A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Superb (2008)

Superb 2.0 CR TDI DSG Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Akciós Warsteiner, knédlivel - Kőbányai világos árban

Szöveges ítélet

2009.01.19.

2008.novemberében vettem át az autót, az eltelt bő 2 hónapban több mint 8000 km-t autóztam vele, így lassan egy első ítélet időszerű lett. Előrebocsátom, hogy az autót nem a prémiumszegmens alsó részével hasonlítom össze, így az Audi A6/BMW 5/Mercedes E-klasse csapatból biztosan sokan fintorognak, hogy nézd már: mit akarnak a knédlizabálók? Egy átlagos autókhoz szokott szemlélő így talán több információt kaphat.

Az én "benchmark" autóm egy Toyota Avensis 2,2D4-D 150LE volt, azt használtam több mint egy évig. Szóval a Superb: az autó 170 lóerős közös nyomócsöves dízelmotor, részecskeszűrővel. A motorhoz kapcsolódóan csak jókat tudok mondani, hangja a PD motorokhoz képest szinte nulla. Gyorsítási képessége méretéhez és a lóerőkhöz képest emberes, 120 km/óráig érezni a "lórúgást". Ebben jó partner a DSG váltó, ami tényleg megéri az extrapénzt. A váltás rántások nélkül, gyorsan mennek végbe, olyan mint a nagykönyvben. Direkt módban már 50 km/h körül ötödikbe kapcsol, nagyobb gáznál akár 2-3-at is pillanatok alatt visszavált.

A futómű véleményem szerint éppen a határon van a kényelmes és a rázós között, amit a 225/45 R17-es gumimérettel produkál. Nem nagyon hiszem, hogy érdemes a 18"-os kerekekkel próbálkozni, hacsak nincs vesekövünk. Nagy a tengelytáv, ezért nem a legélvezetesebb cikázni vele, de nem nagyon tolja az orrát a nagyobb kanyarokban sem. Az összes hárombetűs menetbiztonsági cucc benne van az Elegance felszereltségben, de nagyon ritkán avatkozik közbe az elektronika.

Összességében azt mondhatom, hogy a futómű magában is lekezeli a problémákat, jelzi mielőtt csúszni akarna. A fékek lehetnének kicsit harapósabbak, viszont fáradási hajlamot nem tapasztaltam. Többségében autóúton/pályán használom az autót, így az átlagos fogyasztás közelebb van a 6 literhez, mint a 7-hez. Városban ez felmegy úgy 7,5-8 körülire, normális vezetési stílus mellett. A legtöbb, amit eddig sikerült megetetni vele az kb. 11 liter volt, ami 400 km távon 220 km/h körüli tempónál született.

A formát mindenki láthatja, eldöntheti, hogy tetszik vagy nem. A visszajelzések szerint inkább tetszik az embereknek. A szélcsatornában biztos sokat bíbelődtek az autóval, de egy dolgot nem vettek észre: ha esik az eső, akkor a szélvédőről úgy szóródnak le a vízcseppek, hogy pont az oldalsó ablak és a visszapillantó tükör közé fröcsköl, így 100 km után szinte semmit nem látni a tükörben a saras, mocskos víztől. A fényszórók AFS-el eláttott bi-xenon izzókkal nagyon jól működnek, kanyarban mindig az ívet világítják, autópályán pedig hosszan előre terítik az utat.

A belső tér nálam bézs színű, alcantara bőrkápittal nagyon szép, de csak az válassza ezt a színt, akinek van ideje 2 hetente 1-2 órát tisztogatni az ülést, vagy van mondjuk 2-3 havonta 20-30 ezer forintja egy alapos kárpittisztításra. Az ülés kényelmes, hosszú távon a 4 irányban állítható deréktámasz nagyon jó. Hátul elképesztő nagy hely van. Én elöl 186 cm és 100+ kilóval "terpeszkedve" a hátsó ülésen a 190 centis sógor se panaszkodik, hogy nem fér el. Ergonómiai baki a középkonzol, nekem nyomja a térdemet, ez nem tetszik. A csomagtartó kétféle nyitási lehetőség jó, csak körülményes az 5-ik ajtó teljes felnyitása.

A felszereltség mindenkinek a pénztárcájától függ, én szinte full extrával csomó olyan dolgot kaptam, ami nem biztos hogy mind kellene. Ilyen pl. a Park Assist, ami magától beparkolja az autó párhuzamosan a járdával. A teljesség igénye nélkül az autó 10 milliós árában a következő érdekességek férnek bele: bőrkárpit, ABS/ESP/EBD, teljes króm díszítés körben, bi-xenon kanyarvilágítással, 7" multimédia kijelző 400W-os prémium hangrendszerrel (tényleg ütősen szól, de inkább a komolyzenét szereti), mutatós könnyűfém felnikkel, DSG váltóval, parkolószenzorokkal elöl/hátul, 4x ülésfűtés, 9 légzsák, tempomat, fényre sötétedő belső/külső tükrök, szürkületérzékelős fényszóró, igen komoly fedélzeti computer.

Az ár/érték arányban szerintem igen elöl van az autó a rangsorban, persze aki egyszer is használt sokáig egy Lexus-t, annak ez csak egy drabális középkategóriás, nem prémium modell. Nekünk, többiekben szerintem egy teljesen vállalható autó, jó menetkomforttal, kellemes fogyasztással és egy nagy adag német beütéssel.

Hibalista

- még semmi, illetve egy helyzetjelző hátsó izzó (a 8 db-ból)

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8500
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Avensis Következő autója? nem tudom
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Superb 2008 (2008)

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)