A legjobb kisautó
Szöveges ítélet
Az autóról azt kell tudni, hogy a Mitsubishi 1,3-as 95 le-s motorja hajtja, a Colt padlólemezére épül, Hollandiában készült és szinte majdnem minden alkatrészében (pl.: levegőszűrő, ékszíj, kipufogórendszer, ablaktörlők stb.) megegyezik a Coltéval. Mo-on sohasem forgalmazták, így az összes ami itthon van, kintről behozott.
Valami elképesztő, mennyire viszi előre ezt a kisautót az az 1,3-as motor. 2007-ben vettem Németországban, 3 évig volt nálam. Egyszer sem hagyott ott az úton, pedig elég sokat mentem vele, többször volt külföldön is. Mo-on csak a Pappasnal szervizelik a Kárpát utcában, de oda nem akartam vinni, úgyhogy inkább ismerős szerelővel cseréltettem amit kellett (olaj, levegőszűrő, egyszer ékszíj). Rendkívül jól felszerelt már a Pulse verzió is: 4 légzsák, CD-s rádió, automata klíma, széria az ABS a menetstabilizátor és a kipörgés gátló is, ezek nagyon hasznosak télen. A fékek ingen jók.
A hátsó üléssor tologatható, lehajtható, így 4 ember is kényelmesen belefér. Meg is lepődtek a 180 cm-es finn barátaim, amikor beültettem őket hátra, és végigvittem őket Bp-en. :D Hosszabb távon azonban már nem annyira kényelmes természetesen, mégis kisautó.
IKEA-s konyhabútor + 3 utazótáska is elfért benne. :) Fogyasztás kb 60-40% autópálya-város használat mellett nyáron kb. 6,5! liter, télen sajnos 8.
Amire oda kell figyelni: az eleje elég alacsonyan van, így a patkákat, úthibákat kerülni kell, mert ezt az autót nem Mo-ra tervezték.
A sebességváltó jobb is lehetne, rükvercbe csak akkor lehet tenni, ha már teljesen megállt az autó (ez a Coltban is ugyanilyen). A napellenző sajnos nem takar mindig rendesen, néha zavaró hogy az elektromos ablakemelő a kézifék kar mellett van.
Összességében szerintem nagyon jó autó, egyedi megjelenésű, különleges, mindenki megnézi az utcán, főleg vidéken, a gyerekek különösen imádják. Igaz nem gyártják már, de a Coltot igen, és így minden alkatrész beszerezhető. Ajánlom mindenkinek.
Hibalista
- Voltak vele apróbb problémák, de igazából semmi sem romlott el rajta. - Apróbb problémák: - ékszíj csere kb 90.000 km-nél, mert elkopott (Colthoz való Continental ékszíj, kb 3500Ft) - a túlfolyó a tankból meglazult, így teletankolásnál kb. 2 liter kifolyt, ismerős szerelő ingyen visszacsavarta - alapjáraton csörgő zaj a motortérből - valami lemezt a budapesti utak kiráztak a helyéről, de ezt egy pici hegesztéssel megoldotta ismerős szerelő - télen -17 fokban furcsa "rednás-lada" hang a kipufogóból - nem tudni mi okozta, magától elmúlt - E85 tankolása után motorhiba jelző lámpa kigyulladt, magától megoldódott E85-öt nem szereti, ne tankoljatok bele, felesben sem!
Ide hordtam szervizbe
Egy megbízható szerelő ismerős
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 39000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 71000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mégane | Következő autója? | Még nem tudom, talán Hyundai i30, vagy Mégane III |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |