Superb=egyedülálló,kiváló
Szöveges ítélet
Legelőször is le kell szögeznem,az autó nem az enyém,egy jó barátomé,de használom,használtam az autót,és én magam is egy utolsó szériás(10hónapos)Superb-et vezetek,így van viszonyítási alapom.
Az autóban az októberi átvételt követően picivel több,mint 12.000km-t sikerült már belehajtani.
Egy 200LE-s 2.0TFSI motorral szerelt RS Octavia lett eladva,amely mondanom sem kell,ment tisztességesen,és kevés ellenfele volt ennek az autónak!No de a Superb:
az autó 170 lóerős(350NM)közös nyomócsöves dízelmotor, részecskeszűrővel.A motor hangja,mint egy benzines autónak,szinte nulla.A PD TDI testvéreihez hasonlítva viszont tényleg nulla!Kulturáltabb.Ami még különbség,hogy itt az erő,és a nyomaték folyamatosan jelen van,és érezhető,amíg egy PD motornál robbanásszerűen érkezik,és egy szűk tartományon belül tudja produkálni az erőt,és a nyomatékot.Szabály szerint érezni az "ülésbe passzírozás"érzését.
Egy hat fokozatú kézi váltó párosul az autóhoz.A váltó nagyon jól teszi a dolgát,pontos,könnyed vele a váltás.A Superb I.-hez hasonlóan,ez a váltó is remek!
Az autó futóműve nem annyira lágy,és nem is "ringatózik"oly mértékben,mint ahogy azt a Superb I. teszi,de inkább kényelmes,mintsem az ember pattogjon az autóban.Attól függetlenül,hogy extraként egy "Themisto" (18"-as)könnyűfém keréktárcsával szerelt.Abroncs hozzá 225/40 R18.Érezni az úthibákat,de nem olyan mértékben ahogy az ember elgondolná.Kellemesen csalódik az ember.
A fékek az autón teljesen jók,és remekül fognak.A belső tér kínálattal nem is szeretnék foglalkozni,hiszen ez köztudott,hogy egyedüli méretekkel rendelkezik.Az ülés szerintem rendben van,de a barátom szerint a Superb I.-ben kényelmesebb volt.Lehetséges,nekem ezzel sincs semmi bajom.Viszont azt megfigyeltük,hogy az Ambition,és az Elegance ülései között van különbség.Aki megteheti,az Elegance szintet rendeljen,mert finomabb,kényelmesebb ülést kap.
/Megjegyzés:Érdekes módon a fejtér elől,illetve hátul kisebbnek tűnik.Elől ezen kívül nincs meg az a tér érzet,ami a Superb I.-es modellben érezhető volt.Ennek oka annyi,hogy az ülés az új Superb-ben magasabbra van emelve,míg az első modellnél az ülés eleve lent helyezkedik el,nincs megemelve.Azzal,hogy magasabban ülünk,nem érezhető a "nagy űr" érzete./
Óra szerint már 240km/h-val is haladt az autó.És minden gond,erőlködés nélkül tette!A fogyasztása fantasztikus!Az átlag tankolás után 5.5 liter!Napi szinteken 4.3-4.5 liter/100km jön ki.A PD TDI motorok is nagyon takarékosak,de ezek az új CR TDI-k még ennél is jobb fogyasztást képesek produkálni.
Ami az autó formáját illeti,nos nekem nincs semmi bajom vele.Igaz a hátsó rész egy kicsit el lett kapkodva,és nem sikerült igazán izgalmasra.Nem csúnya,igaz szépnek se mondanám.Igaz a haver nem tud vele kibékülni,és azon töri a fejét,miképp tudna rajta változtatni.De az eleje,egy igazi mérges fenevadra emlékeztet engemet.
A "TwinDoor" megoldás ötletes,és annyira nem körülményes,mint azt ahogy sokan gondolják.
A 18-as kereken kívül extra az autóban a Rádió "Bolero" CD-lejátszóval érintőképernyős kijelző,MP3 lejátszással, audio-csatlakozóval,integrált 6 lemezes CD-váltóval.Utólagosan került bele xenon,de a gyári halogén fények is rendben vannak.
Az autó még mindig nagyon jó ár/érték arányú autó.Az autó szinte egy az egyben VW-Audi,de mégis Skoda.De ez nem baj!Aki a Superb-et választja nem dönt rosszul!Mert kap egy nagy,tágas,variálható(4,vagy 5 ajtós legyen)modellt,melyhez erős dízel motor párosul.Remélhetőleg a motorválaszték bővül,mind dízel,mind benzines motorok terén,és akkor még vonzóbb választás lesz ez a szimpatikus,jó autó!
Hibalista
- Az autó 4 hónapos.Nem lehet,és nincs is semmi meghibásodás.
Ide hordtam szervizbe
Még sehova.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12122 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | RS Octavia | Következő autója? | Audi A6,vagy A8 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
