imádnivaló segrakéta
Szöveges ítélet
Fiatalon már kacérkodtam a megvételével. Akkor anyagi okok miatt nem vettem meg, majd jött a családalapítás ahol nem volt reális egy kétszemélyes autó megvétele. Válásom után kellett egy kicsi, olcsó autó, amivel nem probléma a parkolás, a fiammal bárhova elmegyek, ezért racionális döntésként merült fel ez az autó újra. Mindenképpen cabriót kerestem, amelyből ebben a típusban általában erősen leharcolt autókat láttam. Majd egy győri illető Svájcból behozott autóját néztem meg. Minden szabályt felrugtam amit egy autóvásárlásnál tenni kell. Egy elhagyatott területen hatalmas gazban tárolt autóhoz érkeztem, ami elsőre be sem akart indulni, és a hátsó ablak is ki volt repedve. De beszélt hozzám az autó, az elemek szépek voltak egyedi színben popmáztak, a belseje kultúrált volt. Az eladóval nagyon jó árban megállapodtam amibe a teljes vizsga, átírás, hásó ablak cseréje is benne volt, és fél év teljes garanciát vállalt az autóra ami példa nélküli volt az autós multamban addig. Szóval megvettem. Saját lábán jött haza Győrből, és bár furcsa volt a vezetése semmi addigihoz nem hasonlítható, de egyből beleszerettem. Amit a lelkemre kötött az eladó, hogy a max 10000 km-es olajcserét szigorúan tartsam be, mert ha megkapja amit kér a világból kimegy, de ha elhanyagolom sok bajom lesz vele. Erre szigorúan odafigyelek, minden rendellenes zajra felfigyelek, és keresem az esetleges okát. Megvétel után két hónappal egy tankolás után erős benzinszagot éreztem amely nem akart szünni Balaton felé. Az autó alá benézve a műanyag burkolat alól folyamatosan folyt az üzemanyag, amely egy farmotoros autónál nem életbiztosítás. Tréler hozta haza, a túlfolyó rendszer egy alkatrészének hibáját orvosolni kellett. Apróbb idegesítő dolgok voltak, vannak, ajtóbovden szakadás, tető szakadás és csere, nem tudott eltántorítani az autótól. Aztán jött a karácsonyi bevásárlás ahol elment az olajnyomásom, és trélereztük megint az autót. Már régen gondolkoztam benne hogy típusazonos de erősebb motort kellene belerakni, ezért ezt az alkalmat megragadva egy 700cm3-es 82 lóerős motort vettem bele, amely azóta is hibátlanul üzemel. Fickósabb lett az autó, sokszor nézem az emberek arcát amikor egy lassú smartra számítanak, de egy sokkal gyorsabb autóval találkoznak. A sportosság érdekében megváltoztattam a levegőbeömlő kialakítását, sport légszűrőt kapott az autó, valamint egy sport kipufogót. Minden percet imádok amit benne tölthetek, ha 6 fok van de süt a nap már lehúzom a tetőt. Nem okoz gondot a parkolás, olyan helyre is be tudok állni ahova senki más! Folyamatosan keresem az alkalmat hogy vezethessem, senki nem mondja meg róla hogy idén 20 éves az autó. Ez az első olyan nem veterán autóm aminél komoly klub élet van, rendezvényekre járok, ahol sok tapasztalatot osztunk meg egymással. Ez az az autó, amit érzem hogy soha nem adok el, talán ez lesz a fiam első autója egyszer, remélem majd ő is úgy vigyáz rá mint én.
És nemsokára kiegészül a flotta, egy smart roadster beszerzésén dondolkozom.
Hibalista
- Ajtózár,vízpumpa, olajszivattyu, üzemanyag tank túlfolyó rendszer
Ide hordtam szervizbe
Dénes István smartom.hu
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | roadster |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |