" Mindíííííg minden körülmények között " (Part 2)
Szöveges ítélet
Egy kicsit az előzményekről:
A Superb-et megelőzően egy VW Passat 1.9 TDI 130 LE Lim.használtam, ami kb 250.000 km-t teljesített nálam kb. 3,5 év alatt.A megtett km -ek alatt csak egy apró hiba (légtöm.mérő)fordult elő igy a következő autóvásárlásnál is a VW Passat melett döntöttünk.Ezúttal egy 140 LE DSG kombi került használatba.
A ca. 4 év és 240.000 km alatt egyszer hagyott cserben (120.000 km PD elem)cseréjét garanciában végezték a Váci VW kereskedésben. Mindkét autót itt vettem és szervizeltettem.( itt szeretném megjegyezni,hogy a kereskedésről csak jó véleményt tudok mondani: segítőkészek és pontosak)
Mivel ez az autó is "megtelt" km-el ezért újra nézelődni kezdtem.
A terv az Új Passat volt, de a nálunk történő bevezetésről akkoriban még csak infó sem volt, viszont épp ekkor zajlott a Superb Combi premierje.
Egy külföldi autókiállításon megnéztem élőben is és eldöntötté vált a dolog.
A formáját tekintve szerintem a Combi harmonikusabb mint a Lim.vonalvezetése.
Az Combira rendelést követően majd 7 hónapot vártunk.
Az autót egy utólag beép. multimédia (Zenec 2010)egységgel rendeltem.Hiba volt ! A rádió vétel katasztrofális, illetve az egész készülék hangzása is olyan volt mintha egy műanyag pohárból szólt volna! Mindezek tetőzéseként 2 nap használat után eltűnt a kijelzőről minden !
Így került sor egy gyári navi egység beépítésére.A rádió kristály tisztán es kiváló hangzásminőségben szól ! A navi gyorsan és jól működik.
Ami feltűnő,hogy az autó motorja jóval csendesebb az eddigieknél.A CR. technológiának köszönhetően érezhetően erősebbnek (nem csak a 170 LE miatt)ill. egyenletesebb nyomatékúnak érzem.A belső berendezések és kapcsolók majdhogynem egy az egyben VW. Az összeszerelés minősége szerintem több mint megfelelő. Ízlésesen és logikusan elrendezett - kialakított minden.Ami megszokást igényelt(a passat elektronikus megoldása után) az a kézifék.Véleményem szerint ezt nem kellett vna kispórolni.Az utastér még nagy tempónál is csendes illetve a nálunk sajna oly gyakori középkort idéző minőségű utakon sem nyikorog -nyöszörög.Az utastér mérete elől-hátul minden igényt kielégít.A csomagtér számomra szintén döntő tényező volt, méretét és variálhatóságát tekintve kevés nagyobb van a piacon.A motort a VW ill. Audi számos modelljeiben megtalálhatjuk. Még egy dolog ami feltűnt:
a DSG váltó sokkal finomabban teszi a dolgát mint az előző Passat-ban, hamarabb kapcsol feljebb(50-nél 5. 60-nál 6.)
A fogyasztás átlagban(szinte kisautósnak számító) 6 liter körül alakul . Nyugodt stílusban vezetve nem nehéz az 5 l-es fogyasztást elérni! Méretét,teljesítményét és menetkényelmét tekintve szerintem kifejezetten jó érték. Az autó nem olcsó de ebben a méretkategóriában ilyen felszereltség mellett szerintem több mint versenyképes ár. Még csak két hónapja van használatban ezalatt 9500 problémamentes km -t tettünk meg együtt.Az,hogy mennyire váltja be a hozzá fűzött reményeket arra majd az idő adja meg a választ.
Csak ajánlani tudom ( MiiiindÍÍÍÍg minden körülmények között )
2013.03.:
az autó futásteljesítménye közelít a 120 e km-hez és még mindíg csak jókat tudok róla mondani.
A megtett km -ek teljesen vegyes (város-országút-autópálya) kerültek az autóba.Olajat továbbra sem kell utántölteni, a köt. szervízeken kívül nem igényelt egyéb karbantartást.A DSG igazán remek dolog (mindenkinek csak ajánlani tudom)jól végzi a dolgát, fogyasztásban sem lehet különösebben észre venni.
Igazi utazó autó: hosszabb utak alkalmával is fáradtság mentesen lehet belőle kiszállni.Véleményem szerint 150-160 km/h a még kényelmes utazótempója,bár gond nélkül lehet vele nagyobb sebességet (180)is tartani vele,(Németo)bár ekkor már az étvágya is jelentősebbé válik. de ez sztem teljesen természetes, hiszen a teljesítményhez "anyag" kell! itt jegyezném meg ,hogy még mindíg hallani "csoda-autókról" amik:
"bzmeg az enyém 200-nal is hatot eszik"
Remélem az autó továbbra is megbízhatóan teljesít így hát az eddigi tapasztalataim szerint továbbra is csak azt tudom mondani, ahogyan azt a VV lakó Alekosz is megmondta: "Mindíííííg minden körülmények között"
Hibalista
- Eddig semmi hiba (remélem így is marad) - 2013.03.: még mindíg hibamentes
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 115700 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat 140 LE DSG | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
