Gazdságos... és még megy is! 210ekm-es frissítés
Szöveges ítélet
Sajna 7 hónap várakozás után jött meg. De nem a kereskedő hibája, ez a 6. új autóm, de ilyen gyorsan még sosem adták át, mintha az üzemből egyből a kereskedőhöz vitték volna rendszámmal együtt.
Javítandó dolgok a véleményem szerint:
- üzemanyagtartály mérete (kisebb mint az előző SuperB-é, jó ha 55 liter belefér.
- A oszlop is vaskosabb, talán mert kombi kivitel? De akkor is többet takar mint megszoktam eddig.
Jó tapasztalat szerencsére több van:
- chiptuning után kb.200-210 LE (DSG váltós így nem tudták bemérni)és jóval több nyomaték mint gyárilag. Előtte is nagyon ment, azóta meg még jobban. Saját mérések alapján 7.9 sec 100 km/h-ra, de ebből az automata váltó miatt az 10 km/h-ig sajna sok idő telik el, de utána győzd tartani a kormányt, a 40-ről 100-ra pedig szinte repül. Közben a fogyasztás beállt 8 liter/100 km -re, pedig a tempomat néha 170-200 közé van beállítva (szigorúan a német autópályán-:))
- aki ismeri a DSG-t annak nem kell bemutatni, nagy automata ellenes voltam mindig, de ez megváltozott. Lehet a kormányról is váltani, de szinte semmi értelme.
- első autóm, melynek elő kellett venni a kézikönyvét. Rengeteg hasznos, kevésbé hasznos és haszontalan dolgot lehet beállítani (pl. a lábtérvilágítás intenzitása szerintem elég haszontalan) De IPhone-t is felismeri és rögtön átveszi a híváslistát, telefonkönyvet... és kihangosítás is megoldott azonnal, semmit nem kell csinálni elinduláskor.
- csak 17 colos felnit kérte, nem akartam nagyon peres gumikat a magyar utak miatt, de azokon is stabilabb autó mint az előző SuperB, cserébe természetesen sajna érzékenyebb az úthibákra, de ez minden tipussal így van.
- tágas, kényelmes, a bőr belső széppé teszi a belsőt, sokat dob rajta. Akinek van rá pénze, vegye meg: mostmár úgy érzem ettől válik az autó használati tárgyból valami kis ékszerré a a tulaj szívében.
- csomagtartója böszme nagy, nagyon jók a leszorító sínekbe tett rögzítők, de sajna akkora a csomagtartó, hogy egyszerűbb belépni a hátsókért mint behajolni. Gumicserénél a szakik kinyították és mivel elektromos csak elismerően megjegyezték egymásnak: - Na látod? Skoda! (Jót mosolyogtam rajta)
Az előző 5 autóm tényleg használati tárgyként volt tartva, ez az első amit megkedveltem. A hófehér színben a nyerő szerintem még akkor is, ha az most egy divatszín.
30.000 km-nél járok. Szerencsémre hiba eddig semmi hiba (lekopogom azért -:)), A téli napok alatt rájöttem, milyen jó az AFS-II fényszóró, ha a régi SuperB-el megyek este, mindig azt hiszem hogy nincs is felkapcsolva a lámpája. -:)
210.000 km
Eltelt majdnem öt év az autóval, elég sok időt töltöttem az autóban, így hát van már bő tapasztalat.
Szörnyűködve olvasom azokat az ítéleteket, mikor írják hogy pl. 30ekm alatt 700-et költöttek az autó javítására. Három hiba jött elő az autón (egy bilincs elengedett egy csövet így a turbo nem működött, negyed óra alatt javítva lett (150e km-nél), egy jeladó elszállt a kipufogó rendszerben és mindenféle hibajeleket adott (160e km), gariban cserélve lett és a rádió néha elveszítette telefonkapcsolatot, a rádió gariban cserélve lett (40 ekm)), de ezek a gari miatt 0 Ft-ban megálltak. Persze mindig időben mentem szervizbe, ahol a 60e km-enként DSG váltóolaj csere 60eFt-os összege volt a leghúzósabb tétel, illetve a vezérműszíj csere 210ekm-nél. De ezeket leszámítva semmi húzós kiadás nem volt. Kívánom, hogy ennél többet senkinek se kelljen költeni autó javításra, csak akkor mi lesz a szervizesekkel, bezárnak?
Az autón mások szerint sem látszik a használat. A belseje ép, nincs megöregedve egy anyag sem, nem nyöszörög semmi. Minden ajtó és tároló normálisan nyílik és záródik, semmi nem esett szét rajta. Csak a gyerekülés nyoma látszódik a bőrön, ahol belenyomódott.
Motor: indul télen-nyáron, annyira kerreg mint minden dízel. Nincs füst és akadozás.
DSG: nem tapasztaltam olyanokat mint páran írták: nagyon könnyen lehet vele indulni, araszolni, millimétert előre-hátra gurulni. Nagyon megszerettem a váltót mert kényelmes, és ha kell lehet vele sportosan is húzni (bár nem igen vettem igénybe így).
Költségek: a szerviz és javítások költsége amint írtam csillagos ötös. Átlagfogyasztás 6,2-6,4-et ír már csak a fedélzeti computer 5ekm feletti távoknál is (jellemzően 40% autópálya (tempomat 140-en), 40% Budapest és 20 % egyéb). Olajfogyasztása 0 l volt, sosem töltöttem utána. Ami most jelentkezett: az előző téli gumi kb. 40ekm-el kagylósra kopott. Bár amúgy is cseréltem volna, de a futómű beállítását meg kéne nézni.
Az autó dizájnjába beleszeretni nem nagyon lehet, az tény. De praktikusságába (kivéve ha egy twingo helyére akar valaki beállni vele) és költségességére panasz nem lehet, megbízhatóságára és kényelmére sem. Akik az eszükre akarnak hallgatni és az autót utazásra akarják használni, azoknak ideális választás. Ajánlom.
Következő autóm is SuperbIII, már 7 hónapja megrendeltem, talán egyszer majd meg is jön.
Hibalista
- - (30.000 km: semmi, ennyi idő alatt csak ennyinek is szabad elromlania) - 210.000 km-ig: - - egy bilincs elengedett egy csövet így a turbo nem működött, negyed óra alatt javítva lett (150e km-nél) - - egy jeladó elszállt a kipufogó rendszerben és mindenféle hibajeleket adott (160e km), gariban cserélve lett - - rádió néha elveszítette telefonkapcsolatot, a rádió gariban cserélve lett (40 ekm) - - egyik rendszámtábla égőt kellett cserélni valamikor
Ide hordtam szervizbe
Skoda Kévés
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 210000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Grand Vitara | Következő autója? | Skoda, Audi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
