Végre nem csak sokat ad, de jól is néz ki
Szöveges ítélet
Még új az autó, 3 hét és 2500 km van mögöttünk, úgyhogy ez még a mézeshetek ideje, időnként majd frissítek. (Első frissítés 23000 km-nél)
Egyenlőre nem csalódtam. Kategóriájában a legjobb ár/érték arányú autó. Óriási térkínálat, végtelenségig variálható csomagtér, dupla padlózattal, rekeszelési lehetőséggel, hálókkal, okos kalaptartó alatti "függőággyal". Döbbenetes (ilyen ár mellett), már-már követhetetlen mennyiségű extra a nagyon hasznos asszisztensektől, a különböző egyszerű, ám okos dolgokon keresztül, a zsigeri ösztönökre ható, de egyébként bazári parasztvakításokig. A sávtartató a tempomattal együtt szépen viszi az autót autópályán, de a kormányt nem lehet elengedni, ha a figyelmeztetés ellenére nem fogjuk meg a kormányt, az autó lefékez. A táblafelismerő is hasznos, az automata parkoló rendszer tényleg működik, de félelmetes érzés. Igazából azoknak akik magabiztosan tudnak parkolni a tolató kamera és a körkörös radar elég, gyorsabban lehet manuálisan parkolni, mint az önparkoló rendszerrel, így kétszer kipróbálod, aztán soha többé nem használod. Az apró okosságok, mint a variálható csomagtér elemek, az esernyők az ajtóban vagy a jégkaparó a tanksapkában kellemes megoldások létező problémákra. Nagyon frappáns a vonóhorog megoldás. Nincs bonyolult elektromos hajtogatás, de nincs szenvedés se a kézi leszedéshez. Egy kar, és kattan a helyére, újra meghúzva meg egy mozdulattal hajthatjuk vissza. A horog 2200 kg-os teherbírása se semmi. Az automata rögzítőfék lényegében feleslegessé teszi a manuális kapcsolót. A mobilbox képes vezeték nélküli töltésre is, és ha épp szerencsénk van, akkor a telefon tükrözés is működik, Galaxy S7-tel mindkettő megy, másik telefonnal nem sikerült összehozni a tükrözést, de a Blutooth kapcsolat jó, bár kényes, vagy indul vagy nem, nem mindig sikerül elsőre az audió kapcsolat, viszont egyszerre több készülék (talán 8 is) csatlakoztatható, így mehet a telefon az egyikről, míg egy másik lehet a zeneszerver - nagyon ritkán van ennek is haszna, de van. Van saját beépített routere, amin megosztható a telefonunk adatkapcsolata vagy a SIM slotba helyezett kártyával is adhatunk net kapcsolatot az autónknak. A távirányítós állófűtés tökéletes, gyorsan, alaposan felfűt. Az ablakok leolvasztása nagyon gyors, bármihez képest amit eddig tapasztaltam, az első ablakok elektromos fűtése nem a más márkáknál látható vékony sűrű fémszálas megoldás, így nincs még az kicsi zavaró tényező sem az üvegben. Van beépített tárhely, amit média tárnak használhatunk, és CD/DVD lejátszó is, bár ezek lassan elavulnak. A hangvezérlés magyar nyelvűre állított menünél nem működik, csak angol vagy német verzióban, ez elég fura, miért ne lehetne angol szóbeli parancsokat osztogatni, ha egyébként magyarul ír ki dolgokat. A navigáció elég részletes, a grafikája kicsit puritán, de a Skoda weboldalán lévő konvertert használva bármilyen saját POI gyűjteményt importálhatunk, így pl. radar adatbázist is. Frissítések ugyanezen oldalon keresztül megoldhatók házilag. A gyerekeknek nagyon tetszik a parasztvakítás kategóriába tartozó változtatható színű hangulat világítás. A négy különböző vezetőre szabható személyes beállítások menüpont is nagyon jó, ülések, tükrök, asszisztensek állapota, vezetési módok, stb. egy gombnyomással változtathatók, az előzetesen a vezetői profilban elmentettek szerint. A Magyarországon 2016-ban még nem rendelhető tetőablak és Business csomag is kellemes illetve hasznos, ha valaki ragaszkodik hozzá, mégis csak lehet rendelni. (2017-ben már rendelhető nálunk is) A kulcs nélküli indítás, nyitás/zárás nem újdonság már ezen a szinten, de a távirányítóra programozható egyéb funkciók is, mint az összes vagy csak egy ajtó nyitása, vagy az összes vagy csak egy ablak nyitása/zárása, és leállítás után egyetlen gombbal felhúzható vagy lenyitható az összes ablak. Csak egy kis programozás, de nagyon hasznos funkció. A három zónás automata klíma beavatkozás mentesen teszi a dolgát, az ülés fűtés mellett a szellőztetés valódi áldás.
Néhány apróság, ami szemet szúrt: a csomagtér ajtó láblengetéses nyitása bizony elég hektikusan működik, még ha alaposan tanulmányozzuk is a kézikönyv által előírt mozdulatsort. Ez a funkció annyira ócska, hogy a használatáról le is tettünk, sajnos időnként a csomagtartónál állva aktiválódik, és ránk csukódik a fedél. Ez egy rendkívül gyenge pontja az autónak, idegesítő, és veszélyes is. A tempomat karja nagyon nem ergonomikus, teljesen kiesik a a kormányon lévő kéz akció rádiuszából, sokkal jobb lenne, ha a kapcsolók a kormányon lennének. Megszokást igényel a műszerfal közepén lévő kijelző kezelési rendszere, nem egyértelmű. Az meg csak a VW kicsinyessége, hogy sem teljesen LED-es fényszóró, sem HUD, sem teljes LCD kijelzős műszerfal nem rendelhető hozzá. Sajnálatos, hogy az egyébként nagyon szép világos bézs L&K belsőhöz nem tudták megcsinálni, hogy hasonló színű műanyagból legyen a középső karfa lehajtásakor megjelenő műanyag hátfal és síléc ajtó. Zavaró, hogy a parkban lévő váltótól alig lehet a telefont a mobilboxba berakni vagy kivenni. A hátsó ablak mosása nem valami átgondolt, az ablaktörlő azelőtt viszi le a mosófolyadékot, mielőtt az szétterülhetne a szélvédőn, így általában csak egy keskeny csíkot tart tisztán, és csak keni a mocskot szét az ablakon. Jobb lenne némi késleltetés az ablaktörlő indításánál. A külső tükrök is gyorsan koszolódnak, azt érdemes tisztogatni.
Az autó teljesítményére nem lehet panasz. A gyárinál jobb idő alatt (5,1 mp) is fenn van százon, és nem veszíti el a kedvét még kicsivel 200 fölött sem. Ennek persze megvan az ára üzemanyagban, a fogyasztása nem lesz 10 liter alatt 98+ oktános benzinből. Viszont cserébe nem csak kerregés nincs, mint a dízelekben, hanem szinte semmi motorhang. Kívülről pedig nagyon bizsergető mormogó hangot ad alapjáraton. 20000 km futás után már tapasztalható némi szélzaj az ablakoknál nagy sebességnél.
Nagyon megérte az árát, továbbra is a legjobb ár/érték arányú autó a szegmensében, és így a 3. generációra eltüntették végre a forma esetlenségét is, egész pofás autó lett.
145000 km és 3 év 2 hónap után cseréltem egy újabb Superbre. Sokat elmond az autó minőségéről, hogy ezen idő alatt komoly meghibásodása nem volt (az összes fel van sorolva a szerviztörténetben), olyan egyáltalán nem, amitől megállt volna. Ennyi km után talán azt lehetett érzeni, hogy elkezdtek dolgok erre arra nyikorogni, kopogni, zörögni, a motorhang is erősebb mint újkorában, valójában nem volt feltűnő, csak átülve az újba tűnik fel.
Hibalista
- 2500 km alatt garanciában cserélték a kivehető zseblámpát - Vízpumpánál szivárgott a hűtőfolyadék, 15 ezer km alatt kb fél liter hiány, garanciában javítva - - 140e km-nél az EPC lámpa időnként felgyulladt, jelezve, hogy akkumulátor tölthetősége már csökken, ilyenkor a Start/Stop rendszer működése is leállt.
Ide hordtam szervizbe
Leier autó, Mosonmagyaróvár
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Walter Autó Győr
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 145000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 6 Revolution Sportkombi CD175 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
