Optimum
Szöveges ítélet
180 LE, 320 Nm, turbó benzin.
Volt már szívó benzinesem, turbó dízelem, ez a legjobb eddig.
Fogyasztásban a kettő között félúton, teljesítményben (érezhetőre gondolok, nem papírra vetett)mindkettő fölött lényegesen. A benzin adta pörgősség és a turbó adta nyomaték egyvelegét nem tudja felülmúlni a chippelt 2.0 szívó benzin, de a chippelt 2.0 diesel sem. Nem sportkocsi, de 8 mp alatt tényleg futja is a 0-100-at, előzéskor meg nem kell gondolkodni, hogy befér-e, mert rugalmas.
Átlagfogyasztás mindig 9 alatt, nem tojáshéj vezetés mellett is.
Autópálya, 150km/h, klíma, kis család, közepes csomag 7,4 l átlag.
Jó hosszúak a fokozatok, a fordulat szinte mindig alacsony maradhat, de a turbó miatt nincs haldoklás, mint a dízelnél, egyből húz, ha kell.
32.000 km-e során másodjára cseréltettem benne olajat. Aki 30.000-t ír elő, az ne cseréljen alsógatyát addig, míg 30.000 nem lesz az új kocsijában.
Kényelem: Az utastér nagyon nagy. Az ülőlapok elöl-hátul lehetnének hosszabbak, mert vásárláskor biztosan nagyobbnak hat optikailag a marha nagy lábtér, de használatkor nem csak ez a lényeg.Párszáz Ft értékű plusz szivacs elférne egy ilyen kaliberű autóban. A Skoda szerint szándékos hátrány a Passattal szemben. 175 centi magassággal pont jó hosszú távon is.
Csomagtér: óriási. A minap egy kisebb méretű dohányzófotelt állítottam bele lábán (nem elfektetve!) Lehajtottam az üléseket, a csomagtér teljesen felnyílik. 620 l teljes értékű pótkerék mellett. Tele kampókkal, gumis hálóval, rejtek rekeszekkel (ezekben elfér egy elakadásjelző csomag, egy tűzoltópalack, egy elsősegélycsomag, egy összehajtott pléd, egy pár spanifer.
Futómű komfortja: Fordhoz képest kissé szokatlan volt. Ez feszesebb, sportosabb, a ford tatásabb volt, azt is szerettem. Kemény, dübögős hatása volt ennek elsőre. A gyári Pirelli gumikat hamar lecseréltettem Conti Prémiumra. Ez megoldotta a problémát. Azóta sportos, de nem üt és nem dübög. Javaslom minden tulajnak a gumik gyors cseréjét.
Az önleolvasztós ablakban nincsenek fémszálak, egy fólia lehet benne. Nagyon hatásos. Tolatókamera ki-kihagyott egy időben, frissítették a szoftvert, azóta csak ritkán csinálja. A váltó melletti gomb megnyomásával újra életbe lép ilyenkor. Ezt a bakit nem várnám ilyen kategóriánál! Ezt a hibát az első szerviz nem tudta megoldani, a második igen. A kamera képe lehetne élesebb, esőben hamar be is koszolódik.
Biztonság: 10millió+ listaár mellett külön fizetni kellett a hátsó oldallégzsákért. Mellettük szól, hogy az új Mondeoban, új Mazda6-ban kérni sem lehet. Ez komoly? A hátul ülő kisgyereknek elég egy függönylégzsák, míg apának több is jár? És nem ér le a függönylégzsák tövig, utánanéztem!
Ez volt az egyik érv a Skoda mellett. Másik érv a méret, pakolhatóság. Mindenkit ver kategóriájában. Sedan léttére a Mazda kombit is. Abba egy kisbicikli sem fért be, megnértem. Skodába 2 nagy bőrönd 2 nagy sporttáska, 2 bevásárlótáska után kerékre állítva befér egy ovis bmx-e és még kistáskányi helyek maradnak mellette. Kalaptartó végig marad a helyén!
Harmadik érv: a versenytársaknak nincs turbó benzinese, a dízelek meg vagy túl drágák, vagy gyengébbek (próbaút után állítom), vagy mindkettő.
Volt egy előre tervezett értékhatár, amit így is túlléptem vásárláskor. Fentebb említett típusok fél és egymillióval drágábbak voltak - kevesebb számomra fontos opcióval.
Negyedik érv: egyedi, elegáns külalak. Elöl-hátul Led, szép kerekek. Egy kerek egészet alkot.Úgy néz ki, mint amit nem 5 perc alatt vetettek papírra.
Apróságok még: A oszlopon kis műanyag fül a parkolófecninek. Kétezer forintért kardánalagutat védő gyári gumi stb. Nagy, széles könyöklő alatti rekesz, viszont kicsike kesztyűtartó.
Ami nekem fontos, azt mind tudja. Aki le tudja vetkőzni, hogy ennyi pénzért nem egy fapados, kényelmetlenül kicsi "prémium" autóval villog, hanem egy jól felszerelt használhatóval, annak pont ezt találták ki.
Hibalista
- Multimédia-tolatókamera szoftvert kellett frissíteni.
Ide hordtam szervizbe
Full-Auto. Kissé érdektelenek, nem veszik fel mindig a telefont, nem hívnak vissza, felkészületlenek.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Auto-Carma. Kedvesek, eddigi tapasztalat szerint értenek is hozzá, jó a hozzáállás tulajhoz és autóhoz egyaránt. Árban is jók.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 32100 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo 2.0 tdci | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
