Majdnem tökéletes...
Szöveges ítélet
Egy 10 éves Opel Insignia után (amit szintén 0 km-es korától használtunk és problémamentesen, teljesen elégedetten váltam meg tőle) idén február elején hoztuk el az új autónkat, egy SKODA SUPERB 2.0 TDI, 190 LE és 4X4 STYLE - kombi változatát. Számomra elég szokatlan volt, hogy kb. 5 hónap várakozás követte a megrendelést.
Az autó konfigurálása nem volt egyszerű, hosszasan tervezgettük, hogy mi kerüljön bele, 10 hónap használat után aztán könnyen kiderül, hogy mit kellett volna még beletenni. Ilyen számomra az adaptív tempomat és az adaptív lengéscsillapítás szabályzás. Sajnos ezek kimaradtak az autóból.
Kezdem azzal, amivel elégedett vagyok:
- Számomra megfelelő -erős motor, amit egy automata DSG kapcsolgat. Nálam jól működik, az is igaz, hogy ez az első automata váltós autóm, nincs összehasonlítási alapom.
- Az autó mérete (különösen az Insignia után)lenyűgöző. Nem kell otthon hagyni semmit az egy hetes síeléshez vagy a nyaraláshoz, ami persze azt is jelenti, hogy csomó teljesen felesleget dolgot is magaddal viszel, mert hátha szükség lesz rá...
- Az autó fogyasztásával szintén elégedett vagyok, átlagosan 6,5 liter körül van, de a síbox és a plusz súlyok, azért rá tudnak dobni 1 litert. Ha pedig a feleségem használja, akkor simán 6 liter alatt van.
- Az autó LED Mátrix fényszórói szintén félelmetesen jók, habár vannak olyan helyzetek, amikor az automata fényszóró szabályzó kicsit később kapcsol, mint ahogy azt a szemből érkezők szeretnék, de ezzel azért együtt lehet élni.
- Állófűtés: kifejezetten szeretem! A fociedzés végén számomra nagyon fontos, hogy a gyerek ne a hideg autóba üljön be.
Sajnos olyan is van, ami nem tetszik:
- Ami nagyon szokatlan volt számomra, az a ringatózó, nagyon lágy, túlzottan puha futómű. Nem kell részleteznem, hogy Magyarország mellékútjai milyen állapotban vannak, JNK-Szolnok megye pedig tényleg a legrosszabb utakat tudhatja magáénak, ami elég nagy odafigyelést igényel a vezetőtől. És itt nem a csupán a kátyúkra gondolok, hanem azokra a hullámokra, amit pl. az Opel Insigniával észre se vettem, itt viszont keményen fékezni kell, ha nem akarok magamnak vagy az autónak rosszat... Talán, ha az adaptív lengéscsillapítás szabályzás lehetősége a kezemben lenne, akkor nem lenne ilyen durva az érzés, de így...
A másik nagyon idegesítő probléma, az autó és telefon kapcsolata (vagy annak hiánya). Ha a Waze alkalmazást szeretném az autó kijelzőjén látni, akkor azt csak vezetéken keresztül tudom megtenni. Már önmagában ez is elég furcsa számomra, de ezzel meg tudnék barátkozni. A legfőbb problémát a folyamatos lefagyás és a kapcsolat megszakítása jelenti. Ezt úgy kell elképzelni, hogy egy 100 km-es úton kb. 3-4 alkalommal kell kihúzni és visszadugni a kábelt a telefonba. A szervizben elméletileg frissítették a szoftvert, de ugyanolyan sz.r, mint amilyen volt.
Az utóbbi problémát remélem, hogy előbb-utóbb sikerül orvosolni, a túlzottan lágy futóművel pedig megpróbáljuk megszokni egymást.
Mindent figyelembe véve, az autót a kifejezetten ajánlott kategóriába sorolom! Remélem tudtam segíteni!
Hibalista
- Autó szoftver hiba.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Insignia 2.0 TDI 160 LE Kombi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
