyerekülés mellett a nagymama csak összekucorodva fér el benne :-).
Hibalista
- A legköltségesebb: 4 év után már csíkozott az első ablaktörlője. Kicseréltem Boschra, 12e Ft volt (nem a Kárpát utcában vettem, ott dupla árat mondtak).
-
- A kocsinak amúgy lelke van - az elektronikai vezérlése néha besértődik (a nedves, és hirtelen meleg napokat nem szereti). Ilyenkor valami elkezd nem működni. Mivel türelmes vagyok, és nem piszkálom azonnal, a rádióm 2 nap némaság után hibátlanul ismét üzemelni kezdett, valamint a motorvisszajelző lámpám kb. 30 perc ücsörgés és 12 újraindítás után elaludt, és a kocsiba visszatért az életkedv.
Ide hordtam szervizbe
Baráti szerelőhöz hordtam, miután a Kárpát utcai szerviz azonnal elriasztott a "csak ránézünk évente (nem futott x. km után(!) de az 50 ezerbe kerül" szöveggel. A Baráti szerelő a pollenszűrő- és olajcsere mellett mindent ellenőrzött, 23e Ft-ért alkatrészestül, olajostul, és azóta is minden szépen működik.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 29 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Xsara Picasso | Következő autója? | Mercedes B vagy más szép egyterű |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
