Tudd, hogy miben ülsz és élvezd!!!
Szöveges ítélet
2012-ben hozták be Németországból. Az enyém passion, full extra: bőr ülés/váltó/kormány, klíma, elektromos tükör, ülésfűtés... És imádom!
Az első hetekben picit gyengének tartottam (40kW), de a szerviz után, hogy minden kábel a megfelelő helyre került és a szelepfedél tömítés is rendben lett, ráadásul kapott friss olajat és új szűrőt, jelentősen fürgébb lett. ETTŐL FÜGGETLENÜL EZ EGY SMART, nem légrugós családi limuzin és nem egy 4WD erőgép. Ne tévedjünk el és ne legyenek irreális elvárásaink!
Viszont nagyon szerethető!!! Azt mondanám: jópofa, picit olyan játékautós!
Tele van okos és praktikus megoldásokkal: az ülés alatti tárolótól kezdve a napellenzőn át, a csomagtartóba rejthető tetőmerevítőkig. Itt jegyezném meg: minden hibátlanul működik, pedig 13 éves!
Váltó, 6 sebességes: van teljesen automata és léptethető funkció. Az első időszakban A-ban használtam, de rájöttem, hogy sokkal izgalmasabb és erősebb, ha én léptetgetem, szóval hónapok óta így használom inkább. Ilyenkor az aktuális fokozatot mutatja a kijelző.
Autópálya: nyárra full matricám volt és minden hétvégét a Balatonon töltöttem. Péntek este le, hétfő hajnal föl. A 110-120 gond nélkül működött, két személlyel, csomagokkal, de többször mentem 130 fölött is. Az már picit sok neki. Dinamika, gyorsulás, nyomaték ilyen tempónál SEMMI! :) Amúgy sem sok szorult bele például nyomatékból...
A tető szépen illeszkedik, egész jól szigetel és hibátlanul nyit/zár. Mosóba nem javasolt menni vele, olyankor itt-ott picit becsorog... De egyébként bírja.
Emelkedő és fordulatszám: minden nap átmegyek a Rózsadombon. Az emelkedős, jobb kezes kereszteződéseket dadogva, de elbírja kettesben. 3-4-5 ezer között érzi jól magát, ott szépen húz, 2 ezer körül maximum tartja a sebességet, de inkább lassul.
A hegyek és az autópálya nem a kedvence, de megbirkózik velük, ha kell! :)
Parkolás: ahhoz képest, hogy milyen kicsi, szerintem nem lehet vele kimondottan jól parkolni. Furcsa a fordulóíve a rövid tengelytáv miatt... Talán majd én is megszokom.
Csak ajánlani tudom!!! A sógorom már vett is egyet, ráadásul újabb és erősebb... :/
(előtte volt: ford focus, volvo v40, alfa romeo 145, peugeot 308 és nagyon nem bánom, hogy egy ideje smartot vezetek)
Hibalista
- Egyelőre semmi, de miután hozzám került: szelepfedél tömítés csere volt, egy kókler előző szerviz miatt + hátsó lengőkar szimering + egy-két filléres cső és kábel amik, repedezettnek tűntek + olaj és szűrők + gumi garnitúra - Igazából 4-5 hozzáértő van Budapesten. Amiket én tudok: egy a VIII. kerületben, egy Újpesten, egy a Rózsadombon, a Kapy úton és a van a Budafoki úti...
Ide hordtam szervizbe
www.smartszerviz.com (XI.ker. Budafoki út 183.)Őket javasolták a Smart-os ismerősök és nagyon örülök, hogy hallgattam rájuk!Maximális elégedettség: pontos diagnózis, semmi mellébeszélés, tiszta határidők, hibátlan munkavégzés, korrekt ár!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 308 1.6 THP Premium Pack | Következő autója? | nem tudom, mindig álmodozom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
