A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Superb (2015)

Superb L&K 2.0 TFSI 206kW 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csendestárs unpraktikus, de annál élvezetesebb motorral

Szöveges ítélet

Előző írásom óta újabb kilométerek kerültek bele, jelenleg 150.000 km van benne, 3 éves lesz mindjárt.

Azóta lényegi változás nem történt, leszámítva hogy a DSG váltó egyszer csak rántott egyet, majd 1->2 váltáskor megint. Azonnal mentem a szervizben, ahol ott is maradt az autó és rögtön (10 nap) gariban ki is cserélték az egészet.
Azóta minden rendben ismét. Továbbra is élvezni lehet hogy kinézetét megcáfolóan gyorsul, bőven 6 sec alatt 100-on van, 3.0-s TDI-k simán maradnak le mellette, 2.0 l-es "népTDI"-kről már nem is beszélve, meg bepróbálkozó RS Octáviákról.

Nem zörög benn több dolog mint újonnan, nem kopott le a kormány, ülés bőrén is csak árgus szemmel tűnik fel a használat.
Néztem egy tesztet, benne az okos megoldásokkal: 9 éve van mágneses kivehető lámpás autóm: sosem használtam, a jégkaparóhoz nem is nyúltam még. Viszont jó az esernyő, mentett már meg, mikor kínos lett volna nélküle.


Még nyúznám egy darabig, ha ilyen jól állja.



Előzőírásom 10.000km-nél volt, most 75.000-nél van a jármű.

Szervíz: nem olcsó a DSG miatt a váltó olajcserés, de a napfénytető vászon árnyékolójának meglazulásán kívül eddig hiba nem volt az autóban, azt gariban cserélték volna, ha valami félküllős nem dob rá egy csikket a parkolóban, amitől kiégett. Véletlenül nyitva felejtette a tetőt.

Amit jó benne:
- jól megy, idehaza igen kevés autó tud jobban (0-200 km/h 21 sec)
- a smart lite assist: meg kell tanulni használni, tudni kell mikor nem fog jól érzékelni (pl. keresztútról kikanyarodni akaró járműre simán rárefizik), de ezután nagyon élvezhető és praktikus.
- tágas
- kényelmes


Ami nem jó:
- kb. +5 és -5°C-os tartományban (??) néha szélzaj jön a bal első ajtózár felől autópálya tempónál.
- navigációban nem lehet keresni címre úgy mint pl. waze-ban, amihez képest csak egy dologban jobb az autós navi: gyorsabb a követés, mert nem internetről megy mint a waze



Ezeket pedig anno, kb 10.000 km-nél írtam:
Próbálom elfogultság nélkül megírni ítéletemet, de nem könnyű, mert előző járművem is egy Superb volt, írtam is róla ítéletet 220ekm után, amiben nem nagyon tudtam rosszat írni, mert ha minden autó ilyen volna, tönkre mennének a szervizek (az új tulaj is dicséri és hiba nélkül szolgálja).
Előzmények: 11 hónapra sikerült legyártani rendelés után, viszont a gyárból kijőve 9. napon már benne ültem. Türelem nem árt, ha valaki egyedit rendel, készüljön fel rá hogy a Ferrarit lehet hogy előbb legyártják. Állítólag nem mi magyarok vagyunk a preferált piaca a márkának, pl. napfénytetőt már nem is lehet rendelni, mert nincs elég a német vásárlóknak sem, így hát magyaroknak kuss.

Benzin vagy dízel?
Komoly kérdés volt ez számomra, előtte volt 3 benzines és 2 dízelem, többel is 200ekm felett menetem mire lecserélésre került. Hát számoltam: Feltételezés hogy a dízel 6,5 l-t fogyaszt 100 km-en a benzines 3 literrel többet, így 30ekm/év esetén (amortizáció, üzemanyag, casco, mosás, szervíz stb.) a benzines 3,2 MFt-ba kerül évente a dízel 2,9 MFt-ba. 50ekm/év esetén a benzines 3,83MFt/év a dízel 3,33 MFt/év. Eltérés 10 és 15%. 30eKm/év esetén a havi költség amortizációval meg mindennel 242eFt dízelnél és 266eFt benzinesnél. Úgy döntöttem hogy a szinte tökmindegy kategória, le a koromgyárakkal és a kerregéssel: benzinest veszek!

Szóval így lett 206kW-os a Superb motorja: tényleg nagyon csendes, padlógáznál megjön a hang: fütyül a turbó, tényleg megy mint ahogy írják. 6 mp-en belül 100km/h-n van, idehaza nem nagyon hemzsegnek azok az autók, melyek jobban mennek. Ráadásul szép hazánk a 2 literes dízelek hazája, azok gyorsulása meg minden tartományban messze elmarad, de 6 hengeres dízelekkel is kipróbáltuk, azokat is lenyomja, ezen meglepődtünk.
Azon viszont nem, hogy fogyasztásban is messze lenyomja őket. A gyári adat (7,2 l/100km kombinált) az még erős hazudozással sem hozható össze. Használat 50 % autópálya (tempomat 140-en), 30% Bp, többi országút és egyéb, nem túl rendszeres padlógázas gyorsítás: így a fogyasztás 8,7-10 l/100km-re szokott kijönni, ami valóban kb. 3 literrel több mint a dízel superbé volt. Ha viszont nyomja neki az ember (padlógáz minden induláskor, autópályán 200 fölött), akkor igazi benzintemetővé alakul át. Persze ilyen vezetési élmény nem volt a dízel superb-ben, az élménynek meg ára van általában. Azt hiszem +10-15% többlet költségért (lsd fennt) ezt be lehet vállalni, bánnám ha dízel motor lenne benne.

DSG rendben, fel sem tűnik hogy van.

Adaptív tempomat és sávelhagyó rendszert azért említem meg, mert kell hozzá 1-2ekm míg betanulja az ember. Sávelhagyóval nem kell izmozni, mert beidegesedik tőle a soför és kikapcsolja. Csak nyugi és sávelhúzásos eltereléseknél figyelni, akkor rendben használható, az adaptív tempomatot is ki kell ismerni, mert képes erős kanyarban a mellette-előtte haladót veszélyhelyzetnek értékelni. "Ne bízzunk bennük, csak segítségek" ha ezzel a mottóval használjuk, akkor tapasztalatom szerint nem árt ha vannak.

Pozitív dolgok:
végre egy jó megjelenésű autó, sok normális felszereltséggel és extrával (adaptív tempomattól a szembejövőt kitakaró reflektorig, internet van az autóban, odanavigál ahol a betöltött fotó készült, jó hangzás, praktikus apró ötletekkel). Csendes motor és utazás. Állítható rugózás, kormányerő, fordulatszám, automata gyorsítás és kanyarvilágítás dinamikája: Sport üzemmódban érezhetővé válik a magyar útminőség, komfortban nagyon kényelmes, ami nekem megfelelő is, csak az automata tempomatos gyorsítást vettem élénkebbre.

Negatív dolgok:
..azért ezek után nem értem, miért nem lehet rendelni LED-es főfényt, digitális műszerfalat meg egy két apróságot... meg ez a legyártási idő!
Készítek majd ha a Jóisten is úgy akarja 200ekm fölött is értékelést, remélem ide nem sok minden fog bekerülni akkor sem.

Összehasonlítás
Ismerősömnek mindennel felszerelt a8-asa van. Mellé állva tökéletesen hallható és látható az eltérés: az audi puhább hangjai, jobb tapintású anyagai stb. Nem látható eltérés hogy az egyik autó 50+ MFt a másik 14+ MFt. De ha nem állunk egymás mellé, nincs semmi, ami zavaróan rossz vagy legalább kellemetlen minőségű lenne.

Hibalista

- -150ekm: DSG váltó: gariban azonnal cserélték

Ide hordtam szervizbe

Skoda Kévés

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2016
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? SuperB 1,9 CRTDI Következő autója? A7
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Superb 2015 (2016)

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)