Kényelmes táncterem
Szöveges ítélet
Másfél éve vettem magyar kereskedőtől, 4 évesen. Németországból származik, egy tulaja volt. Anno hiába nézegettem a hasonló kvalitású magyarországi superbeket, itt nem volt divat a fullos felszereltség megrendelése, illetve a 170LE-s változat is nagyon ritka volt. Hónapokig vadásztam a megfelelő járgányra, mire ezt megleltem. Az alvázszáma alapján sikerült lenyomoztatnom. Kiderült a szervizkönyv eredeti, és teljes egészében megfelel az elektronikus szervizkönyvben rögzítetteknek. Tudtam, kell lennie valaminek, ami a "normál" árat befolyásolja, mivel a mobile.de honlapot is rendszeresen böngésztem és tudtam, hogy ezek az autók németben is nagyon drágák. Jó karban lévőt, viszonylag kevés kilométerrel egyszerűen nem éri meg behozni. A nepper azonban korrekt volt és közölte, hogy a csomagtér ajtó törve volt, javítani, festeni kellett. Vittem magammal festék rétegvastagság mérőt és körbemértem az autót. Máshol eltérést nem találtam. Mivel szépen lett javítva, nem érdekelt a dolog.
Na de akkor rátérek az érdemi részre. Az autóra:
Teljesen elcsépelt, tudom, de ekkora helyet eddig elképzelni sem tudtam egy személyautóban. A hátsó térkínálat már-már feleslegesen nagy...
Motor: alapjáraton érezhetően diesel, enyhe vibráció tapasztalható a kormányon. Indulás után kisimul, rendben és csendben teszi a dolgát. Van a családban egy 1,9 PD TDI (octavia). Na ahhoz képest "lopakodó üzemmód". Nagyon-nagyon dinamikus. 1800-4200 fordulatszám között veszettül húz, az előzés biztonságosan és gyorsan végrehajtható. Észrevehető olajfogyasztása nincs, olajat utánatöltenem nem kellett. Az előző tulaj csak a kötelező szervizekkor cseréltetett olajat, 30 ezrenként. Én összesen 32 ezret mentem vele és már a harmadik garnitúra olaj van benne. Egy-egy olajcsere 20-25 ezerbe fáj. Fogyasztása városban 8-9 liter, országúton (90-110 között) 5,5, autópályán 6,5-7, tempótól függően. Átlagom a 32 ezer kilométerre 6,3 liter (írom). Érdekes, de az automata klímahasználat sem a fogyasztást, sem pedig a menetdinamikát nem befolyásolja észrevehetően. Mivel német piacra gyártották, van benne egy gyári motor előmelegítő, ami kb. 5 celsius fok körül kapcsol be és segít az üzemi hőfok elérésében.Ilyenkor gyorsan melegszik (jóval gyorsabban, mint 10-15 fokban).
DSG: zseniális. Ez az első automatám, tartottam is tőle. Kár volt. Finoman, már-már észrevétlenül vált. A sportfokozat inkább csak parasztvakítás. D-ben padlózva ugyanazt produkálja: visszavált és meglódul. Amit nem nagyon szeretek benne, hogy ha a gázpedállal finoman bánok, nagyon hamar felvált. Ilyenkor 1200-as fordulaton tartja a motort. Ezt nem igazán szeretem (meg a kettő tömegű lendkerék sem), így át szoktam venni az irányítást.
Futómű: kényelemre hangolt, hajósan ring, a hirtelen vett gyors kanyarokat nem szereti. Versenyzésre nem való.
Extrák: a kanyarkövető xenon szuper találmány, imádom.Nem lehet összehasonlítani a halogén fényszórókkal. A gyári GPS-t csak ritkán használom, a WAZE ezerrel jobb. Állandóan az autópályát erőlteti, akkor is ha a távolság így 120 helyett 170 km lesz. A bőr-alcantara ülések rendkívül tartósak. A frekventált helyeken valódi bőrből, míg másutt (pl. első ülések hátoldala) műbőrből vannak.A műszerfal mindenütt puha, minőségi érzetet ad. A gyári, erősítővel ellátott hifi marha jól szól és sokféle beállításra ad lehetőséget.
Összefoglalva: nagyon jó, hatalmas autó korrekt áron, elfogadható üzemeltetési költségekkel. Aki ilyenre vágyik, csak hajrá!
Hibalista
- Semmi. A kötelező szervizen kívül nem kellett rá költeni.
Ide hordtam szervizbe
K & T SzervizKorrekt, alapos munka, elfogadható árak.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Walterautó KftMárkaszerviz. Barátságtalan munkafelvevő, lassú kiszolgálás, magas ár.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 129000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | GOLF 7 1,4 TSI 140LE | Következő autója? | Superb 3,6 V6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
