Elegáns, de nem hivalkodó
Szöveges ítélet
Az autóm nyolc hónap várakozás után érkezett meg! Superb Style, 2.0 CR TDI.
Korábban két évig használtam Octaviát, és meggyőző volt! Megbízható, tágas, kényelmes és kellően erős volt a hétköznapi városi és autópályás használathoz!
Az új Superbet kipróbálva nem volt kérdés, hogy a Superbet választom!
Nekem tetszik a formája, igényes a belső tere.
Bézs színű alcantara kárpittal rendeltem, elegáns a megjelenése. Az ismeretségi körömben elismerő pillantásokat vetettek rá, még Audi tulajdonosok is!
Nem hivalkodó a megjelenése, de kényelmes és kellő erővel mozgatja a motor az autót!
Semmi nem zörög, semmi nem zizereg, az ajtók pontosan illeszkednek és zárnak.
187 cm magas vagyok, az üléslap talán lehetne picit hosszabb, de kellő fejtér van felettem. Belső szélessége is megfelelő.
Autópályán 130 Km/h sebességnél alig forog többet a motor 2000-nél.
A motor egyáltalán nem hangos, a szélzaj sem jelentős, a gördülési zaj viszont lehetne halkabb. 17" kerekeken fut az autó, Continental gumikkal szerelve.
2016. március elejétől 19.000 kilométer került bele, ennek ~60% autópálya, ~10-15% országút, a maradék városi használat!
A fogyasztása ilyen teljesítmény mellett nagyon tetszik, kevesebb mint 5,5 literrel beéri százon, dinamikus vezetés, de a megengedett sebességhatárok mellett.
Az elmúlt időben, és ~ 19.000 km alatt egyedül ablakmosó folyadékot töltöttem bele.
Egyetlen negatívumot említenék, az a SmartLink. Nagyon kevés mobil hajlandó vele kommunikálni. Próbáltam 4.4.1-es Androidos készülékkel (Sony Xperia), az még nem volt hajlandó vele összekapcsolódni, a jelenlegi telefonom Android 6.0-ás (Huawei P9) de nem lehet párosítani ezzel sem... Ez azért bosszantó!
Ezzel kapcsolatos kérdésemre nem is tudtak érdemi felvilágosítást adni!
A Bluetooth azonban stabilan működik, szép a Hi-Fi hangja, és a telefon is hibátlanul működik, kivéve a Smartlink, amint említettem.
A kanyar követő Bi-Xenon lámpák fénye szuper...
Igazi utazó autó! Nagyon szeretem!
Feltöltök egy képet is a fogyasztással kapcsolatban:
majdcsak 4.400 km alatt az átlag fogyasztás 5,2 liter volt, és nem mindig öreguras vezetés mellett... :)
Frissítem ezennel: 28000 kilométeren túl.
A kilométer számláló átfordult a 28.000-en. Az eltelt időszakban annyi történt, hogy 20.000-nél előrehozott olajcserére bevittem a szervizbe, nem akartam megvárni a 30ezres ciklus végét. Hibalista: semmi.
Frissítem ezennel: 37000 kilométeren túl.
Hibátlan...
Frissítem ezennel: 54000 kilométer
Hibátlan...
Frissítem ezennel: 73500 kilométer
Szétugrott az esernyő markolata...
Az autó hibátlan...
Frissítem ezennel: 94000 kilométeren túl
Cserélni kellett a két hátsó féktárcsát, és fékbetéteket, mert egyenetlenül kopott, csak a féktárcsa közepén, egy 2-3 cm-es sávon fogott. Szerintem ez nem normális dolog, de nem volt mit tenni... Más hiba nincs. Szeretem az autót!
Hibalista
- 19.000 km - Semmi - 28.000 km - Semmi - 37.025 km - Semmi - 53.925 km - Semmi - 73.518 km - Semmi - 94.008 km - Hátsó féktárcsák cseréje
Ide hordtam szervizbe
Miskolc Auto
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 94008 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Octavia 2.0 CRTDI | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
