SuperB,mint a Passat
Szöveges ítélet
Hosszú lesz,de talán érdemes végigolvasni:
Cégautóként 2 évig használtam egy agyonextrázott Passatot, ami 90 ezer km-nél már a szétesős benyomást keltette bennem. Ezer bosszantó hiba, a végén már gyűlöltem. Munkahelyváltás, immár nekem kell autót vennem(van egy Subarum is,de azt nem nyúzom a hétköznapokon). Nem sokat gondolkoztam, mert automata váltós, nagy napfénytetős, dízelt kerestem, ami jól felszerelt, megbízható és nem hivalkodó. Az új Passatot is kipróbáltam, nekem nem tetszik, ráadásul mindenki(taxisok és sofőrök) azt mondta a SuperB jobb választás, a Mondeo közismerten xar, az Insigniat kipróbáltam, nem az én világom, a japánok között nem találtam nekem valót, ráadásul sokat ültem(utasként) SuperBben és sokkal kényelmesebb, mint a Passat, főleg hátul.
A 140lóerős dízel motor elég és a kedvezőbb adókategóriába esik, ha kevésnek találom majd kap chiptuningot. A dsg váltó ügyes,de nem csoda, túlzónak érzem néhány szerzőtársam áradozását.
A hatalmas panorámatető viszont lenyűgöző, van számtalan extra, a parkasist inkább vicces v ijesztő, mint hasznos, de tényleg pontosan működik, szépen tekergeti a kormányt és kis helyre is beteszi az autót, de kérdem én: 1, ha valaki nem tud parkolni miért vesz közel 5 méteres autót, 2, és ez az izgalmasabb: kiállni már egyedül kell. :-)
A gyári Bolero hifi korrekt,de azért sok jobb van nála, jó, hogy megeszik 6 cd-t, jól programozható a rádió és az érintőképernyős megoldás is profi, ahogy a telefon kihangosító is. a VW navija drága és közel annyira xar, mint a Volvoban, ezért nekem megfelel az ablakratapasztós is, kb egy hónapban egyszer van rá szükségem. Fűthető ülés,gyárilag sötétített ablakok, motorosan behajtható és sötétedő tükör-lehet élni nélkülük,de számomra ezek praktikus extrák.
Szerethető a sok apróság: megvilágított kilincs,lábtér és légbefúvó állítók, a könyöklő nagyon kényelmes és minden irányban állítható, ami viszont bosszantó: a kesztyűtartó nem osztott és pont nem fér bele egy A4-es mappa. A csomagtartó hatalmas és jól variálható, praktikus a motoros ajtónyitás és zárás, nem kell erőlködni és nem lesz koszos az ember keze.
A hosszú tengelytáv előnyeit és hátrányait is érezni, de a belvárosban is jól manőverezhető, jobban átlátható, mint pl az Insignia kombi. A nyári 17-es, a téli 16-os kerék gyári, aligha kell nagyobb a magyar utakra. A futómű erős,stabil,néha kicsit túlságosan kemény, az ülések jól tartanak, jól állíthatóak.
1099 km van most benne,alig több,mint egy hét után, az átlagfogyasztás 7,4 l/100km és ez azért nem semmi egy ekkora, automataváltós autótól. Ebben van békés poroszkálás, dugóban araszolás és rendes autópálya tempó is. Most lesz egy hosszabb lengyelországi utazás, megláttjuk ott hogy viselkedik.
A mai piacon ár/érték arányban szerintem verhetetlen, van olcsóbb és drágább is, de nekem ez a megfelelő, ésszerű választás, ajánlom másoknak is.
Az érdi márkakereskedés ahol átvettem az autót minősíthetetlenül bunkó módon bánik az ügyfelekkel! Mikor átvettem az autót a megrendelt téli kerekek még nem érkeztek meg és a váltózár sem volt beszerelve és annyi üzemanyag volt benne, hogy a legközelebbi kútig éppen eljutottam vele.(Ha bántó akarnék lenni azt mondanám, hogy ott Érdkülsőalsón ennyi pénzért házat lehet venni, elvárná az ember a korrekt, udvarias ügyfélkezelést) Uram-bátyám, igazi vidéki suttyó stílus, de ami végképp kiverte a biztosítékot: felajánlották, hogy ha reggel 8-ra kiviszem az autót egy nap alatt, tehát másnap reggelre(!) beszerelik a váltózárat és 15+áfáért adnak csereautót. Miért álljak négyszer a dugóban és miért fizessek csereautót ha nem érkezett meg időre a téli kerék garnitúra és a váltózár?! Elmentem a kerekekért, a bevált gumisnál leraktam és a váltózár szerelő egy óra alatt(!), itt a kertben beszerelte. Mint aznap kiderült gyári hibás volt a váltózár,ami okozott némi izgalmat,de megoldódott.
Nos, megvolt a lengyelországi kirándulás, így túl vagyunk a háromezer kilométeren és hamarosan jön Ausztria: két személy,csomagok, normál tempó és városi araszolás, az átlagfogyasztás 6,7 liter, ha más mondaná én sem hinném el. Nagyaon kényelmes hosszú úton is, 10 óra vezetés után úgy szálltam ki belőle, hogy nem fáradtam el. Dinamikus, stabil, csendes.
folyt.köv.
itt a folytatás 2013 júliusában, 9 hónap és 13.000 km után:
Télen meglepően jól boldogul az elsőkerékhajtás és az automata váltó ellenére.(Rutinos hegyi autós vagyok, voltak félelmeim) A fogyasztása télen, rövid távon használva tud ám lenni 12 liter is, békés-140km/h-autópályatempónál éppen a fele, 6liter.
Az automata parkoló funkciót sosem használom, a motoros csomagtérajtó viszont valóban hasznos. A szép nagy tetőablak nyitott állapotban zörög,nyiszorog-nem túl hangosan,de engem zavar. Gondolom a merevségnek nem tesz jót egy ekkora tetőablak. A 6 sebességes dsg váltó,amitől mindenki el van ájulva távolról sem annyira jó, igaz kényelmes. Alacsony sebességnél nehezen vált-kézzel átkapcsolom-lejtőn túl erős"motorfékként működik-szintén kézzel átkapcsolom. Lejtőn/emelkedőn induláskor akkorát csattan, hogy a szívem szakad-remélem más nem.:-)
A 140 lóerő elég,de néha nekem hiányzik még egy kis tartalék-ez persze szubjektív.
Továbbra is azt adja amire számítottam: tágas, kényelmes, jól vezethető, jól felszerelt, nem feltűnő, gazdaságos és halálosan unalmas autó.
A vásárláskor még arra számítottam, hogy többen ülünk majd benne és jóval nagyobb lesz az éves futásteljesítménye, nos nem így alakult. Ez természetesen nem változtat az autó előnyein/hátrányain,de gondolkozom rajta, hogy lecserélem egy erősebb benzinesre, amit szeretni és nem"csak"használni lehet.Majd meglátjuk...
Összegezve, mindenkinek ajánlom,aki ezt keresi, de szerelem biztos nem lesz belőle. :-)
2013 szeptember, egy év és 16.000 km után
Lecserélem,mert félek, hogy megöl benne az unalom. Meglepő fordulatként az újabb autó egy Opel Antara,de erről majd egy másik bejegyzésben.
Összegezve: jó autó, azt adja amit vár az ember, a kategóriatársakhoz képest emberi áron, valójában szerintem drágán,de ez szinte minden új autóra igaz. Ennyi használat után természetes, hogy nem romlott el, így szervíztapasztalatom nincs. A sok extra egy része számomra felesleges.
Ami nagyon zavaró:a váltó karja kitakarja a kapcsolók egy részét, illetve a tetőablak félelmetesen nyikorog mikor nyitom/zárom, de ezzel már foglalkozzon garanciában az új tulajdonos. Az automata parkoló funkciót kb 2x használtam játékból,cserébe mostanában hibát jelez és nem teszi a dolgát, biztos megsértődött, hogy hanyagoltam.
A DSG váltót továbbra sem tartom annyira jónak, mint sokan mások, ha valaki SuperB vásárlásán töri a fejét gondolja meg, hogy megéri-e a felárat, illetve próbálja ki.
Nos, szép volt,jó volt,elég volt. Eladom, érdekes tapasztalattal lettem gazdagabb,de aligha veszek újra Skodát.(Csak mert unalmas,de ezt már írtam)
Hibalista
- Váltózár okozott galibát,de ez nem a Skoda gyár hibája. - - Félelmetesen nyikorgó tetőablak, - sokszor nem működő automata parkoló funkció.
Ide hordtam szervizbe
Még az első kötelező szervíz sem volt meg, de egy óvatlan téli manővernek köszönhetően egy műanyag küszöbvédőd cserélni kellett. Nagyon korrekt, gyors és olcsó(4500ft) volt a Zay utcai szervíz.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (0) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat 2.0 dízel 2009 | Következő autója? | Antara |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
