Hűséges szolgáló Superb II 2.0 PD TDI 2008
Szöveges ítélet
Mondeo, Passat ellenében választottam az újonnan érkező Superb-et. Mindenképpen szedánt akartam, és meggyőzött a formája, a színe ( brunelló vörös ), és az, hogy VW technikával lesz szerelve. Sajnos a kezdetekkor még CR TDI motort nem lehetett választani.
Számomra az alábbiak voltak fontosak ( amit megtaláltam a Superb-ben ):
- 140 LE / kb 300NM dízel motor
- Modern automata váltó ( DSG )
- Megbízható technikai háttér ( VW )
- Használható méretű és pakolható(!) csomagtartó egy szedánban
- Hátsó szellőző a B oszlopokon
- Napfény roló a hátsó oldalsó ablakokon
- A lehető legnagyobb hely hátul, felnőtteknek is (!)
Amit szeretek:
- Erős motor, rendkívül jól mozgatja az autót
- A DSG váltó kiválóan működik
- Könnyű vezethetőség ( a tolatóradar elengedhetetlen! )
- Minimális belső zaj utazáskor
- Óriási belső tér
- Könnyen használható csomagtartó ( hosszú lenne leírni mi mindent szállítottam már vele..)
- Főképpen városban használva a fogyasztása 7.5 liter körül alakul, dinamikus vezetési stílus mellett :-)
- Megbízható, gyakorlatilag kötelező szervizen kívül nem volt szervizben
Amit nem kedvelek
- Az első oszlop nagyon vastag, megnehezíti a kilátást - balesetveszélyes!
- A fényszórómosó ( ami együtt működik a szélvédő mosóval ) telefröcsköli a motorháztetőt, így frissen lemosott/fénylő autó elég szarul néz ki habos mosólével az elején.. szélvédő mosás után..
- A BOLERO rádió jól néz ki viszonylag jól szól, de a SOUND SYSTEM-et nem érdemes megvenni, szerintem nem szól szépen, viszont jó hangos, és 50% hangerőnél rezegnek az ajtók, mint egy régi Ladában..
- A kalaptartó nincs megfelelően méretezve, egy egy hajszál tartja mindkét oldalon, így nem egyszerű a helyére tenni. Miért nem tudott 10 mm-rel szélesebb lenni?
- A PD TDI motor szerintem hangos, kicsit traktor vezetőnek érzem magam minden nap ( viszont nem eszi az olajat, még SOSEM kellett utána töltenem )
- 4-5 felnőttel a hátsó rugózás nem kielégítő, minden kis rázkódás esetén kellemetlenül ( hangosan is ) felüt
- A lámpa hiba visszajelző a műszerfalon látszólag ok nélkül kigyullad, minden lámpa világít. Egyszer a bal első helyzetjelző nem égett 2 napig ( a műszerfalon a hiba jelző jelezte ), majd ismét működésbe lépett és azóta is világít..
Mindent összevetve rendkívül elégedett vagyok ezzel az autóval, bár nem biztos hogy a következő Skoda lesz.
Mindenképpen ajánlom utazóknak, családosoknak mert jó vásárt csinálnak!
Hibalista
- Csomagtartó zár - visszahívásos javítás - Akkumulátor 2 év után - Hátsó gumik 40.000 km után farkasfogasra koptak, újat kellett venni ( hosszú autók tipikus hibája, ha sokat használják hátsó terhelés nélkül - csak 1 vagy 2 személlyel )
Ide hordtam szervizbe
Porsche M5
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 67500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo 2.0 TDI | Következő autója? | Mazda 6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
