Kezes, hálás Kis-Macsó
Szöveges ítélet
2005-ős gyártású 2011-ben vettük 76.000 km-el 185.000 km-ig gyűrtük.
1,5-ös 68 Le Mitsu dízel automatizált válóval.
Korábban a következő típusokkal jártam huzamosabb ideig: peugeot 206, 307, Ford Mondeo 1, 2, Mercedes Vaneo
Elsősorban ingázó városjáró autóként használtam, ugyanakkor ha kellet Rigáig vitt bennünket 2 fővel (oda vissza kitérőkkel 4000 km) 12 éves korában, kényelmesen.
Arra is volt példa, hogy a másik autónk balesetét követően az egész családot szállította napi szinten a környéken, hétvégente pedig 1-200 km távolságra a nagyszülőkhöz, sőt síelni is elvitte teljes pereputtyot (2 felnőtt + 3 gyerek) természetesen tetőboxal a búbján, a parkolóban csak lestek: „nézd már még mindig száll ki 1 gyerek abból az apró autóból” .
Az automatizált váltót az elején szoknom kellet, a hagyományos automata után kis kecske, de amint ráérez a láb a gázvisszavételre kiválóan szabályozható jobb lábbal és nagyon közvetlen kezes jószággá vált. Általában is közvetlen a viselkedése, városban kimondottan fürge és mindene fürgén reagál, kezelőszervei kézre állóak, feleségem és a gyerekek is imádták a „cuki/vagány kisautót”.
Csak azért válunk meg tőle, mert munkahely váltást követően már csak 1 autóra lett szükségünk 5 főre pedig a kicsit nagyobbat választottuk, egyébként még biztosan maradt volna néhány évig.
Tetszett:
- a kisautót meghazudtolóan stabil futóműve
- kényelmes ülései
- tágas utastere, hátsó ülést hátratolva magam mögött is kényelmesen elfértem (1,92)
- városban kicsi helyen parkolhatósága
- közvetlen kezes viselkedése
- kedvező fenntartása
- mindenki mosolyogva vidáman fogadja
Jobb lehetne:
- zajszigetelés autópálya tempónál (városban országúton ok)
- a stabilitás ára a kemény futómű, kicsit rázós a kátyús Budapesten
- 5 fővel már autópályán már elmúlik a fürgesége
Hibalista
- Mindig megbízhatóan teljesített, a fenntartása igazán költséghatékony a fékek, fékbetétel lassan koptak, hátsó csapágyakat cseréltünk egyszer, generátor volt felújítva, a kuplung csere volt egyedül húzósabb tétel 168.000 km-nél adta meg magát 200.000 Ft (de ennyi idő alatt már 2 kuplung szett kifut egy kézi váltóban és az sem sokkal olcsóbb) az izzokat a miénk rendszeresen eszegette, de ez apróság.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 74000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | mondeo | Következő autója? | S80 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
