A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Superb (2015)

Superb Combi 2.0 TSI 4x4 280LE L&K 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Végre nem csak sokat ad, de jól is néz ki

Szöveges ítélet

Még új az autó, 3 hét és 2500 km van mögöttünk, úgyhogy ez még a mézeshetek ideje, időnként majd frissítek. (Első frissítés 23000 km-nél)

Egyenlőre nem csalódtam. Kategóriájában a legjobb ár/érték arányú autó. Óriási térkínálat, végtelenségig variálható csomagtér, dupla padlózattal, rekeszelési lehetőséggel, hálókkal, okos kalaptartó alatti "függőággyal". Döbbenetes (ilyen ár mellett), már-már követhetetlen mennyiségű extra a nagyon hasznos asszisztensektől, a különböző egyszerű, ám okos dolgokon keresztül, a zsigeri ösztönökre ható, de egyébként bazári parasztvakításokig. A sávtartató a tempomattal együtt szépen viszi az autót autópályán, de a kormányt nem lehet elengedni, ha a figyelmeztetés ellenére nem fogjuk meg a kormányt, az autó lefékez. A táblafelismerő is hasznos, az automata parkoló rendszer tényleg működik, de félelmetes érzés. Igazából azoknak akik magabiztosan tudnak parkolni a tolató kamera és a körkörös radar elég, gyorsabban lehet manuálisan parkolni, mint az önparkoló rendszerrel, így kétszer kipróbálod, aztán soha többé nem használod. Az apró okosságok, mint a variálható csomagtér elemek, az esernyők az ajtóban vagy a jégkaparó a tanksapkában kellemes megoldások létező problémákra. Nagyon frappáns a vonóhorog megoldás. Nincs bonyolult elektromos hajtogatás, de nincs szenvedés se a kézi leszedéshez. Egy kar, és kattan a helyére, újra meghúzva meg egy mozdulattal hajthatjuk vissza. A horog 2200 kg-os teherbírása se semmi. Az automata rögzítőfék lényegében feleslegessé teszi a manuális kapcsolót. A mobilbox képes vezeték nélküli töltésre is, és ha épp szerencsénk van, akkor a telefon tükrözés is működik, Galaxy S7-tel mindkettő megy, másik telefonnal nem sikerült összehozni a tükrözést, de a Blutooth kapcsolat jó, bár kényes, vagy indul vagy nem, nem mindig sikerül elsőre az audió kapcsolat, viszont egyszerre több készülék (talán 8 is) csatlakoztatható, így mehet a telefon az egyikről, míg egy másik lehet a zeneszerver - nagyon ritkán van ennek is haszna, de van. Van saját beépített routere, amin megosztható a telefonunk adatkapcsolata vagy a SIM slotba helyezett kártyával is adhatunk net kapcsolatot az autónknak. A távirányítós állófűtés tökéletes, gyorsan, alaposan felfűt. Az ablakok leolvasztása nagyon gyors, bármihez képest amit eddig tapasztaltam, az első ablakok elektromos fűtése nem a más márkáknál látható vékony sűrű fémszálas megoldás, így nincs még az kicsi zavaró tényező sem az üvegben. Van beépített tárhely, amit média tárnak használhatunk, és CD/DVD lejátszó is, bár ezek lassan elavulnak. A hangvezérlés magyar nyelvűre állított menünél nem működik, csak angol vagy német verzióban, ez elég fura, miért ne lehetne angol szóbeli parancsokat osztogatni, ha egyébként magyarul ír ki dolgokat. A navigáció elég részletes, a grafikája kicsit puritán, de a Skoda weboldalán lévő konvertert használva bármilyen saját POI gyűjteményt importálhatunk, így pl. radar adatbázist is. Frissítések ugyanezen oldalon keresztül megoldhatók házilag. A gyerekeknek nagyon tetszik a parasztvakítás kategóriába tartozó változtatható színű hangulat világítás. A négy különböző vezetőre szabható személyes beállítások menüpont is nagyon jó, ülések, tükrök, asszisztensek állapota, vezetési módok, stb. egy gombnyomással változtathatók, az előzetesen a vezetői profilban elmentettek szerint. A Magyarországon 2016-ban még nem rendelhető tetőablak és Business csomag is kellemes illetve hasznos, ha valaki ragaszkodik hozzá, mégis csak lehet rendelni. (2017-ben már rendelhető nálunk is) A kulcs nélküli indítás, nyitás/zárás nem újdonság már ezen a szinten, de a távirányítóra programozható egyéb funkciók is, mint az összes vagy csak egy ajtó nyitása, vagy az összes vagy csak egy ablak nyitása/zárása, és leállítás után egyetlen gombbal felhúzható vagy lenyitható az összes ablak. Csak egy kis programozás, de nagyon hasznos funkció. A három zónás automata klíma beavatkozás mentesen teszi a dolgát, az ülés fűtés mellett a szellőztetés valódi áldás.

Néhány apróság, ami szemet szúrt: a csomagtér ajtó láblengetéses nyitása bizony elég hektikusan működik, még ha alaposan tanulmányozzuk is a kézikönyv által előírt mozdulatsort. Ez a funkció annyira ócska, hogy a használatáról le is tettünk, sajnos időnként a csomagtartónál állva aktiválódik, és ránk csukódik a fedél. Ez egy rendkívül gyenge pontja az autónak, idegesítő, és veszélyes is. A tempomat karja nagyon nem ergonomikus, teljesen kiesik a a kormányon lévő kéz akció rádiuszából, sokkal jobb lenne, ha a kapcsolók a kormányon lennének. Megszokást igényel a műszerfal közepén lévő kijelző kezelési rendszere, nem egyértelmű. Az meg csak a VW kicsinyessége, hogy sem teljesen LED-es fényszóró, sem HUD, sem teljes LCD kijelzős műszerfal nem rendelhető hozzá. Sajnálatos, hogy az egyébként nagyon szép világos bézs L&K belsőhöz nem tudták megcsinálni, hogy hasonló színű műanyagból legyen a középső karfa lehajtásakor megjelenő műanyag hátfal és síléc ajtó. Zavaró, hogy a parkban lévő váltótól alig lehet a telefont a mobilboxba berakni vagy kivenni. A hátsó ablak mosása nem valami átgondolt, az ablaktörlő azelőtt viszi le a mosófolyadékot, mielőtt az szétterülhetne a szélvédőn, így általában csak egy keskeny csíkot tart tisztán, és csak keni a mocskot szét az ablakon. Jobb lenne némi késleltetés az ablaktörlő indításánál. A külső tükrök is gyorsan koszolódnak, azt érdemes tisztogatni.

Az autó teljesítményére nem lehet panasz. A gyárinál jobb idő alatt (5,1 mp) is fenn van százon, és nem veszíti el a kedvét még kicsivel 200 fölött sem. Ennek persze megvan az ára üzemanyagban, a fogyasztása nem lesz 10 liter alatt 98+ oktános benzinből. Viszont cserébe nem csak kerregés nincs, mint a dízelekben, hanem szinte semmi motorhang. Kívülről pedig nagyon bizsergető mormogó hangot ad alapjáraton. 20000 km futás után már tapasztalható némi szélzaj az ablakoknál nagy sebességnél.

Nagyon megérte az árát, továbbra is a legjobb ár/érték arányú autó a szegmensében, és így a 3. generációra eltüntették végre a forma esetlenségét is, egész pofás autó lett.

145000 km és 3 év 2 hónap után cseréltem egy újabb Superbre. Sokat elmond az autó minőségéről, hogy ezen idő alatt komoly meghibásodása nem volt (az összes fel van sorolva a szerviztörténetben), olyan egyáltalán nem, amitől megállt volna. Ennyi km után talán azt lehetett érzeni, hogy elkezdtek dolgok erre arra nyikorogni, kopogni, zörögni, a motorhang is erősebb mint újkorában, valójában nem volt feltűnő, csak átülve az újba tűnik fel.

Hibalista

- 2500 km alatt garanciában cserélték a kivehető zseblámpát - Vízpumpánál szivárgott a hűtőfolyadék, 15 ezer km alatt kb fél liter hiány, garanciában javítva - - 140e km-nél az EPC lámpa időnként felgyulladt, jelezve, hogy akkumulátor tölthetősége már csökken, ilyenkor a Start/Stop rendszer működése is leállt.

Ide hordtam szervizbe

Leier autó, Mosonmagyaróvár

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Walter Autó Győr

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2016
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 145000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? 6 Revolution Sportkombi CD175 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Superb 2015 (2016)

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)