Igazgató úr, az autó előállt. Skoda Superb.
Szöveges ítélet
Céges autó. Igazából onnantól fogva, hogy a választható listáról hiányoznak az olyan autók, mint a Mazda 6 (olcsóbb, mint a Superb), Mazda MX-5 (7 millió alatt elhozható) vagy a Ford Mustang (a 2.3-as ecoboost-nál drágább Mondeo-kat konfigurálgattak össze a kollégák), annyi volt a cél, hogy minél nagyobb autót válasszak. Korábbi tapasztalat alapján lett a kiszemelt a Skoda Superb, amely az új változattal ránézésre elég tetszetősre sikeredett. Alap felszereltségű, mindössze hátsó ülésfűtés lett bele rendelve extraként. Nagyon tetszik a beltér minimal design-ja, egyszerű, letisztult vonalak, átgondolt funkcionalitás, amit a németek nagyon tudnak. Van olaj hőmérséklet mérő, ami nagyon hasznos, én onnantól fogva szoktam taposni neki, hogy elérte a 90 Celsius fokot, addig 2500 rpm alatt tartom. A motorerő kielégítő, 3500-as fordulat felett kifullad, de ez a dízelekre jellemző. Sajnos, van egy fordulat tartomány, amikor zörög a szévédő előtti terület, ez szerintem probléma egy majd' 9 milliós autónál. Ami nagyon tetszik: záráskor behajló tükrök, tökrök alatti üdvözlő fény, csomagartó lámpája zseblámpaként használható, síalagút, hatalmas belter, a 7-fokozatú DSG - bár 4-esből 5-ösbe 50 környékén későn vált szerintem. Ami nagyon nem tetszik: átadáskor közölték, hogy 30 ezer km-ig nem kell szervízbe vinni. Továbbá, ez a ruppótlan hozzáállás, hogy egy , turbo diesel kocsit kiadnak kb. 7 deci benzinnel a tankban - mondjuk vihettem volna kannában. Eddig akárhányszor új járművet vásároltunk, pár ezer km után olajcsere következett. 18 ezer km után már elnyelt egy liter motorolajat. A belter rezonálása bizonyos fordulaton zavaró. Amúgy egy átgondolt, ésszerű autó. Mellette a VW Passat nehezen érthető.
Update1: a 27 ezredik km-nél újabb 1 liter motorolajat nyelt el. Nem gondolnám normálisnak ezt a mértékű olajfogysztást. Le is veszek a pontszámából.
Hibalista
- Balesetből adódóan első, majd lökhárító csere és egyéb műanyag elemek cseréje.
Ide hordtam szervizbe
Ferihegy Autó. Elég érdekesek. Az első sérülés egy durrdefekt miatt aszfalton maradt gumiköpeny miatt volt, a lökhárító és héhány műanyag elem cseréje 745 ezer forint volt. Márkaszervíz, meg CASCO, de szerintem ez sok. A műanyag elem, ha érkezik, színtelen, és helyben fényezik. Mikor készen volt az autó, láttuk az udvaron, és úgy kérdeztünk rá, hogy mehetünk-e érte.Második sérülés, hátulról belém jöttek, lökhárító csere, ez rendben lement, mondjuk a becsült 300 ezres kár 470 ezer lett a végére. Szélvédőt is szerettem volna cseréltetni, mert vagy buborék lett benne, vagy kavics okozta, de a papírok kitöltése után semmit nem kezdtek vele - no comment. Tényleg, most ezek után, hova vigye az ember az autóját?
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Szolnok Juvenal. Jeleztem az olajfogyást, azt mondták, normális. A költői kérdést, miszerint Wankel-motoros autót kaptam, csak gondolatban tettem fel. Korábban bevittek a munkahelyre a szervíztől, most nem.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 6 (skyactiv) | Következő autója? | Valami szívó benzines. |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
