Bosszantó csalódás
Szöveges ítélet
Nagyon csendes, hosszú távon kényelmes kocsi. Óriási belső tér, remekül pakolható.
A fogyasztása briliáns (szerintem).
Télen lefagy az ember lába benne, mert rossz a légelosztás (bokára fúj, nem lábra...). Nyáron ha nem gyári sötétített az üveg leégsz benne. Sötétítés nem nagyon segít, hiába a drága nagyon jó minőségű fólia. Öreguras, nem sportkocsi. Árához képest negatív érzéseket vet fel, felmerül a kérdés, hogy egy full-full Octavia nem lett volna-e jobb. Szakszerviz költsége nagyon magas, és valószínűleg a sok munka és megrendelés miatt nem is érdekli őket a hiba kijavítása.
Előző kocsim 4 év és 250 000 km erejéig Opel Insignia 2.0 dízel volt, aztán fél évig és 35 000 km erejéig "élveztem" egy 6 éves Passat nyújtotta kényelmet és "gondtalan" életet (170LE, DSG, stb. minden elromlott ami el tudott rajta romlani, javítási ktg. 1m HUF, inkább ment a levesbe).
Jött a választás az új Superb. Mivel az Insignia kiválasztásakor is szemezgettem vele, ezért egyértelmű volt, ez lesz az én új társam hosszú útjaim során. Mostmár azt mondom sajnos ez lett. 3 év múlva megmondom jó döntés volt-e, jelenleg a leírtakat tudom közreadni róla, óva intve vagy felkészítve a leendő vásárlókat. Én többet vártam el egy ilyen árkategóriájú kocsiról.
Hibalista
- Mindent garanciában néztek meg, javítottak, vagy inkább mókoltak vagy "gyári" nyomtatott pecsétes munkautasítást lobogtattak. Ezek a hibák egy ilyen értékű új kocsitól, ami elvileg "zászlóshajó" több mint bosszantóak. - - 1. párásodik az összes lámpabúra belülről. Szakszerviz szerint ez természetes jelenség az összes VW csoportos kocsinál, még gyári leírás is van róla... - 2. padkára féloldalas fel és lehajtásnál csavarodik a kasztni és nyikorog az egész - 3. nyekereg a futómű hidegben, melegben. Ez jellemző a VW csoport kocsijaira, de főleg hidegben. Szakszerviz: normális jelenség. - 4. 80km/h -tól szélzaj fokozódik a tükrök felől, az amúgy csendes kocsiban (benzines) idegesítő, olyan mintha a 20 éves Ladában szelelne az ajtótömítés. Szerviz vagy nem hallja, vagy ez normális - 5. kihajtáskor reccsen(t) gyorsításnál, és terheléskor. Szakszerviz Locatite-al megoldotta. Ez a gyári megoldás egy bordás tengely javítására a gyári! utasítás alapján. - 6. jobbra alátekerve morog a futómű új kora óta. Szakszerviz: ez normális, várjuk meg még jobban megmutatkozik a hiba... - 7. dübörög a futómű vagy a kormányoszlop. Szakszerviz szerint semmi baja. Független szerviz szerint a gátlók halottak, határértéket túllépik. - 8. ajtók nehezen záródnak. Főleg ha padkán áll a kocsi. Szakszerviz szerint: állítani nem lehet rajtuk, de álljak padkára. - 9. légzsák kormány burkolaton 3 egyenes bemélyedés látható, gondolom nem így tervezték a designerek. Szakszerviz: kiállított kocsikon is ilyen (könnyítés átüt), így néztem meg amikor választottam, úgyhogy ez ilyen, így kell szeretni. - - UPDATE 124 000km után: - 120 000 km-es szerviz 483 000Ft szakszervizben...fele a féktárcsák és a fékpofák díja, a többi a standard 120e-es szerviz. - A hibák és a hozzáállás megmaradtak, nyekergést zsírzással orvosolták, ami jó is volt a 3. esőig.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Buda
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Kwik Fit Autószerviz Budaörs
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 124000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Insignia | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
