Gyilkosbálna
Szöveges ítélet
Többarcú Szerető címmel írtam ítéletet szeretett RS Octavia-ámról, amit imádtam, mert beleülni, vezetni olyan volt, mintha egy végtagom lett volna. De lejárt az operatív lízing, így úgy gondoltam, hogy a jón ne változtass, de tedd még jobbá, ezért a választásom egy még erősebb, nagyobb, exclusivabb autóra esett és most igyekszem őt is megszeretni, amire minden esélye megvan, hiszen ahogy múlik az idő, úgy lopja be folyamatosan magát a szívembe.
Ha megkérdezik, hogy az RS és a B között mi az alapvető különbség, csak azzal a hasonlattal tudok válaszolni, hogy az RS egy delfin volt, a B pedig egy gyilkosbálna. Az RS fürge volt, mozgékony, gyors, mint fing a gatyában. A B ugyanilyen, de mivel nagyobb, nehezebb és jobban le van szigetelve, ezért vezetés közben mindezt nem érezni csak akkor, ha rápillantasz a sebességmérő órára.
Fehér színben, kombi kivitelben választottam, mint amilyen az RS volt, így a prémium kategóriát használó szomszédoknak fel sem tűnik, hogy új a verda. Csak egy Skoda.
Az Octavia-hoz képest van benne anyag, attól nehezebb, már az ajtókon is érződik, hogy nehezebbek, a becsukás hangja pedig "nagyautós". Beülve érzetre egy fokkal luxusosabb, a szellőztethető sötétbarna bőr ülések tartanak, bár nem annyira, mint az RS sportosabb, egybefejtámlás ülései, viszont a beállításuk motoros, memóriás, sőt hátmasszázs is van, de azt vakításnak tartom, hiszen a deréknyomkodást nem lehet masszázsnak nevezni. Az ülésbe beleülve szokás szerint minden kéznél van, minden magától érhetődően működik, még az új, 9,2 colos tabletet is hamar megtanulja kezelni az ember, hiszen logikus a menürendszere. A kézifék elektromos, ha akarod, önmagától befékez, amikor megállsz, ilyenkor a piros lámpánál is befékez, zöldre neked kell megpöccintened a gázpedált, ha el akarsz indulni. Én kézi üzemmódban használom, így megállásnál taposom a féket. A fék persze tökéletes, megállítja a batárt, ahogy kell. A futómű három állásban használható, van egy Normal állapot, amit még nem használtam, van Sport állapot, amikor kicsit rázós és pattogós, mint az RS volt, valamint van egy Comfort mód, amiben olyan a rugózás, mintha egy hidrós Citroenben ülnék. A Comfort beállítás rossz utakra és városban tökéletes, viszont ha tempósabban szeretnék haladni, akkor oda nem megfelelő, mert kicsit furcsán kezeli a terhelésváltásokat és olyankor bizonytalannak érzem a futőművet. Ezért tempós haladásra a Sport módot használom.
A kocsi belül óriási, a hátsó lábtér pazar, feleségem keresztbe tett lábbal utazik. A csomagtartó is nagy, hosszú, ha valamit a hátó ülések tövéből kell kivennem, szabályosan be kell másznom, vagy ledönteni a hátsó ülést és onnan kihalásznom. A csomagtér ajtó láblendítésre is nyílik, de becsukni is lehet láblendítéssel, nagyon jól jön, amikor két kézzek cipekedve szeretnék valamit beletenni, vagy éppen kivenni.
A motort beindítva érződik az, hogy a Superb egyel magasabb kategória, mint az Octavia. A motor jobban le van hangszigetelve, alig hallatszik be a zúgása, de azért, ha már 280 lóerő, a kipufogónak csináltak egy morgósabb, köpködősebb hangot, ami nagyon tetszik (persze a vényóc jobb lenne; szoktam is mondani, hogy ez már egy fél vényóc :-) ). A motor erős, de mivel nagy a test, annyira nem érződik a sebesség. A váltó hatos olajos DSG, 135-nél forog háromezret, az RS 170-nél forgott háromezret, máshogy van hangolva. Viszont a fogyasztás 9 liter, az RS-nél is ennyi volt, ez nagy öröm számomra. A négykerék hajtásról nem tudok nyilatkozni, majd, gondolom, a téli időszakban, nyálkás, csúszós, lefagyott úton megmutatkozik az előnye.
Ami előnyére változott az a világítás, a parkoló automatika, a sávtartó. A világítás az az ún. Smart Light, bekapcsolva kitakarja az előttünk haladókat és a szembejövőket, nagyon jól működik, legalábbis senki sem villogott, hogy zavarta volna. A parkolásnál van koccanásgátló, ha azt észleli, hogy a paraszt neki akar tolatni valaminek, akkor az utolsó 15 centin lefékezi a kocsit.
A sávtartó már nem csak tíz másodpercig tartja a sávot, hanem tovább, talán fél percig is, majd szól, hogy vedd át a kormányzást, de ha mégsem veszed át, fékezget, majd félreáll.
39.000km: továbbra is tökéletes. A téli időszakban a fogyasztás elérte a 9,8 litert.
Végre kipróbálhattam a négy kerék nyújtotta előnyt, hóban, jégen az elindulás nem gond, kövér gázzal csúszás nélkül startol az autó. Havas, kanyargós úton nem tolja az orrát, nem mozdul a feneke, csak extrém kormányrántásra tudom táncba vinni, de akkor megfogja a menetstabilizátor.
A bal oldali lámpa elromlott, nem pozícionált, pár méricskélés után gariban cserélték.
60.000km: nincsenek szavak, tökéletes :-)
108.000km: tökéletes, minden út egy élmény vele!
146.000km: mit mondjak? Csak ismételni tudnám önmagam....
Hibalista
- Bal fényszóró, gariban cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Szeged
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 108000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Octavia RS 2,0 TSI 220LE DSG | Következő autója? | BMW M550i |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
