Egy igazi családi autó gondolkodó embereknek
Szöveges ítélet
Az autót Németországban vettem (3 évesen), mivel ott is élek. A magyar piacot ismerve szóba sem került, hogy itthon is szétnézzek, pedig jóval egyszerűbb lett volna.
Hát, az előző autómhoz képest (Focus 1,6i kombi) fényévnyi a különség, ez az első 5 percben kiderült...
Az autónak a 2. gazdája voltam, nagyon szép állapotban vettem. Még jóval 100e km előtt tönkrement a tanksapka fedél nyitó motorja. Elég bosszantó hiba (alig tudsz tankolni), de nem drága javítani szerencsére. Ezt követte a vízpumpa, hogy lassan elkezdett csöpögni 140e km-nél. Ez maga nem drága mulatság, csak az, hogy a vezérlőkörön van rajta... Így teljes görgő és szíjcsere következett. Nagyjából ezzel egy időben ment tönkre a 2. termosztát is benne (mivel ebben a kocsiban ebből kettő is van). Ezt követően viszont egészen 215000 km-ig semmi baja sem volt a kocsinak. Ekkor adta meg magát az EGR szelep, ami mint kiderült később, egészen jól bírta nálam, tekintve hogy ez is egy kopó alkatrész a kokszlerakódás miatt (állítólag 150e körül szoktak meghalni). Az összes javítás közül a vízpumpa idő előtti tönkremenetele és az e-motor meghibásodása volt csak zavaró, ezeknek nem szabadott volna előfordulni! Amúgy az autó 80%-ban autópályán ment, 20%-ban országúton. Városban csak alig.
Kényelem: ilyen autót (Superb az vesz, aki min. 185 cm magas és racionálisan gondolkodik (a politilusokra ez nem igaz, ők kapják). Nálam sincs ez másként. Csodás családi autó, nagyon könnyű megszokni a térkínálatot! Összehasonlítva más kombikkal tényleg verhetetlen! Én kizárólag hosszú szakaszokon használtam a kocsit.
Ami kényelmi szempontból viszont kifogásolható: a 7. fokozat nagyon kellett volna a DSG váltóba (pályán), a tank kicsi (miért nem 70 l-es, mint a "prémiumoknál"?) és az ülőlap hossza (mint majdnem minden autóban) sajnos kb. 8-10 cm-rel rövidebb, mint kellene.
De ezzel a rossz tulajdonságok fel is lettek sorolva mind.
Menetdinamika rendben van (170 LE), akár még 4 felnőtt utassal is, telepakolva csomagokkal. Ám a 140 LE-s diesel verziót senkinek sem ajánlanám. Ez az alsó teljesítményhatár, de elegendő is egyben (különösen egyedül autózva élvezetes).
Összességében az autó kimagaslóan jó ár/érték aránnyal rendelkezik, bár azért nem japán minőség. Mégis csak ajánlani tudom, különösen családosoknak. Ha pedig férfiként magasabb vagy, mint 185 cm és gyermeked is van, akkor nem marad más a piacon, mint ez (mivel sajnos igazi, tágas, családi japán kombi nem létezik).
Hibalista
- tanksapka ajtó elektromos nyitó motor - vízpumpa - EGR szelep - termosztát
Ide hordtam szervizbe
Maxx Autó Kft., Kecskemét
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Brill Kft., Kecskemét
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 149000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus 1,6i kombi | Következő autója? | Superb III |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
