Elegancia és erő négy keréken
Szöveges ítélet
Első pillantásra szerelem volt. A szigorú tekintet, a tágas utas- és csomagtér, a felszereltség, a kialakítás, a megjelenés. Kigördültem vele a szalonból és ki sem akartam többé szállni belőle.
Korábban Ford Focust 2.0 TDI Ghia volt alattam, az első napokban kicsit lomhának tűnt a Superb, ez talán azért lehetett, mert a Focusban 2.0 common rail diesel volt, ebben meg még nem. Aztán ráállt a talpam, azóta ki vagyok vele békülve. A pacik nagyon jól szerepelnek, ha szükség van rájuk. A manuális váltó olyan, mint kés a vajban, teljesen hibamentes. Hosszabb utakon (Bp-München, Bp-Prága) a gép kiválóan szerepelt, a folyamatos 150-160 meg se kottyant. Ekkora sebességnél is biztonságosan irányítható, nem érezni semmilyen instabilitást, egyszóval élvezet vezetni. És négy-öt óra vezetés után is frissen szállhatsz ki belőle. Egyetlen kényelmetlenség a gázpedál meredek szöge, ami nem áll "talpra" teljesen. Hosszabb utakon megoldja a kérdést a tempomat bekapcsolása.
A tempomat használata télen okozhat meglepetést: egy sónedves autópályán 40 kilométer után az első fékezésnél a fékhatás nagyon gyenge, a másodiknál már oké. Lehet, hogy ez máshol is így van, de én csak a Superbnél vettem észre.
Kátyúkat nem szereti, egy barátságosabb után kerékösszetartás-beállításra kellett vinni. A digitklíma időnként "darabosan" szabályoz, azaz egy fok állítás alatt képes több fokot ugrani, ez sem folyamatos jelenség, amúgy nem rossz.
Ülések nagyon kényelmesek, a hátsó szekcióban is kényelmesen elfér egy magasabb ember is. A méretek óriásiak, ha a hátsó ülésre bedobsz egy ásványvizes palackot, azt felejtsd el, hogy menet közben hátranyúlsz érte.
A csomagtér szintén nem mindennapi: 4-en, másfél heti kajával, csomagokkal Horvátországba: minden körülményesebb logisztika nélkül bepakoltunk. A Twin-Door külön élvezet, ha nagyobb dolgot kell bepakolni vagy alaposan meg kell rakni a vasat.
Az apró kiegészítőket nézve az az érzése van az embernek, hogy a mérnökök korábban egy svájci bicska tervezési versenyen vettek részt. Ilyen a hátsó ajtóban elrejtett esernyő, a csomagtartóban kihajtható akasztók, leszorítók. Minden kézre áll, még 9 hónap után is tud újat mutatni.
A médiacenter típusa Bolero, az érintőképernyős rádió, CD-, MP3 lejátszó. Az SD-kártya-olvasó 32 GByte-ig tesztelve. Talán egy kicsit sokáig tart, mire beolvassa a kártyát, ez indításnál mindig megtörténik. Amúgy megbízható. Az audio minősége kielégítő. Könnyű és átlátható a menü kezelése, akár a médiacenter, akár a fedélzeti számítógépet tekintve.
A tempomat kezelőszerve nem áll teljesen kézre, a többi oké. Ha nincs gyújtáson a kocsi, a kormányról nem működnek a rádió kezelőszervei.
Ha a teljes képet nézem, egy nagyon jól felszerelt, nagyon kényelmes és tágas autó. Fenti apróbb hibáit leszámítva elégedett vagyok vele és nagy valószínűséggel a következő is Skoda lesz.
Hibalista
- Az izzókat kezdetektől fogva zabálja, az elmúlt 36000 kilométer alatt a negyedik széria (tompított) mindkét oldalon. Rendszámtábla-megvilágítás szintén cserélve volt. - Időnként előfordul egy érezhető rángatás városban, folyamatos sebességtartás alatt, 1900-2000 rpm, negyedik sebességfokozatnál. Nagyon ritkán fordul elő, szervízben még nem sikerült reprodukálni, a hibatároló sem mutat semmit. Ettől függetlenül nyugodtan lehet vele élni. - Kerékösszetartás-állítás, köszönhetően Bp csodálatosan sima útjainak. - Amúgy semmi komoly, megbízhatósága tökéletes
Ide hordtam szervizbe
M5 Porsche. Legjobbak. Mindig mindent elsőre megoldottak, maximális elégedettség a szolgáltatással.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 36500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Superb |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
