Fürge csótány fedél nélkül
Szöveges ítélet
Nehéz ügy, de az összes nyavalyája ellenére egyszerűen imádom. Volt már pár autóm, és pontosan tudom, hogy nincs olyan autó - se használt, se új - amivel ne lenne valami gond. Ezzel a hozzáállással élem túl azokat a pillanatokat, amikor kijön rajta valami, és vihetem a műtőbe. Ami hát be kell valljam, elég gyakran megesett mostanában.
Kezdjük a jó tulajdonságaival: Méretéhez képest nagyon fürge és lobbanékony. Lámpánál kilövés nem probléma, a turbó szépen tolja előre. Parkolásban nincs párja, és itt megállnék egy pillanatra. Abban a szerencsétlen helyzetben vettem meg őt, hogy a házunk előtt a parkolás iszonyú macerás. Az előző autómmal - Peugeot 206cc - is volt, hogy 40 percet köröztem a ház körül, mire meg tudtam állni. 30 perc után már félre kellett állnom pihenni, mert elfáradtam az egyes-kettes-féktől. Aztán jött Ő, és megoldódott a probléma. Igen, keresztbe!!! És nem azért, mert egy tahó vagyok, hanem mert 1. csak így volt hely... 2. nem veszem el a teljes értékű helyet egy "normál" autótól. Amint találok egy lyukat én betömöm. ;) Parkolás közben kétféle arcot látok az elhaladó autókból: a "fasza vagy" és a "baszódj meg". :D Már megszoktam, ignorálom mindkettőt. És mivel 90%-ban városban használom, illetve az utasaim száma kimerül a páromban és a kutyusunkban, így maximálisan megfelel a célnak. A fogyasztása nem kimagasló, nyáron 6 literrel is elmegy, de télen ez felkúszik 8-8,5-re is ha megy az ülésfűtés, és a ventilátorok maxon. Sokan írnak/mesélnek arról, hogy nincs tekintélye az úton, de ezzel én sose találkoztam. Ha valaki mégis paraszt módjára közlekedik, az nem azért van, mert én Smart-al vagyok, hanem mert egész egyszerűen csak paraszt, és ennyi. Nem csinálok belőle ügyet, nekem nem vadnyugat a közút, a fölös energiáimat máson vezetem le. A váltóját sokak ítélete ellenére én imádom, szeretem ahogy "bólogat" az autó, poén. Itt jöttem rá, soha többet manuális váltós autót.
És most jöhetnek a rosszak: Sajnos nem igénytelen az autó. Nagyon sokat kell vele foglalkozni, egy kommerszebb autóhoz képes drágábbak hozzá az alkatrészek, és sajnos nem jobb minőségűek, csak speciálisak. A ponyvatető jó dolog tavasztól-őszig, de mivel már egyszer kinyitva maradt, ezért mindig félve nyitom le, nehogy úgy maradjon megint. Ha valaki mégis így járna, keresse a fórumokon és FB csoporton Ilosvay Szabolcsot, készségesen segít, ha valaki bajba kerül. A futómű mint egy bazári dodzsemben: konkrétan tragikus, merev mint a f..... A váltót ugyan dicsérem, mégis egy problémája van. Mivel ez automata kuplungos, így a kinyomómotor csúsztatja rajta a kuplungot addig, míg meg nem mozdul. Ha beszorulsz valahova (hó, homok, sár), akkor nem tud kikaparni belőle. Ahhoz az OBD-re kell venni kütyüt, ami kikapcsolja a kipörgésgátlót, és akkor már megy. Sajnos az is előfordul, hogy eltelik 2sec a gáz lenyomása és a tényleges kilövés között, ilyenkor úgy nézek ki, mint aki köcsög módjára csak bekúszik az elsőbbségéről lemondó elé, ő meg gondolom szentségel, hogy menjek már a fenébe. Na ez olykor csak lassan megy, de ezt is megszoktam már. És igen, valószínűleg én vagyok a pancser, de állandóan van valami baja. Mostanában megelégszik a félévente szervizzel, de tavaly év elején gyakorlatilag havonta voltunk valamivel. Ja, és az izzókat havi rendszerességgel cserélgetem, a tompított izzó cseréjéhez komplett nőgyógyászati szaktudás szükségeltetik, de 2-3 csere után már rutinosan fog menni. Ja és még valami: egy autópályázás után égett olaj szag volt, és az autó segge tiszta olajpermet (farmotor, a menetszél felcsapta). A turbó kiszívta az összeset, ugyanis sikerült annyival menni vele, ami az órára volt írva: 140 km/h ;) Okozott némi kárt, illetve egy olajcserét is letudtam.
Konklúzió: Vannak dolgok az életben, amiért drága árat kell fizetnünk. Ilyen a házasság, a gyerekvállalás, és a Smart vásárlás. :D De egy dolog biztos: A mai napig nem bántam meg, és ha rajtam múlik, örökre a családban marad, majd mellé jön valami "normál" autó is.
Hibalista
- 2015 szept.: tetőjavítás - 2015 nov.: EGR szelep tisztítás - 2016 jan.: kilincs bowden csere - 2016 okt.: Intercooler csere, generátor felújítás, turbócső csere - 2017 jan.: Termosztát csere, középső motortartó bak csere, jobb első trapézszilent csere - 2017 febr.: gyertya csere (két soron van, az alsó még sose volt cserélve) - 2017 ápr.: generátor csere - 2017 máj.: tetőjavítás, komplett kuplung csere - 2017 jún.: fordulatszám jeladó csere - 2018 jan.: kézifék bowden csere - Rendszeres: izzók szinte havonta
Ide hordtam szervizbe
Dénes István (Smartom.hu)Gyorsan dolgozik, korrektül áll hozzá, alkatrészek polcról, több évtizedes tapasztalat.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ilosvay Szabolcs (csak Smart kabriótetőkkel foglalkozik, de abban nagyon profi)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 206 cc | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
