Mókás Töpszlix
Szöveges ítélet
Beleszerettem a szokatlan formavilágába, annyira buli, hogy nekem kell egy Smart. Ha már lúd, legyen kövér, legyen Cabrio.
Második autó a családban, van mellette egy nagy kombink is, így nem okozott gondot, hogy A) két személyes, B) alig van csomagtartója.
Szeretem benne, hogy ki tudok lőni vele a lámpánál, akárhol találok parkolóhelyet, és a látszat ellenére kényelmesen elfér benne két nagyobb ember is, ergo ez egy fürge kis városi cirkáló. Ebben a bejegyzésben mégis próbálok objektív lenni, így kapni fog hideget és meleget is.
Kezdem azzal, ami nem tetszik benne:
Feszes a futóműve, ami lehet negatív (minden kisebb döccenőt, úthibát fel tudsz fedezni), de cserébe az autó kiválóan fekszi az utat, nagyobb sebességgel is be tudsz venni vele egész komoly kanyarokat is. Régi Suzuki swifthez hasonlítva: futómű keménysége hasonló, vagy keményebb, de jobban ottmarad az úton.
Mivel nagyon merev a karosszéria, és ilyen feszes a futómű, minden döccenőbe beleremeg a kasztni, nyikorognak benne a műanyagok.
Nagyobb sebességnél komoly szélzaj, motorzaj, és futóműzaj és úgy mindenféle zaj van a kocsiban, fel kell hangosítani a zenét, akkor nem zavar :D
A keskeny és magas kialakítás miatt igencsak meg tudja dobni egy-egy széllökés, oda kell figyelni, hogy ne kerüljön fél méterrel odébb az autó ilyenkor az úton.
Aztán hát a váltó... 6 sebességes automata robotváltó, ennek fényében pontosan érezhető / hallható az összes váltás, végig tudod követni, hogy "most benyomta a kuplunngot, most kapcsolta a fokozatot, most felengedi a kuplungot - nagyon lassan vált, két fokozat között olyan 2-3 másodpercig nincs teljesítménye az autónak. Ezzel nincs nagy baj, meg lehet szokni, a gond akkor van, amikor pl. meg kell állnod egy pillanatra, hogy elsőbbséget adj, majd gyorsan mennél is tovább, hogy még be tudj sorolni.. Nos az autó ilyenkor jóval tovább gondolkodik, mint ahogy te tennéd kéziváltóval. A váltó rovására írható továbbá az is, hogy amikor lassan kell menned rossz úton (értsd egyesben) a döccenők miatt meg-megnyomod a gázt, az autó meg nem tudja eldönteni, hogy felváltson-e kettesbe vagy sem, így jobbára csak rángat. Ha nincs a kocsiban tiptronic, akkor ez igencsak zavaró tud lenni, az enyémben szerencsére van, szóval átpattintom kézzel kettesbe, és megszűnik a gond.
Talán mondanom sem kell, tekintélye egyáltalán nincs az úton, meglepetés ül ki az arcokra, akárhányszor leelőztem valakit.
De ezek ellenére több területen dicséretet érdemel az autó.
Kezdjük azzal, hogy két nagyobb ember is simán elfér benne, ami első ránézésre hihetetlen. Mivel ilyen pici az autó, minden létező helyet kihasználtak benne, sok a tárolóhely. A csomagtartó méretéről: Ránézel, és a csomagtartó szót nem tudod értelmezni a Smart esetében, mégis simán elfért benne egy átlagos bevásárlás, hogy konkrétabban mekkora a hely: 10 kiló kutyakaja, nagy csomag wc papír és egy karton víz simán elfér hátul.
Tartottam tőle, mit produkál majd a gép télen, hóban, és nagyon kellemesen csalódtam, az elektronika nagyon szépen, észrevétlenül teszi a dolgát. Elvittük csúszkálni is amikor leesett az első hó, és míg a többi autó szépen faralgatott, a smartot nem lehetett megszúsztatni sem. Ugyanakkor havas úton nagyobb kanyarban vinné a centrifugális erő kifelé, érdemes lassabban menni pl egy kisebb körforgalomban, de talán ez más autóknál is hasonlóan játszik.
A nálam töltött 24000 kilómétere alatt egyetlen meghibásodás sem volt, se a motor, se a váltó, se a futómű, semmi nem hagyott cserben.
Hibalista
- Kipufogó rögzítője elrepedt, meg kellett hegeszteni - otthon, nulla forintból javítva - Tetőmozgató motorban a két fogaskerék elkopott - 15k/db, házilag beszerelhető
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | E36 318 tds | Következő autója? | Alfa Romeo 147 |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |