Szuper Superb
Szöveges ítélet
2016 júliusa végén vettem át újonnan. Egy 10,5 milliós autóra nehezen mondható hogy olcsó, ugyanilyen felszereltségű és motorizáltságú Passathoz képest viszont teljesen rendben van az ára, nagyon jó az ár/érték aránya. Ez utóbbi már biztos mindenkinek a könyökén jön ki, de használva (és kifizetve) tényleg úgy érzi az ember, hogy nagyon is jó autót kapott ennyi pénzért.
Másik szempont volt nálam, hogy ez nem zavarja senkinek sem a szemét, „csak egy Skoda”. Igaz, hogy többet ér, mint egy 5-6 éves 7er BMW, de egy fapados A Classe Merciért is hamarabb jön a vagyonosodási, mint ezért. Nekem olyan jó középútnak tűnt az olcsóbb szürke egerek és a prémiumok (A6, 5er) között.
Style alapfelszereltségen felül került bele:
- 3 zónás klíma
- 18-as alufelnik
- parkradar körbe + hátsó tolató kamera
- kulcsnélküli nyitás-indítás
- belső LED világítás
- Canton hifi
- bőr ülés
- állítható keménységű futómű
- navigáció
Az autó jó oldala:
1. A külső és a belső kialakítás ízlés kérdése is, nekem nagyon tetszik a szögletessége. Az enyém kívül-belül fekete, a LED lámpák és a 18-as felnik nyilván sokat dobnak rajta. Este szép a belső világítás.
2. Ülések: a memóriás első ülés ülőlapja nekem lehetne egy picivel hosszabb (186 cm/100 kg), ha már nem állítható, egyébként 800-1000 km sem probléma benne. Egy A8-ban természetesen jobb minőségű bőrt használnak, ebben az árkategóriában teljesen rendben van.
3. Váltó: hagyományos automatákhoz voltam szokva, első pár száz kilométeren kicsit furcsa volt, de hamar ráállt a lábam. Gyorsan és nagyon finoman váltogat, inkább takarékos, mint menős hangolású alapból.
4. Motor: nem egy pörgős V8-as, de hétköznap gyakorlatilag mindenre elég. A váltóval nagyon jól dolgozik össze, könnyedén lehet vele 200-zal is hasítani ha kell. Haladósan vezetek, általában 120/180 között járok vele (országút/autópálya), ebben a tartományban érzi jól magát. Lehet az én fülemmel van probléma, de a sokat emlegetett traktorhang indítás után 5 másodperccel már abszolút a múlté, egészen kellemes a motorhang, menet közben pedig nagyon csendes az utastér.
5. Klíma: nem vagy megfázva tőle egész nyáron.
6. Utastér anyagminősége: puha, tapintásra is jó anyagok mindenütt ahol rendszeresen járnak az ujjaid.
7. Központi érintőképernyő: jó képminőség, logikus-gyors menü.
8. Telefon kihangosító: Galaxy S6-tal elég volt első alkalommal összepárosítani, gyorsan kapcsolódik és tökéletes a hangminőség is.
9. Hátsó lábtér: nagy újdonságot mondok ezzel :-) Durván veri még a normál tengelytávú A8-at is, bár az ülések lapja itt is lehetne hosszabb kicsivel.
10. Csomagtartó: hatalmas. Szó szerint hatalmas.
11. A sok apró kacatnak tárolóhely van bőven, az állítható könyöklő hosszú utakon főnyeremény.
12. „Simply clever” megoldások: nem a csomagtartóból kipattintható LED lámpák és az ajtókból kihúzható esőernyők miatt vettem ezt, de azért jól eső figyelmességek ezek.
Nem tetszik:
1. Néhány megoldáson érezni a szándékos lebutítottságot, pl. az első üléseket rendelni sem lehet állítható hosszúságú ülőlappal, pedig konszernen belül adott ez is. Vagy hogy az ablakokon kívül végigfutó alu díszcsíkot nem sikerült egy darabból kivágni, elég „gagyi” hogy a hátsó ablakon kb. könyök magasságban látni a toldást.
2. Az utastér eldugottabb helyein szintén próbáltak spórolni az anyagminőségen. Hiába, megszoktam hogy az Audiban még a mennyezet is alcantara volt, ezért kritikusabb vagyok. (Való igaz, hogy nem is 20+ milliós árkategóriáról beszélünk.)
3. Navigáció: kicsit kidobott pénznek érzem, komolyabb okostelefonokban jobb navi van szerintem.
4. Start-stop: nem lehet véglegesen kikapcsolni (vagy még nem találtam meg), minden indítás után ki kell nyomni ha zavar. Engem zavar, az a pár másodperc állás nem oszt-szoroz a Föld megmentése szempontjából sem…
5. Állítható keménységű futómű: igazából sok különbséget nem érzek Normál és a Sport között. 500 km után bent maradt Normál módban, azóta sem nyúltam hozzá. A légrugós Audim sokkal jobb volt ebben.
Hiányzik:
1. Összkerék hajtás: rossz minőségű utakon szerintem stabilabb lenne vele. 190 dízel lóerőt még határesetnek gondoltam, hogy kell-e vagy sem az összkerék hajtás – utólag már bánom, hogy kihagytam belőle. Ha cserélem újabbra / nagyobb motorosra, biztos rendelek bele 4x4-et.
2. Ülésszellőzést szintén nem tudom már utólag megmagyarázni, miért hagytam ki rendeléskor.
Összességében egy kiváló autó, én nagyon megszerettem már most, szűk egy hónap alatt bele is futott 5500 km. Az első kontroll szerviz során cseréltek olajat és két tömítést, nevetséges 37.000 Ft-ért – az Audit ennyiért szinte csak a márkaszerviz parkolójába engedték beállni anno :-)
Ha nagyon keresem, akkor látom miért nem Audi, de cserébe az ára sem négykarikás. Igazából még csak azt sem mondom, hogy „presztízs” okból kompromisszumot kellene kötni, a kategóriájában nagyon jó vétel. Ahogy gyűlnek a kilométerek, majd próbálok frissíteni.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A6 4.2 FSI (2006) | Következő autója? | Superb L&K 2.8 (280LE) 4x4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
