Szuper felső középosztálybeli szerető
Szöveges ítélet
Előző autóm is superb volt, amit szintén nagyon szerettem. Nem volt feltűnő, de mégis elegáns volt, eszméletlen tágas, de mégis takarékos, és még sorolhatnám a mindenki által jól ismert érveket.:)
Az az autó 6 éves lett, az új superb pedig megkapta a mindenki által dicsért crtdi motort, és az olajos dsg -t, valamint eltelt 3 év a megjelenés óta, így az ára is kezdett realizálódni, illetve az esetleges gyermekbetegségeit is kinőtte.
Így felkerestem pár skoda szalont, és ajánlatot kértem.
Szóba került persze a konkurencia is, de ekkora autót, így felszerelve, ennyiért senki sem tudott kínálni. ( Úgy, hogy az új superb már nem olcsó autó. )
Így meg is rendeltem, és 2 hónapon belül meg is érkezett az új autóm.
Az akkor ( és talán még most is ) divatos fehér színt választottam, króm csíkot kértem az oldalára illetve króm kipufogóvégeket, hogy ne legyen céges autó feeling :), 17 s felnik, belül pedig fekete belső , fém díszítőelemekkel.
A hátsó lámpát leszámítva nagyon tetszett az autó ( mára már az is tetszik )
Szerencsére ezt nem csak én, hanem az utca embere is így gondolta, még egy autómat sem ( a mostani új ötöst sem ) , nézték vagy dicsérték meg annyian, mint a skodát. Teljesen érthetetlen is számomra, amikor cikkekben negatívan nyilatkoznak az autó külsejét illetően. A ránc felvarrott modell nekem már nagyon nem tetszik, így amikor új autót vettem, még teszt vezetni se mentem el.
Belül minden megszokott, és más márkákból már jól ismert. Az automata váltó, az érintőképernyős rádió, és a multikormány modernebb megjelenést kölcsönöz, de persze nem hat annyira frissnek, mint más új modellek belső tere.
Ugyanúgy mint az előzőt, ezt is business felszereltséggel rendeltem, ami nem egy agyon extrázott autót jelent, de minden olyan fontos felszereltséget tartalmaz ami mind felhasználhatóság, mint látvány szempontjából kell az autónak. Szerintem ez kellene hogy az alap felszereltség legyen ezen a szinten, hisz szerényebbnek ott az octavia, de persze ez csak én véleményem.
Szóval kívülről 17 -s felni, szép fehér fényezés, króm paket, tolatóradar, belül nagy érintő képernyős rádió 8 hangszóróval, multi kormány , 4 ülésfűtés , stb. 140 lovas cr tdi, dsg váltó, csoda csomagtartó :)
Szerintem így tökéletes.
( telefonkihangosítót plusz 100 -t lehet volna rendelni, sajnos ez elkerülte a figyelmem, illetve elől sem ártana a parkradar )
Az új motor fantasztikus, nagyon halk az elődhöz képest, úgy pörög fel mint egy benzines, csak hidegen kerreg kicsit, nyomatékos, dinamikus vele az autó.
Az új, olajos DSG vel párosítva egy álom. Egyszerűen fantasztikus konstrukció, észrevétlenül, finoman, és villámgyorsan vált, a motorral eszméletlen összhangban van.
A kormány puha, a fék nagyon jó, a nagyobb kerekek miatt kicsit ráz, de bolondbiztos a futómű, szóval hozza a kötelezőt.
Ami negatívumként ért az 1.9 pdtdi után az a fogyasztás.
Jó persze ez automata, erősebb, modernebb, környezetkímélőbb, de aki megszokta az 5 litert éveken keresztül, annak ez egy picit rosszul esik.
Emellett a tank mérete is lecsökkent 55 literre ( gyakorlatilag 58 - 61 re ), így az 1200 - 1300 km -s hatótáv lecsökkent 750 - 900 km -re, ami szintén furcsa számomra, de persze lehet vele együtt élni.
Amit viszont nem értek, az az hogy miért lett ennyire rövid a váltóáttétel.
Persze egy hetedikkel, esetleg nyolcadikkal lenne az igazi, de így gyakorlatilag ugyanúgy pörög mint a korábbi 5 sebességes 1.9 TDI
Autópálya tempónál, ami nálam óra szerint 145, GPS szerint 140 már 2800 -t forog a motor, ami egy utazóautóhoz méltatlan, és a fogyasztáson is nagyon érződik. A 160- t 3000 nél futja, így a külföldi utak során a fogyasztás is nagy autós lesz. 7.5 -t nem nagy kihívás megetetni vele.
Ez talán a legkomolyabb hibája az autónak, de a puha váltásokkal, a belső sáv takarító tekintetével, a még ma is modern megjelenésével, és a picivel 6 liter feletti átlagfogyasztásával ezt persze feledteti. :)
Az autó belsejét korábban elemeztem. Az elődhöz képest ultramodern, amúgy csak hozza a szinten. Minden kézre esik, ismered. A zongora lakk kényes, de szerintem nagyon szép, a felhasznált anyagok jók, a fém betét elegánsan sportos, a zene szépen szól, a kijelzők vagányak. Szerintem rendben van ez is.
A kötelező szerviz drága, a dsg olaj csere főleg ( 60.000 szerviz 150.000 ... )
Az autó most 3 éves, áttérek a 15.000 s olajcserére, és a 45.000 -s váltóolajcserére, és a sima szakszervizre harmadáron.
Az autó egyszer hagyott cserben, ami még ma is élénken bennem él. Szoftverfrissítéssel orvosolták, és nem sokkal a szerviz után volt, így nyugtatom magam, hogy lehet hogy csak ott állítottak el valamit.
Összességében nagyon szeretem az autót, életem addigi talán legjobb autója.
Azóta vettem egy új 520 xd -t ( megvan még a Béla is ), de ha kijön az új superb, és valóban szélesebb, és nagyobb lesz, biztos kérek majd rá egy ajánlatot, csak összkerékhajtással. :)
Hibalista
- 31.000 km -nél, ( 1.500 km -l a kötelező szerviz után letiltott az autó. - Tréler, tank és üzemanyag rendszer tisztítás, szoftver frissítés, és azóta is minden rendben.
Ide hordtam szervizbe
Max Autó Kecskemét
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Croma Autó Nagykanizsa
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Superb | Következő autója? | 520 xd |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
